כרטיס קאשבק – מה זה? והאם כדאי

כיצד משרת כרטיס קאשבק את כל הצדדים בעסקה? • מדוע עדיף על שימוש בכרטיס אשראי?

כרטיסי אשראי / צילום: שאטרסטוק
כרטיסי אשראי / צילום: שאטרסטוק

כרטיסי האשראי הם אמצעי התשלום המוביל - השימוש במזומנים הולך ופוחת והשימוש בכרטיסי האשראי הולך וגדל.

במקביל גם התחרות בין חברות כרטיסי האשראי גדלה כשהן מתחרות על "הכיס שלנו" - ככל שלחברות כרטיסי האשראי יהיו יותר אנשים שבוחרים בכרטיס שלהם, אזי יהיו בהתאמה יותר פעולות/ קניות, והן ירוויחו יותר.

בדרך, הן מציעות לכם הרבה פיתויים כדי לבחור בכרטיס שלהם - הנחות שונות, נקודות שנצברות, חברות מועדון - זה כדאי. אתם מקבלים הטבות שעשויות להיות משמעותיות. ההטבות האלו נובעות מהכוח של "המועדון".

כרטיס אשראי - כל מה שצריך לדעת

כאשר אתם חלק מגוף גדול - מועדון, קבוצה שמחזיקה בכרטיס אשראי מסוים, יש יתרון לגודל, ואתם עשויים לקבל הטבות גדולות במקומות מסוימים (רבים).

מכאן שכרטיס אשראי/ כרטיס מועדון, זה סוג של winwin לכל הצדדים - מנפיקות הכרטיס מרוויחות, אנחנו הצרכנים מקבלים תנאים טובים (אבל חשוב לבדוק את העלות של הכרטיס), והחברות המספקות הנחות/ הטבות נהנות מגידול בהיקף העסקאות.

הטבה נוספת שהתפתחה בזמן האחרון היא החזר כספי. קניתם בסופר, ב-500 שקל, קיבלתם החזר של כמה אחוזים - נניח 15 שקל (רק לשם המחשה), וזה לא רק בסופר, זה במקומות רבים. זה אפילו בכרטיסים מסוימים בכל הרכישות דרך הכרטיס.

החזר כספי - קאשבק ( CashBack)

המושג קאשבק, החזר כספי לבעלי כרטיס אשראי, הוא בעצם גרסה דומה לשיטה ישנה: הוא שכלול מודרני לכרטיסי החברים ולנקודות בטיסה ובכרטיסי אשראי. כלומר בעלי העסקים מרוויחים מהפרסום של חברות האשראי. אלא שהפעם הבסיס הוא תוכנית השותפים המוכרת מהאינטרנט שבה אתרים מפרסמים זוכים לעמלות ממכירת המוצר. יתרון השיטה הוא שהמפרסם מקבל כסף רק על מכירה בפועל וזה מחליף שיטות קודמות כמו חשיפה או לחיצה על קישור.

כשמדברים על אתרים אלו אתרים שנרשמים כמשווקים ונותנים הנחה ללקוחותיהם שלהם, למשל חנות נרשמה כשותפה, מפרסמת, היא מקבלת עמלה של 8% ונותנת הנחה של 5% והיא מרוויחה 3%. במצב כזה - כולם מרוויחים. חברת כרטיסי האשראי נהנית מגידול בעסקאות; הספק נהנה מגידול בהיקף העסקאות (אם כי במרווח נמוך יותר), והלקוחות זוכים להנחה.

בעולם הנתח של הכרטיסים האלו הולך וגדל. בארץ, זה עדיין לא מאוד משמעותי, אבל היקף הכרטיסים צומח, כשרוב חברות כרטיסי האשראי הגדולות מציעות כרטיסים כאלו.

כאן תוכלו להרחיב על השוואת כרטיסי אשראי קאשבק.

* המדריך נכתב על ידי מערכת אתר הון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במדריך אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור נכסים כלשהם; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.