דירות להשקעה | פודקאסט

דירה במקום טיול אחרי צבא: "אם הכול ימשיך כמו עכשיו, בשנה הבאה יהיה לי חצי מיליון שקל"

מעין ברגר הייתה רק בת 21 כשהיא ואחותה התאומה רכשו דירה להשקעה בבאר-שבע • "אם הכול ימשיך כמו עכשיו, ב-2020 יהיה לי חצי מיליון שקל על ההשקעה הראשונית" • פרק ראשון בפודקאסט הנדל"ן החדש "כסף בקיר" • האזינו

מעיין ברגר / צילום: אורי סקופ
מעיין ברגר / צילום: אורי סקופ

בגיל 21 השתחרר למעין ברגר חיסכון ארוך-טווח. בן לילה היא "התעשרה" ב-100 אלף שקל שיכלו בקלות לממן טיול אחרי צבא בלתי נשכחת, ועוד להשאיר מספיק כסף לבילויים כשתחזור לארץ. אבל בניגוד למרבית בני גילה, למעין הייתה תכנית אחרת שכללה השקעת נדל"ן בבאר-שבע. מסתבר שהצעד הזה רק פתח לה את התיאבון.

"אבא שלי נפטר כשהיינו בנות שלוש. אנחנו שלוש אחיות וקיבלנו כל אחת 100 אלף שקל שהוא סכום לא עצום אבל משהו להתחיל את החיים. אז אני ואחותי התאומה אמרנו 'בואו נשקיע'. יש הרבה אנשים שיש להם 100 אלף שקל ואומרים שזה יהיה ללימודים וכו', אבל אנחנו עובדות מגיל 15, אולי כי גדלנו בלי אבא והיה לנו רעב לעשות כסף. גם בצבא עבדנו, מחליפות בגדים באוטו ועובדות. זה היה רעב, אבל לא מתוך מקום של מצוקה".

באופן מפתיע, דווקא לאמא שלהן, שאין לה שום קשר לעולם השקעות הנדל"ן, הייתה הברקה. "אמא שלי ביום מן הימים אומרת לי שהיא שמעה מחברה שלה שהיא קנתה דירה בבאר-שבע בסכום נמוך, פחות מחצי מיליון שקל. והיא אמרה, 'אולי תעשו את זה גם אתן'. ממש ככה".

לדברי ברגר, היא ואחותה נפגשו עם נציגי חברה בשם SDB שפעלה בעיר הדרומית והציעה לרכוש מהם דירה שהייתה מושכרת באותם ימים. "בדקנו את המחירים עם עוד מתווכים באזור ובאתר yad2 והשווינו את זה להצעה שקיבלנו ובסוף הלכנו איתם, גם בגלל עסקת החבילה שכללה את הניהול של הדירה", מספרת ברגר.

וכך, בשנת 2011, כשהן בתחילת העשור השלישי לחייהן רכשו שתי האחיות דירת 3 חדרים, "משופצת יחסית", ללא מעלית, במחיר של 460 אלף שקל.

"אם הכל ימשיך כמו עכשיו בשנה הבאה יהיה לי חצי מיליון שקל"

"התוכנית הכלכלית הייתה לקנות בית. שהשכירות תחזיר את המשכנתא ונחזיר כמה שיותר ובשלב מסוים כשנגיע למיצוי בנכס לעבור הלאה. לא להישאר ללייף טיים", מסבירה ברגר. לדבריה 'כאב הראש' שמרתיע רבים מפני השקעה כזו - תיקונים בדירה ישנה והתעסקות עם דיירים - לא נתפס אצלה כמכשול. "אני מניחה שהרבה אנשים חוששים כי זו דירה ישנה, כי צריך תיקונים. קנינו דירה משופצת, היא הייתה כחדשה. הדבר היחיד שהחלפנו היה מזגן. צריך לשים איקס כסף למקרה ש.. אבל זה לא סכומים אסטרונומיים. מאז שקנינו את הדירה היינו בה רק פעם אחת. השוכרת בסדר אז אין מה לבוא לשם. זה נכס שעובד בשבילך בלי יותר מדי כאב ראש".

שלוש שנים לאחר מכן מכרו שתי האחיות את הדירה ב-620 אלף שקל. "הרגשנו שהמחירים עשו קפיצה ושאין לאן לצמוח יותר מדי. בשלוש שנים בלי יותר מדי אתה מרוויח סכום של למעלה מ-100 אלף שקל, וזה חוץ מהשכירות. זה המון כסף", מבהירה ברגר שהחליטה, שוב עם אחותה, לקחת את הכסף ה'חדש' ולהשקיע אותו שוב בנדל"ן. הפעם מעבר לים.

"נפתחו לנו הצ'קרות והחלנו להמשיך בהשקעות בחו"ל", אומרת ברגר. היא מספרת שהרגע הקשה היה דווקא מול הבנק שממנו הן רצו לקחת הלוואה "ישבנו מול הבנקאית וביקשנו הלוואה של 100 אלף שקל. ושואלים לאיזה צורך וקצת מעקמים את הראש והפרצוף ואומרים נבדוק טוב אולי לשלוש שנים עם החזר מטורף, אז לא הייתה לנו ברירה, אלא לפנות לאמא שלנו. לה נתנו תנאים יותר טובים, אז היא הלווה ואנחנו היינו המחזירות", מסביר ברגר שיחד עם אחותה השקיעה דרך קרן נדל"ן בשלושה פרויקטים שונים. "כרגע יש לי השקעה בלוס אנג'לס (50 אלף דולר) שצריכה להסתיים ב-2019. ויש לנו עוד שתי השקעות במיאמי שזה 60 אלף דולר, וזה צריך להסתיים ב 2020".

אם נעשה סימולציה וניקח את אותם 100 אלף שקל שהשקעת בבאר-שבע בשנת 2011, לכמה כסף הם יהפכו בשנת 2020?

"ה-100 אלף אמורים להוביל ל-800 אלף, שזה 400 אלף לכל אחת. פלוס חיסכון לאורך השנים, זה כחצי מיליון שכל אחת יכולה לקחת. מתאים לי חצי מיליון. אני לא סוכמת על סבא וסבתא, זה לא המציאות שאני חיה בה. אני חייבת לדאוג לעצמי".

את השיחה המלאה עם מעין ברגר תוכלו לשמוע בפודקאסט החדש של גלובס, "כסף בקיר" - סיפורים על אנשים שהחליטו לשים את הכסף שלהם על נדל"ן. ההתלבטויות, ההחלטות, ההצלחות וגם הכישלונות.

רוצים להשתתף בפודקאסט ולשתף אותנו ואת העולם בסיפור ההשקעה שלכם - פנו אלינו במייל guy-l@globes.co.il