עד כמה שר הכלכלה מכיר את שוק הפארם בישראל?

סופר פארם היא אולי הרשת הגדולה והמובילה בתחומה, אבל כבר שנים שפועלות לצדה רשתות נוספות כמו ניו פארם וגוד פארם • אז למה שר הכלכלה אמר ש"לפני כשנה הייתה רק רשת אחת, סופר פארם?" • המשרוקית של גלובס

אלי כהן / צילום: איל יצהר
אלי כהן / צילום: איל יצהר

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, התראיין לתוכנית "לפני החדשות" בערוץ 13, ונשאל על השתתפותו באירוע ההשקה של רשת הפארם החדשה 'Be'. המראיינת, הילה קורח, שאלה: "האם ראוי בעינייך ששר הכלכלה ישתתף בהשקה של רשת מסחרית כמו רשת הפארם החדשה?" כהן השיב כי "אני בדיוק הגעתי בשביל זה, לבוא ולשבור את המונופולים, לקדם תחרות במדינת ישראל". בהמשך אמר כהן: "אני אלך ואברך בכל מקום שתיפתח עוד רשת, שתהיה עוד תחרות. את יודעת, שבעים שנה לא עסקו בזה. בואי לא נשכח, אני הייתי אצלך באולפן לפני כשנה, ולפני כשנה הייתה רק רשת אחת, הייתה סופר פארם. עכשיו יש סופר פארם, יש Be, יש גוּד פאר".

סופר פארם היא רשת חנויות הפארם הגדולה בישראל. לפי פרסומים, בספטמבר 2017 היו לה 238 סניפים בכל רחבי המדינה ומחזור מכירות של 4.7 מיליארד שקלים. לפי אתר האינטרנט של הרשת, כיום יש לה 241 סניפים. מעבר למוצרי טואלטיקה, מוצרי תינוקות, תמרוקים ותרופות ללא מרשם, בסניפי סופר פארם יש בתי מרקחת שמוכרים תרופות במרשם. אבל היא לא לבד.

רשת ניו-פארם הוקמה בשנת 1992 בשם כלל פארם. בספטמבר 2017 היא הייתה רשת חנויות הפארם השנייה בגודלה בישראל עם 68 סניפים ומחזור מכירות בן 700 מיליון שקל.

רשת נוספת שקיימת כבר מ-2016 היא גוד פארם. הרשת פתחה סניף ראשון באוגוסט 2016, כחמישה חודשים לפני כניסתו של אלי כהן לתפקיד שר הכלכלה בינואר 2017. מטרתה המוצהרת הייתה להוות אלטרנטיבה זולה לחנויות הפארם, והמודל העסקי שלה היה מחיר אחיד של עשרה שקלים לכל המוצרים. חלק מהמוצרים נמכרו באריזות קטנות יחסית לאריזותיהן בחנויות אחרות. כיום, לפי אתר האינטרנט של הרשת, יש לה אחד-עשר סניפים שפרושים מחדרה בצפון ועד באר שבע בדרום.

בשורה התחתונה: אמירתו אינה נכונה ברובה. כבר בעת מינויו של אלי כהן לתפקיד שר הכלכלה, לפני קרוב לשנתיים, פעלו שלוש רשתות הפארם - סופר פארם, גוּד פארם וניו-פארם. 

פורסם במקור ב-9.12.2018