מגדל ביטוח | בלעדי

ממרכז מנהטן לתיק הנכסים של מגדל: חברת הביטוח נכנסת לעסקת ענק בתחום קרנות הריט בארה"ב

היקף העסקה, שמובילה קרן ברוקפילד, עומד על 3.3 מיליארד דולר, וחלקה של מגדל הוא כ-2.3% מההשקעה הכוללת • שווי הנדל"ן של קרן הריט מסתכם ב-11.5 מיליארד דולר • הנכס הגדול של קרן הריט הנרכשת הוא מגדל ה"ניו-יורק טיימס" שבמרכז מנהטן

דורון ספיר, מנכ"ל מגדל /  צילום: איל יצהר
דורון ספיר, מנכ"ל מגדל / צילום: איל יצהר

קבוצת הביטוח מגדל, שבניהול דורון ספיר, מרחיבה את תיק השקעות הנדל"ן שלה בחו"ל. ל"גלובס" נודע כי מגדל  חברה באחרונה לעסקת ענק בארה"ב והצטרפה לרכישת קרן הריט האמריקאית Forest City Realty Trust, כשחלקה בעסקה עומד על 75 מיליון דולר (כ-280 מיליון שקל), המהווים כ-2.3% מהעסקה הכוללת, שהיקפה כ-3.3 מיליארד דולר. שווי הנדל"ן של קרן הריט עומד על כ-11.5 מיליארד דולר.

את עסקת הרכישה מובילה קרן ברוקפילד, שמגדל נמנית על המשקיעים בה, יחד עם שותפים נוספים שהצטרפו במסגרת co-invest, ובכלל זה גם מגדל. בסביבת מגדל מציינים היום כי "תיק הנכסים המגוון של Forest City מכיל מספר נכסים אייקוניים הממוקמים בשווקים הגדולים והיציבים ביותר בארה"ב ולא בערים קטנות", מה שהוביל את הקבוצה הישראלית להשקיע את הסכום האמור בעסקה גם באופן ישיר. את ההשקעות של מגדל מנהל אסף שהם, כשהשקעותיה בתחום הנדל"ן בחו"ל מנוהלות על ידי ג'ונתן רוס.

מהמוסדיים הראשונים שנכנסו לנדל"ן

הנכס הגדול בתיק של קרן הריט הנרכשת הוא מגדל ה"ניו-יורק טיימס" שבמרכז מנהטן, ניו-יורק. התיק שנרכש כולל כ-585 אלף מ"ר של שטחי משרדים, כ-214 אלף מ"ר בנכסי מדעי החיים (מעבדות, בעיקר בידי גופי אקדמיה במסצ'וסטס, ר"ש), כ-204 אלף מ"ר של שטחי מסחר ו-18,600 יחידות דיור מולטי פמילי (מקבצי דיור). בנוסף, התיק כולל חמישה פרויקטים לפיתוח בקנה מידה גדול במטרופולין ניו-יורק, סן פרנסיסקו ו-וושינגטון.

מגדל, כמו גם חברות הביטוח הגדולות האחרות, משקיעה יותר ויותר באפיקי השקעה אלטרנטיביים, ובכלל זה גם בתחום הנדל"ן, בארץ ובחו"ל. למעשה, מגדל הייתה מהמוסדיים הראשונים שנכנסו לתחום ההשקעה הישירה בנדל"ן עוד בתחילת העשור הקודם. ככל הידוע, השווי הנוכחי של תיק הנדל"ן בחו"ל של מגדל עומד על כ-3.25 מיליארד שקל במונחי הון, כולל העסקה הנוכחית.

עבור מגדל מדובר בעסקה נוספת בשרשרת עסקאות שביצעה בארה"ב בשנים האחרונות, בהן רכישת מקבצי מגורים בשיתוף עם חברת לה-סאל, או רכישת בניין משרדים בניו-יורק עם חברת הנדל"ן האמריקאית אטקו.

בסביבת הקבוצה, שבשליטת שלמה אליהו, טוענים כי העסקה היא "הזדמנות יוצאת דופן לקחת חלק ברכישת תיק נדל"ן מגוון באיכות גבוהה מאוד יחד עם אחד ממנהלי הנדל"ן המובילים בעולם".