גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מאשדוד לדאבוס: השיטה לשחרור גוש דן מפקקי התנועה

ד"ר סמדר איצקוביץ' הציגה בפסגה בדאבוס מיזם לעידוד שיתוף-פעולה בין רשויות מקומיות לחברות הייטק, במטרה להפוך את התחבורה בעיר לחכמה יותר • למרות פרויקט מוצלח באשדוד, איצקוביץ' אומרת: "עיר לא בנויה לעשות שיתופי-פעולה עם סטארט־אפים וחברות עסקיות"

אוטובוס של חברת אפיקים באשדוד / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
אוטובוס של חברת אפיקים באשדוד / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

הסטארט-אפ הישראלי אקסיליון, שמפתח פתרון שהופך רמזורים לחכמים, מסדיר את הרמזורים עבור הרכבת הקלה בירושלים ועבור קו המטרונית בחיפה, וכן בשדה החמישית בניו-יורק. בגוש דן מערכת החברה לא מוטמעת. בכתבה שפרסמנו באחרונה על החברה לא ששו מנהלי אקסיליון לדבר על אתגרי הביורוקרטיה הישראלית. 

לעומתם, תת מזכיר התחבורה של ארה"ב בממשל אובמה, שמייעץ לחברה והתראיין אף הוא לכתבה, סיפר בתגובה על הקשיים שהוא חווה בארה"ב בתיאום פרויקטי תשתית בשל ריבוי הרשויות. גורמים ממשלתיים עימם שוחחנו אמרו כי "אם היה נרקם שיתוף-פעולה שהיה מאחד את היכולות של חברות כמו אקסיליון עם חברות ישראליות נוספות, אפשר היה לכסח את בעיית הפקקים בישראל".

עמותת Israel Smart Mobility Living Lab, שמובילה ד"ר סמדר איצקוביץ' יחד עם אלוף במיל' איציק תורג'מן, שואפת לפתור בדיוק את הכשל הזה. בסוף השבוע שעבר הציגה איצקוביץ' בעיירה דאבוס שבשוויץ את "אמנת המידע בתחום התחבורה החכמה", במתחם זרוע הייעוץ של תאגיד הענק טאטא ההודי.

הרעיון של אמנת המידע (Data trust) פותח באוניברסיטת MIT בהובלת פרופ' סנדי פנטלנד החבר בפורום הכלכלי העולמי, ובאמצעותו מבקשת איצקוביץ' "לאפשר שיתופי-פעולה ומידע באופן שיניח את התשתית לשיתוף-פעולה בין חברות וערים, ולהאיץ את היישום של טכנולוגיות חכמות בתחום התחבורה". בשיחה עם "גלובס" אומרת איצקוביץ', שהמסר בדאבוס הוא ש"העידן הבא בטכנולוגיה יהיה אינטגרציה של תחומים, ושילוב הטכנולוגיות הזה לא יוכל להתרחש ללא שיתופי-פעולה. תם העידן שבו כל חברה רוצה להיות הווייז הבאה לבדה. אם אתה לא משתף פעולה לא תוכל להגיע למוצר מהפכני בתחום העיר החכמה".

את העמותה הקימה איצקוביץ' בעקבות ניסיון מוצלח בפרויקט תחבורה אותו הובילה במסגרת תפקידה כראש האגף לפיתוח תעשייה ומובילת עיר חכמה בעיריית אשדוד, תחת ראש העיר יחיאל לסרי. "בנינו מפת בטיחות מקוונת, שבה ניתן היה לראות בכל רגע נתון מה קורה בכבישים - איפה יש עומס תנועה, איפה הדרך חסומה. למפה אפשר להכניס את מה שנקרא 'תוכנית התערבות' ולראות בין רגע כיצד היא משתנה: לדוגמה, ראינו בצומת מסוים שיש סכנה להולכי רגל - הכנסנו לשם מעבר חציה ולפתע הסכנה נעלמה", מספרת איצקוביץ'.

