מתקפת האקרים? מי מנסה לשבש את תוצאות גמר "הכוכב הבא לאירוויזיון"

ל"גלובס" נודע כי מערכת ההצבעות של אפליקציית מאקו מצויה תחת התקפה משמעותית של האקרים שכפי הנראה מנסים להפיל את המערכת • במאקו לא חוששים מהפלת המערכת אך מתכוננים לאפשרות שניסיונות חוזרים ונשנים עלולים להאט אותה

שופטי ומנחי "הכוכב הבא לאירוויזיון" 2019 / צילום: אוהד רומנו
שופטי ומנחי "הכוכב הבא לאירוויזיון" 2019 / צילום: אוהד רומנו

גמר "הכוכב הבא לאירוויזיון", שאמור להתקיים הערב (ג'), מביא עמו לא רק היערכות בקרב המתמודדים עצמם אלא גם התמודדות בתחום הסייבר: ל"גלובס" נודע כי מאז אתמול בלילה (ב') מערכת ההצבעות של אפליקציית מאקו מצויה תחת התקפה משמעותית של האקרים שכפי הנראה מנסים להפיל את המערכת. 

המתקפה החלה בווליום נמוך ביום ראשון בהשקת התוכנית "2025", אך התגברה באופן משמעותי אתמול בלילה, כשבתוך זמן קצר הגיעו מאות ניסיונות להצביע ממקור אחד בחו"ל. התנהלות כזאת אמורה לייצר עומס על המערכת ועל-ידי זה להפיל אותה. במאקו מתמודדים עם התופעה באמצעות חסימת האפשרות להצביע מחו"ל - ובשלב זה המערכת אכן מתמודדת עם האתגר.

נראה כי במאקו לא חוששים כעת מהפלת המערכת אך מתכוננים לאפשרות שניסיונות חוזרים ונשנים עלולים להאט אותה. נדגיש כי אין אפשרות לדעת מי באמת עומד מאחורי ההתקפות.

זאת גם לא פעם ראשונה שסביב אירוע גמר יש ניסיונות להתקיף את האפליקציה. עם זאת, כאמור, הפעם ההתקפה היא משמעותית במיוחד, ולכן קיימת סבירות שהסיבה לכך שגמר "הכוכב הבא" הוא למעשה תחרות קדם-האירוויזיון כפי שהיא מתקיימת בתקופה זאת במספר מדינות בעולם. סביר שארגונים פוליטיים/חברתיים אנרכיסטיים המתנגדים לקיום האירוויזיון בישראל הם העומדים מאחורי המתקפה.

גמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" ישודר הערב בערוץ קשת 12 החל מהשעה 21:00. הצופים בתוכנית יוכלו להשפיע באמצעות אפליקציית מאקו עבור המועמד המועדף עליהם, ובכך לקחת חלק בבחירת הנציג של ישראל בתחרות האירוויזיון. 

בקשת בחרו לא להגיב.