מתחי ארה"ב-וואווי מחריפים: אוני' במדינה לא ישתפו פעולה עם החברה

המתחים בין ארה"ב לחברה הסינית וואווי מחריפים - וכעת דיווח של רויטרס חושף כי אוניברסיטאות אמריקאיות מובילות הפסיקו לשתף פעולה עם החברה

וואווי/ צילום: א.ס.א.פ קרייטיב  / Shutterstock
וואווי/ צילום: א.ס.א.פ קרייטיב / Shutterstock

המתחים בין ארה"ב לחברה הסינית וואווי מחריפים - וכעת דיווח של רויטרס חושף כי אוניברסיטאות אמריקאיות מובילות הפסיקו לשתף פעולה עם החברה. האוניברסיטאות מפסיקות להשתמש בציוד טלקומוניקציה של החברה ושל חברות סיניות נוספות, בשל חוק ביטחון לאומי חדש שעשוי למנוע מהן מימון אם לא יחרימו את החברות. הממשל האמריקאי מאמין כי החברות הסיניות מספקות ציוד שמאפשר לממשלת סין לרגל אחרי משתמשים, כולל חוקרים מערביים. סין והחברות הכחישו את הטענות באופן עקבי.

חוק ה-National Defense Authorization Act שנכנס לתוקף באוגוסט מונע ממי שמקבל מימון פדרלי להשתמש בציוד טלקומוניקציה, שירותי הקלטת וידאו ורכיבי רשת שיצרו וואווי, ZTE, Hikvision, Hytera, ו-Dahua Technology. אוניברסיטאות שלא יעמדו בתקנות החדשות עד 2020 יהיו בסיכון לאבד מענקי מחקר ומימון נוסף. גם על ממשלת ארה"ב נאסר לרכוש ציוד מוואווי ו-ZTE. וואוי לא השיבה לבקשת רויטרס לתגובה.

וואווי גם משתתפת במחקרים, ומעניקה להם מימון, בסטנפורד ובאוניברסיטות נוספות, וכעת נראה שגם שיתופי פעולה מסוג זה נמצאים בסיכון. גם אוניברסיטת אוקספורד הבריטית הודיעה החודש כי לא תסכים לקבל יותר מימון למחקר או תרומות פילנתרופיות מוואווי.

סמנכ"לית הפיננסים של וואווי, מנג וואנז'ו, עדיין נמצאת במעצר בית בקנדה מאז דצמבר, בטענה ששיקרה לגבי קשריה של וואווי עם איראן, וארה"ב דורשת את הסגרתה למדינה.

על רקע זה, היום וואווי הודיעה כי בתחום הסמארטפונים בכוונתה להפוך ליצרנית בעלת נתח השוק הגדול ביותר בעולם השנה, למרות שהיא מוחרמת בשוק האמריקאי. נכון להיום, סמסונג היא החברה המובילה שמוכרת את כמות הסמארטפונים הגדולה ביותר בשוק הגלובלי, כאשר וואווי נמצאת במקום השני ואחריה אפל.