מפת הבטיחות הייתה תולדה של שיתוף-פעולה בין מובילאיי שתרמה את החיישנים, איתוראן, חברת האוטובוסים אפיקים, ומפתחת מפות התלת ממד סימפלקרס שהפכה את המפה העירונית מדו-ממדית לתלת-ממדית, יחד עם עיריית אשדוד. "זו עיר חכמה - ישבנו כל השותפים ביחד וכל אחד מהם שם את הטכנולוגיה שלו וביחד בנו מוצר שלא קיים בשום מקום בעולם. מפה חמה שמראה מה קורה בעיר בכל רגע. העיר הרוויחה בגדול כי היא יכולה להכניס תכניות התערבות מבוססת מידע, וכי היא עוזרת למקבלי החלטות לקבל את ההכרעות הנכונות לגבי התחבורה. בנוסף המערכת הופכת את אשדוד לערוכה יותר לכניסת הרכב האוטונומי בשל העובדה שהמפה הזאת עומדת להיות ברזולוציה של 10 ס"מ".

פיילוט נוסף שנערך באשדוד לאחרונה כלל את החברות פורסייט שמתמחה בראייה ראייה ממוחשבת ו-NoTraffic Blue White Robotics שערכו ניסוי במוצר למניעת התנגשות בין הולכי רגל למכוניות.

לדברי איצקוביץ', "החברות יכולות להרוויח מוצר היברידי לערים, שמאוחר יותר, לאחר שהן עשו פיילוט בעיר אמיתית, הן יכולות למכור במקומות אחרים". שיתוף-פעולה אחר שאיצקוביץ' הייתה מעורבת בו, ושיכול להדגים את הפוטנציאל הגלום בעיר בעלת תשתית חכמה, הוא הסכם שנחתם בסוף השנה שעברה עם חברת STE מסינגפור. איצקוביץ' אומרת כי סינגפור שואפת להיות הראשונה בעולם שתפעיל תחבורה ציבורית אוטונומית, ובשל היעדר תשתית מקומית מתאימה היא ביקשה להקים את אתר הניסויים באשדוד: "הם באו לישראל לרקום שיתופי-פעולה עם סטארט-אפים ישראליים, לראות שהטכנולוגיה עובדת ואז להביא אותה כמוצר מוגמר לסינגפור כדי להפעיל שם תחבורה ציבורית אוטונומית".

תוכנת הרמזורים היא מימי חלונות XP

את הניסיון שלה רוצה איצקוביץ' להרחיב לכל הארץ ולשם כך היא פועלת בימים אלה לצירוף עוד ועוד חברות שיתחילו בשיתופי-פעולה. אחת מהן היא אקסיליון.

אורן דרור, מנכ"ל אקסיליון, אומר: "לצערי, הפקידות המקצועית במשרד התחבורה אינה מוכנה לשינויים ואינה פתוחה לחדשנות. כמעט כל הצמתים בישראל מתוכננים בתוכנה של המדינה משנות ה-90 שנקראת ענבר, עובדת ב-visio וב-access ורצה על חלונות XP. מהנדסי התנועה עובדים איתה, מתכננים תוכניות רמזור פעם ב-5-10 שנים, ועל כן האפקטיביות של הרמזורים נמוכה. התוצאה היא שלא קיים אפילו רמזור אחד חכם בכל גוש דן.

"משרד התחבורה בעצמו כותב על התוכנה שהמדינה מימנה במיליוני שקלים בשנה, שאם המדינה מפתחת, מתחזקת וכופה שימוש בתוכנה חינמית, הרי שלגופים מסחריים אין סיבה להציע חדשנות ותוכנה תחליפית. זו הסיבה שחברות ההייטק הישראליות בוחרות לעזוב את ישראל ולא להשקיע מאמצים. אך כיוון שכך, כל ה-3.5 מיליון איש שגרים בגוש דן ימשיכו לבלות שעות בפקקים, הרמזורים לא יעבדו באופן מיטבי, ולא תהיה העדפה לתחבורה ציבורית בכל גוש דן. שלא לדבר על כך שאחת הסיבות לעלייה בנפגעי הולכי רגל היא האפקטיביות הנמוכה של חלוקת זמן האור הירוק ברמזורים".

