הנהלת "ידיעות אחרונות" מענישה את העובדים על העיצומים

ל"גלובס" נודע כי ממשכורתם של עובדים שלקחו חלק בעיצומים בימים האחרונים נוכו מאות שקלים • העובדים קיבלו מייל שהבהיר להם כי זה "השכר הראוי" • ארגון העיתונאים וועד עיתונאי "ידיעות אחרונות": "נגיב לצעד חד-צדדי זה בהתאם"

בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: איל יצהר
בית "ידיעות אחרונות" בראשון-לציון / צילום: איל יצהר

האם הנהלת קבוצת "ידיעות אחרונות" מנסה להכאיב לעובדים בכיס כדי למנוע שביתות עתידיות? ל"גלובס" נודע כי ממשכורתם של עובדים שלקחו חלק בעיצומים שהוביל הוועד בימים האחרונים נוכו מאות שקלים. העובדים קיבלו מייל שהבהיר להם כי זה "השכר הראוי".

נזכיר כי ועד "ידיעות אחרונות" וארגון העיתונאים הוביל לאחרונה פעמיים אסיפות הבהרה שנעשו במהלך שעות העבודה, זאת כחלק מהמאבק שהם מנהלים על כוונת ההנהלה לבצע מהלך פיטורים, זאת מבלי שנחתם הסכם קיבוצי עם העובדים.

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שהנהלת 'ידיעות אחרונות' בחרה לפעול שוב באופן חד-צדדי ולאיים על עובדים כי שכרם יקוצץ באופן אסור ובלתי רציונלי - בניגוד לדין. לא רק שמדובר בניכויים של מאות ואלפי שקלים ללא קשר למשך השביתה (של שעה אחת בשני מועדים שונים), אלא שבמקרים מסוימים נוכו סכומים גם למי שכלל לא השתתף בצעדים הארגוניים. ארגון העיתונאים וועד עיתונאי 'ידיעות אחרונות' יגיבו לצעד חד-צדדי זה בהתאם".