מתחבר לטרנד הקנאביס: ברק רוזן משקיע בקנביט בדיסקאונט של 80% על מחיר השוק כיום

חברת הקנאביס הבוסרית, שמוזגה באחרונה לשלד הבורסאי הון אחזקות, גייסה 24 מיליון שקל מקבוצת משקיעים פרטיים בראשות בעלי חברת הנדל"ן ישראל קנדה • קנביט פועלת כיום להקמת חוות גידול קנאביס בשטח של 23 דונם במועצה האזורית תמר

ברק רוזן, מבעלי השליטה בחברת ישראל קנדה / צילום: איל יצהר
ברק רוזן, מבעלי השליטה בחברת ישראל קנדה / צילום: איל יצהר

על רקע אישור יצוא קנאביס מישראל בתחילת השבוע, גייסה חברת קנביט  הישראלית, שמוזגה באחרונה לשלד הבורסאי הון אחזקות, 24 מיליון שקל מקבוצה של משקיעים פרטיים. את הקבוצה הוביל ברק רוזן, מבעלי השליטה בחברת ייזום הנדל"ן ישראל קנדה, הנסחרת בשווי של 760 מיליון שקל. לאחר ההשקעה תחזיק קבוצת המשקיעים בהובלת רוזן 52% מקנביט, שעל פי הודעת החברה, אינו מתכנן להיות בעל משרה בקנביט, אלא משקיע בלבד.

ההנפקה בוצעה במחיר של 2.41 למניה - דיסקאונט של 60% על מחיר המניה בעת פתיחת המסחר אתמול. למרות הדיסקאונט העמוק, ובניגוד לכל מה שמקובל בשוק ההון, אתמול דווקא עלתה מניית החברה ב-45% ובשעות הצהריים היום היא מוסיפה 38%, כך שהמחיר שישלמו המשקיעים על פי ההסכם שנחתם אתמול נמוך בכ-80% ממחיר המניה הנוכחי. שווי השוק של קנביט, טרם הנפקת המניות, עומד כעת על 95 מיליון שקל.

כניסתו של רוזן לתחום הקנאביס היא חלק מגל משקיעים פיננסיים הנכנסים לתחום החם בבורסה, ביניהם ניתן להזכיר גם את אדם נוימן (אינטרקיור) וצביקה בארינבוים (פנאקסיה).

לחווה אין אישור ממשרד הבריאות

קנביט היא חברת קנאביס חדשה יחסית (כלומר, לא הייתה בין 9 החלוצות שפעלו בשוק הקנאביס תחת התקנות הישנות). היא פועלת בימים אלה להקמה של חוות גידול בשטח של 23 דונם במועצה האזורית תמר, אולם חווה זו עדיין אינה פעילות ולא קיבלה אישור גידול נאות (GAP) ממשרד הבריאות.

קנביט כבר חתמה על שני הסכמים שעשויים להיות משמעותיים. האחד הוא הסכם שת"פ עם חברת נמסטה הקנדית, לאספקת קנאביס - אם וכאשר יותר בפועל יצוא של קנאביס מישראל לקנדה, ויבוא לתוך קנדה של קנאביס רפואי מישראל. כרגע שני האישורים קיימים עקרונית אבל עדיין לא מעשית. כמו כן מעוניינת נמסטה לשתף פעולה עם קנביט בהקמה של פעילות שיווק לקנאביס בישראל, בין היתר במסגרת קשת בתי קפה בהם ישווקו (אך לא יימכרו) מוצרי הקנאביס של קנביט.

ההסכם השני הוא עם חברת תיקון עולם, לאספקה של חומר גלם שתגדל קנביט עד שתיקון עולם עצמה תוכל לגדל קנאביס התואם את התקנות החדשות, במתקן שלה בכפר יהושע. ההסכם הזה הוא לאספקה של קנאביס בשוק הישראלי, כך שהוא יכול להיכנס לתוקף בלי קשר לתחילת היצוא, אולם הוא יהיה רלוונטי רק במקרה שבו קנביט תקצור קנאביס מן המתקן שלה, לפני שתיקון עולם תצליח לאשר את המתקן החדש שלה, או במידה שכושר הייצור שלה לא יספיק.

כבנקאי השקעות בהסכם שימשה אייפקס הנפקות. עוה"ד ישראל שמעונוב ולירון עזריאל ממשרד שמעונוב ושות', ועוה"ד אילן גרזי, תמי חברוני וניר זוהר ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, ייצגו את הצדדים בעסקת ההשקעה.