הבעיה, מאבחנת איצקוביץ' על סמך ניסיונה רב השנים באשדוד, היא ש"עיר לא בנויה לעשות שיתופי-פעולה עם חברות עסקיות. היא לא בנויה לעבוד עם סטארט-אפים וכמה חברות בו זמנית, יחד עם האקדמיה וחוקרים מעמותות אחרות. היא לא בנויה לעשות פיילוטים שמשתתפת בהם קבוצה של חברות פרטיות. מבחינה משפטית היא לא בנויה כי היא מחויבת להוציא מכרז, להוציא קול קורא לכל אחד ואחד מהגורמים האלה, וכל זה דורש המון זמן ומתיש את המערכת. הסטארט-אפים, מצידם, לא יודעים איך לגשת, למי לגשת, ממי לבקש, ולא פחות חשוב - איך ליצור תשתית של אמון. הכוונה היא ליצור הסכם משפטי שיוצר אמון בין כל מי שמעורב בפרויקט. מעין אמנה איך לשמור על הקניין הרוחני (IP) ועל הפרטיות".

הפתרון שהיא מציעה הוא "הסכם משפטי שכולם חתומים עליו ושמקובל על כולם". לדבריה, יש כבר טיוטה ראשונית של ההסכם, "שמבוסס על הפיילוט שנערך באשדוד ושבו כל אחד מגדיר גבולות גזרה - במה נוגעים ובמה לא, מה סוג המידע שמוכנים לשים על השולחן לטובת הפיילוט ומה לא".

החזון של איצקוביץ' תופר את כל המילים השיווקיות של העשור האחרון לכדי מכונה יעילה שרווחת התושב לנגד עיניה: "בינה מלאכותית מתבססת על איסוף מידע, וברגע שניתן לאסוף מידע רב ממקורות שונים מתאפשר חיזוי ברמות שלא הכרנו עד כה. למשל שביום מסוים, בגלל מזג האוויר או חג או שעה, יהיו כנראה פקקים. ואם כך, המערכת יכולה להיערך מראש ולהחליף את תוכנית הרמזורים, לפתוח עוד נתיבים, להציב עוד שוטרים ולהתריע בפני נהגים שיסעו בדרכים חלופיות.

"כשמדברים על סביבה ומזג אוויר וזיהום אוויר, ועל אנרגיה וחיסכון באנרגיה וסייבר, הכל מתחבר אחד לשני. היום אין תשתית שיכולה לחבר את הכל וליצור מזה תובנות וידע. כשיש מערכת אחת אפשר להכניס תוכנית התערבות ולראות מיד איך כל שינוי משפיע. אם מישהי נפלה, אז עמוד תאורה שיש עליו מצלמה מבין שקרה משהו חריג, משדר את המידע למוקד שמודיע למד"א, ובהמשך פותח נתיב אור ירוק לאמבולנס ובמקביל מיידע את בית החולים בפרטי המקרה ומכין את התיק שיקבל אותה. הטכנולוגיה קיימת, אבל כדי לבוא לידי ביטוי היא חייבת להיות תוצר של שיתוף של כמה טכנולוגיות וכמה שותפים. היום אין פלטפורמה שיכולה לעשות את זה, ועד שעיר תחבר את כל השחקנים, עם כל ההסכמים המשפטיים, ייתכן שתעבור שנה. את הזמן הזה אנחנו שואפים לקצר".

לעקוב אחר אירועי 'כמעט פגיעה'

חברה נוספת שתשתף פעולה במיזם היא נציגות מקומית של חברה רב לאומית שמפתחת מצלמות חכמות, שיודעות לאתר אירועי בטיחות ולדווח עליהם למוקד בלי לשדר וידאו או לשמור אותו. בכיר בנציגות מסביר את הפוטנציאל ל"גלובס": "זו מהפיכה רצינית: מבחינת פרטיות, אם אדם הולך לבד ברחוב ובא לו לבעוט בפחית או לשרוק או לרקוד, זה לא עניינו של איש והמצלמות לא ידווחו על זה כלל, לא ישדרו את התמונות וגם לא ישמרו אותן. לעומת זאת, אם אדם הולך לבד בסמטה חשוכה ושני אנשים אחרים מתקרבים אליו ונמצאים במרחק קטן מאד ממנו במשך זמן רב, המצלמה יכולה להתריע למוקד, ואם איש בטחון שם ירצה לראות את הווידאו ולקבל החלטה הוא יוכל לעשות זאת.

