נכשל הגישור בין מחזיקי אג"ח אפריקה ישראל למוטי בן משה

באי כוחם של נאמני שלוש סדרות האג"ח דורשים לדון מחדש בבקשתם לחילוט הפיקדון שהעמיד בן משה לטובת הבטחת ההסדר • "בסיכומה של הישיבה הודיעו כל המשתתפים באסיפה לנאמנים, פה אחד, כי השינויים המוצעים אינם מקובלים עליהם אפילו לא כמסגרת לדיון או מו"מ בין הצדדים"

מוטי בן משה / צילום: אניה בושמן
מוטי בן משה / צילום: אניה בושמן

נכשל הגישור בין מחזיקי איגרות החוב של אפריקה ישראל לבין המשקיע מוטי בן משה. ממסמך שהגישו הבוקר (א') לביהמ"ש עורכי הדין גיא גיסין ואופיר נאור, המשמשים באי כוחם של נאמני שלוש סדרות האג"ח (כ"ו-כ"ח), עולה כי "לא הושגה הסכמה" בין הצדדים, ולפיכך יש לדון מחדש בבקשתם לחילוט הפיקדון שהעמיד בן משה לטובת הבטחת ההסדר.

בהודעת העדכון שהועברה הבוקר כותבים עוה"ד גיסין ונאור כי "בהתאם להחלטת ביהמ"ש, במהלך השבוע שחלף לאחר הדיון, התקיימו מגעים ודיונים בין הצדדים בסיוע המגשר, עו"ד צוריאל לביא, ובהשתתפות המומחה - רו"ח עמנואל אבנר. מבלי להיכנס לפירוט הלכי הגישור עצמם, יאמר כי בסיומם הציג בן משה (בשם הרוכשת) בפני הנאמנים וחברי הנציגויות, את עיקרי הצעתו והשינויים המבוקשים על ידו למתווה הסדר הנושים אשר אושר על ידי אסיפות הנושים ועל ידי ביהמ"ש עוד במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר 2018".

עוד כותבים עוה"ד גיסין ונאור כי עיקרי הצעתו של בן משה הוצגו בפני מחזיקי האג"ח באסיפה שכונסה ביום חמישי האחרון. "בסיכומה של הישיבה הודיעו כל המשתתפים באסיפה לנאמנים, פה אחד, כי השינויים המוצעים אינם מקובלים עליהם אפילו לא כמסגרת לדיון או מו"מ בין הצדדים, וביקשו מנאמני אגרות החוב והנציגויות להציג להם חלופות אחרות להסדר נושים ביחס לחברה".

משכך, טוענים עוה"ד גיסין ונאור כי ברור שלא הושגה הסכמה עם בן משה, ולכן לפי החלטת ביהמ"ש מיום ה-30 בינואר, צריך לקיים ב-18 בפברואר דיון על בקשתם לחילוט הפיקדון על סך של 100 מיליון שקל. "בכוונת הנאמנים להגיש בהקדם בקשה לזימון עדים לדיון כאמור", נכתב עוד בבקשה.

במקביל, מציינים עו"ד גיסין ונאור כי בהתאם לבקשות מחזיקי האג"ח, פועלים הנאמנים בתיאום עם הנהלת אפריקה ישראל לקבלת הצעות חלופיות לרכישת החברה או נכסיה. על-פי ההערכות בשוק, יפעלו המחזיקים תחילה למכירת ההחזקה (35.5%) בחברות המפעילות את כביש 6 לחברת שיכון ובינוי, וכן את מניות השליטה (55.9%) באפריקה נכסים (או בנפרד את הפעילויות שלה באירופה ובישראל). בהמשך יועמדו על המדף גם ההחזקה בדניה סיבוס ומניות השליטה (74%) באפריקה מגורים.