גימיקים מייד אין צ'יינה: ארבעה סמארטפונים עם טוויסט

טלפון ללא חריצי טעינה או חורים, טלפון עם ראיית לילה ותוספות חיצוניות נוספות, טלפון שנטען באמצעות חיבור מגנטי בגב המכשיר ועוד גימיקים של יצרניות סיניות עולות

שוק מכשירי הסלולר של סין חווה ב-2018 שנה לא קלה' בשל רוויה תחרותית ובשל העובדה שלקוחות רבים מעדיפים להמתין למכשירים שיתמכו ברשתות ה-5G החדשות. לפיכך היצרנים הסינים מתאמצים מאוד כדי להעניק לדגמי 2019 גימיקים חדשים ושובי דמיון, שגם משאירים מאחור את המתחרים מהמערב.

טלפון בלי פתחים שמצלם מתחת למים

מייזו, אחת היצרניות הגדולות בסין, משיקה את Zero - מכשיר פרמיום שהגימיק המרכזי שלו הוא "אין חורים". המכשיר בנוי ממסך עוטף ומגוף עשוי מחומרים קראמיים, שאין לו שום שקע הטענה, אף חריץ למיקרופון ואין לו פתח לכרטיס סים. כל אלו מתבצעים באופן אלחוטי: הטעינה, למשל, מתבצעת באמצעות טכנולגיית Super mCarge החדשה, שמאפשרת לטעון את הטלפון בקצב מהיר. החיבור החיצונימתבצע באמצעות USB אלחוטי, ועל הביצועים הקוליים מופקדת טכנולוגיה שמעבירה ויברציות דרך המסך וגורמת לו לתפקד כרמקול ומיקרופון באיכות גבוהה. האבטחה מתבצעת באמצעות קורא טביעות אצבע מובנה במסך, ואת הפינה הטכנולגיה סוגר ESIM - כרטיס סים וירטואלי מאובטח, שכל תכונותיו נשלטות אלחוטית, כולל העברה של מנוי בין מפעילים ורשתות, ניהול מספר מכשירים בו זמנית וכדומה.

היתרון במבנה החדש הוא כמובן חסינות מוחלטת לאבק ולכלוך ואטימה למים - עד כדי כך שהטלפון יכול לצלם מתחת למים וממשיך לתפקד אחרי חצי שעה במים בעומק עד 2 מ'. כל זה מגיע במכשיר בעובי 7.85 מ"מ בלבד. החברה מתייחסת כרגע לפרויקט בתור ניסוי בהיקף מוגבל אך יש להניח שחלק מהטכנולוגיות יגיעו בהמשך למכשירים עממיים יותר. המכשירים הראשונים יסופקו באפריל.

מחיר: 1300 דולר.

חיבור מגנטי וקורא טביעות אצבע על כל המסך

היצרנית העולה Vivo שואפת גם היא להקטין למינימום את החיבורים החיצוניים במכשיר הדגל שלה, Apex, אבל נוקטת בגישה אחרת. את מקום השקעים ל-USB ולטעינה מחליף מחבר מגנטי מהיר בגב המכשיר, שמתחבר לכבלים בעלי ראש מגנטי תואם ומאפשר העברת כוח וגם העברת נתונים.

המסך מוותר לחלוטין על מסגרת ומציע זיהוי טביעת אצבע על פני כל המסך, ולא רק בנקודת קבועה. חידוש נוסף הוא סייען אישי מבוסס בינה מלאכותית (Jovi) שיאפשר הפעלה, אחזור מידע ושליטה מרחוק בפונקציות הבית החכם באמצעות פקודות קוליות שמזוהות על פי חתימת הקול של המפעיל המורשה.

המפרט המלא טרם פורסם אך ידוע כי לב המכשיר הוא מעבד 855 חדש מבית קוואלקום וכי למכשיר יהיה זיכרון פנימי של עד 12 גיגה, זיכרון חיצוני של עד 512 גיגה ותמיכה ברשתות דור חמישי.

 מחיר: עדיין לא ידוע.

מכשיר רב תכליתי למי שנתקע על אי בודד

עוד חשיבה מחוץ לקופסה מציע S90 מבית Doogee. הרעיון המרכזי הוא חיבור של יחידות הרחבה מודולוריות חיצונית, שממלאות פונקציות שונות. בשלב הראשון מוצעים ארבעה מודולים, רובם מיועדים להישרדות: "פד משחק", לשליטה במשחקים נמרצים; "ווקי טוקי" דיגיטלי עם אנטנה שמאפשרת לנהל תקשורת קולית אלחוטית לטווח של 6-10 קילומטרים גם באזורים בהם אין קליטת רשת סלולרית; מודול סוללה, שמוסיף עוד 5,000 מיליאמפר לסוללה הרגילה ומספק עד 2 ימי שיחה רצופים; ומודול ראיית לילה עם יכולת צפייה וצילום בחושך מוחלט באמצעות חיישן של סוני.

החברה טוענת שהטלפון עבר הקשחה בתקן צבאי והוא בלתי שביר, ושהוא אטום למים (עד שבועיים בתוך מים בעומק 1.5 מ'). הטלפון לא רזה - כ-300 גרם לפני מודולים - ויש לו מפרט טיפוסי לשוק הביניים עם מסך 6.18 אינץ' ללא מסגרת, מעבד הליו P60 עם 8 ליבות ועוד. האספקה אמורה להתחיל החודש.

מחיר: 470 דולר דרך קיקסטארטר, לטלפון שכולל את כל המודולים ומטען אלחוטי.

טלפון מעוצב עם מפרט לגיימרים כבדים

טלפונים ייעודיים לגיימרים לא תפסו עד היום במערב אבל בסין הם להיט גדול. כעת סבורה ZTE הסינית שגם הקהל המערבי, באירופה בפרט, בשל לחידוש. אחד המכשירים הראשונים שלה הוא nubia Red Magic Mars. זהו דור שני של מכשיר, שנמכר עד כה בסין בלבד, והייחודיות שלו מתחילה בעיצוב החיצוני שכולל אלמנטים מוכרים מעולם הגיימרים דוגמת גרפיקה עם בחירה אישית בצבעים כמו שחור, אדום ו"הסוואה", פס LED שניתן להתאמה אישית ועיצוב אפלולי על פי מסורת מחשבי הגיימרים.

הכוכב הוא כמובן המפרט הטכני. הוא כולל מסך מגע ברזולוציה גבוהה בגודל 6 אינץ' עם היזון חוזר "בארבעה ממדים"; כפתורי צד רגישים למגע נוסח עכברי גיימרים; מערכת קול High End עם צליל היקפי תלת ממדי ותמיכה ב-DTS 7.1 בעת חיבור למערכת קולנוע ביתי; מערכת הפעלה ידידותית לגיימרים; ומערכת קירור מיוחדת שאמורה להקטין משמעותית את החום הנוצר בזמן משחקים "כבדים". הליבה היא מעבד סנאפדרון 845 עם מעבד גרפי ייעודי וזיכרון פנימי שניתן להזמנה בנפח של עד 10GB, כמעט כמו מחשב. את הפינה סוגר שבב AI, שאמור לסנן רעשי רקע ולאפשר זיהוי קולי חד וברור. המכשיר שוקל 193 גרם.

מחיר באירופה: 380 אירו בהזמנה מוקדמת דרך אתר החברה.