"זה דומה למה שאורקם של פרופ' אמנון שעשוע עושה. ההבדל הגדול הוא שמבחינה עסקית וטכנולוגית, ההתמקדות שלנו היא בבטיחות בערים. בכלל, הנושא של מצלמות חכמות קבועות, להבדיל מכאלו שמותקנות על כלי רכב או הולכי רגל, הוא תחום טכנולוגי בפני עצמו וצפוי לעשות מהפיכה מוחלטת בהתנהלות במרחב הציבורי בעשורים הקרובים. בזכות היכולת לעשות זאת בלי שמירת וידאו, זה גם לא יפגע בפרטיות ולא ייצור מישטור של המרחב הציבור".

אבל הפוטנציאל הכי גדול, מסביר הבכיר, הוא במה שמכונה "אירועי כמעט נפגע": חציית כביש בריצה, אירועים שבהם מכונית כמעט פוגעת במישהו ואף אחד לא מדווח על זה, אנשים עם עגלות שיורדים לכביש כי המדרכה מלאה ג'יפים שחונים עליה. אירועים מסוג זה מתרחשים בתדירות גבוהה כל הזמן ולעיר אין מושג עד שלא נהרג מישהו. תאר לעצמך שהיה מעקב על אירועי 'כמעט שנפגע' בצומת בת"א שבו ילד נדרס למוות על המדרכה לפני כשנה. פה טמונה מהפכה אמיתית".

בימים אלה מתארגן, לדברי איצקוביץ', קונסורציום של 8 חברות שיובילו את המיזם. בין החברות שנמצאות בתמונה אפשר למצוא את GM, ארגוס, Waycare, אקסילון, ו-NoTraffic. "אם מחר חדרה תרצה להיות עיר חכמה ולהפעיל פיילוט בטיחות בדרכים לילדים, היא יכולה להגיד מה התרחיש שמעניין אותה ואנחנו נחבר אותה לחברות. אם סטארט-אפ מחפש אתר ניסוי לטכנולוגיה שלו ומוכן לשתף פעולה עם חברות נוספות, נחבר אותו ל-2-3 חברות סביב פיילוט מעניין באחת הערים, והם יוכלו לעבוד בתוך חודש או חודשיים, ולא יצטרכו לחכות שנה כפי שהיה באשדוד".

עוד כתבות

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

משה מזרחי, מנכ''ל אינמוד וממייסדיה, עם מכשיר החברה / צילום: איל יצהר

"לפעמים אני תוהה אם היה נכון להנפיק": מדוע וול סטריט מענישה את כוכבת האסתטיקה מישראל

אינמוד מיקנעם ידעה לספק במשך שנים צמיחה מהירה בהכנסות ורווחיות פנומנלית, אך לאחרונה חתכה את התחזיות נוכח הריבית הגבוהה בארה"ב ועיכובים בייצור, ומחיר המניה נחתך בחצי ● המייסד משה מזרחי, שלאחרונה הוזז מתפקיד היו"ר, אומר כי "מי שאומר שהמלחמה לא משפיעה על עסקיו בחו"ל, משקר בעיקר לעצמו. הרופאים מקבלים מיילים 'החרימו את החברות הישראליות'"

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בת"א; מדד הבנקים זינק בכ-3%, הדולר צלל מתחת ל-3.7 שקלים

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מנורה מבטחים, כלל, מיטב, מור והראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, נטי לוי, כדיה לוי, רמי זרנגר, טל שחר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

מכון בית יעקב. המסלול בפיקוח צמוד של המל''ג / צילום: באדיבות מכון בית יעקב

הסיפור המלא מאחורי ההצלחה הפנומנלית של תלמידות בית יעקב במבחני רואי החשבון

הסטודנטיות של סמינר בית יעקב מככבות שוב בראש טבלת הנבחנים בבחינות רואי החשבון, ולכן החלטנו לקדם מחדש את הכתבה שמתארת את דרכן להצלחה ● איגוד הסמינרים החרדי "בית יעקב" קיבל אישור להכשיר בעצמו רואות חשבון, מה שעד כה התאפשר רק באקדמיה ● הבוגרות הטריות צלחו את המבחנים באחוזים מטורפים והותירו את המוסדות האקדמיים מאחור ● בדרך עוררו שאלות על אופן שילוב החברה החרדית בשוק העבודה, אך גם על עתיד המקצוע

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית