"לא יהיה ילד עם אבא ואבא": ישי מתכחש לקמפיין ההומופובי

בעוד שבמפלגת יחד, שבראשה עומד אלי ישי, מכחישים כעת כי הקמפיין הופץ מטעמם, הדוברים של המפלגה מסרו אתמול כי מדובר בקמפיין אמיתי לשמירת הציביון היהודי של ישראל

אלי ישי / צילום: איל יצהר
אלי ישי / צילום: איל יצהר

אלי ישי מנסה לחזור לזירה הפוליטית אחרי שבשנת 2015 לא הצליח לעבור את אחוז החסימה. ישי השיג אז כ-118 אלף מצביעים והם נזרקו לפח כיוון שהיוו 2.97% מסך הקולות.

אתמול (ג') פרסם מטה הבחירות מפלגת יחד, שבראשת ישי, כרזת פרסום פוגענית במיוחד נגד משפחות להט"ביות. בכרזה נכתב "כדי שלא יהיה ילד עם אבא ואבא. אוהבים את ישראל יהודית, חברתית, ימנית".

הכרזה עוררה תגובות זועמות של גולשים והבוקר ניסה הקמפיין של אלי ישי, להודיע שזה לא מטעמם. "גלובס" פנה אליהם ישירות והדובר מני חדד אמר: "המודעה שנפוצה הבוקר ברשתות החברתיות אינה חלק מקמפיין המפלגה. קמפיין מפלגת 'יחד' יעסוק בנסיונו העשיר של אלי ישי בשלל התפקידים שמילא בממשלה ובכנסת ובסוגיות מהותיות הנוגעות לצביונה היהודי של מדינת ישראל: שמירת שבת, כשרות, קדושת הכותל המערבי".

אולם בניגוד לדברים המפורשים לעיל, בפני "גלובס" הוצגו הוכחות לכך שאתמול מסרו הדוברים הרשמיים של אלי ישי ויחד כי "זהו קמפיין אמיתי של המפלגה, מדובר בקמפיין אמיץ של שמירת הציביון היהודי בישראל".

ל"גלובס" נמסרו תמונות של ישיבות מטה של ישי ותנועת יחד, כאשר כרזות של תנועת 'חזון' תלויות על קירות המקום (התמונות נמסרו באדיבתו של אדם שביקש להזדהות כ-Yosbensimon). הדבר המעניין הוא שכרזות ה'אבא ואבא' זהות מבחינת העיצוב הגרפי לכרזות הרשמיות של קמפיין ישי, כך שגם הכחשה מאוחרת של אנשי הקמפיין שלו, שמדובר בטיוטה או משהו שלא מטעמם, נראות מופרכות.

ישיבות מטה של ישי ותנועת יחד, כאשר כרזות של תנועת 'חזון' תלויות על קירות המקום / צילום: Yosbensimon
 ישיבות מטה של ישי ותנועת יחד, כאשר כרזות של תנועת 'חזון' תלויות על קירות המקום / צילום: Yosbensimon

בנוסף, תנועת חזון המטיפה נגד הורות שונה, מלווה את התקופה הפוליטית באמצעות תליית שלט פרסומת ענק על אחד מבתי המלון בירושלים, היום. שלט הפרסומת הנ״ל הוסר תוך זמן לא רב אחרי שבית המלון "פרימה" התחרט על מתן האפשרות לתלות שלט זה. ח"כ רויטל סויד חשפה לפני זמן מה, שתנועת חזון, המובילה את הקמפיין נגד הורות שונה, היא גוף הממומן על ידי משרד החקלאות באמצעות תקציבים והקצאות.

שלט הפרסום של מפלגת חזון על בית המלון "פרימה"/ צילום: יערה שפירא
 שלט הפרסום של מפלגת חזון על בית המלון "פרימה"/ צילום: יערה שפירא

ממטה אלי ישי נמסר שהכרזה של ארגון חזון לא נתלתה בתוך מטה הבחירות של אלי ישי, אלא הייתה תלויה על הקיר באולם ביישוב יד בנימין שם נערכה אתמול ישיבה של צוותי צפון ודרום של אלי ישי.

אבי דור, מנכ"ל רשת מלונות פרימה: "אני מצר על השלט הפוגעני אשר נתלה על קיר מלון פרימה פארק בירושלים. השלט נתלה ע״י חברת פרסום חיצונית שאנו משכירים לה את שטח הפרסום. לאחר ששמנו לב לשילוט הפוגעני אשר אנו מגנים אותו מכל וכול , פעלנו מידית להסרתו מקיר המלון. אנו נסיק מסקנות מאירוע מצער זה ונדאג שלהבא כל שילוט יעבור בדיקה לפני שייתלה על קיר המלון. אני מודה לכל מי שהסב את תשומת ליבנו לכך".

הוגשה תלונה במשטרה בגין הסתה לאלימות

בשעות האחרונות הכרזה מעוררת סערה פוליטית. ח״כ מרב מיכאלי (העבודה) צייצה "כמה פחד ושנאה צריך להיות באדם כדי לעשות קמפיין כזה. מעניין מה היה אלי ישי אומר אילו היה קמפיין "כדי שלא יהיה ילד עם אבא יהודי ואמא יהודיה". כל מי שפועלים נגד שוויון הקהילה הגאה הם סכנה ברורה ומיידית לאופיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אסור לאפשר להם לרוץ לכנסת.

ציוץ אליו הגיב ישי: "כמו לפיד, גם מרב מיכאלי. כנראה שישנה נטיה לעיתונאים לשעבר שהצטרפו לפוליטיקה, לזנוח כללי אתיקה ולבדוק אמיתות של פרסום לפני שמגיבים לו".

מפלגת יש עתיד שלחה הודעה לישי: "אחרי ההכחשה החלולה שלך, אתה מתבקש להציג לנו את עמדת מפלגת 'יחד' באשר למשפחות גאות בישראל. הכחשת ולא אמרת אם אתה בעד או נגד. לציבור מגיע לדעת, מה הדעה שלך?״. 

יונתן גר, מנכ״ל אמנסטי אינטרנשיונל ישראל, הגיש הבוקר תלונה במשטרה בגין הסתה לאלימות נגד ילדיו, ואלפי ילדים במשפחות גאות בישראל בעקבות כרזות "שלא יהיה ילד עם אבא ואבא".

גר אמר: "'שלא יהיה ילד עם אבא ואבא׳ כתבו בכרזת בחירות. אלא שלא מדובר בילדים תאורטיים, אלא בילדים אמיתיים וקיימים. לי יש שניים, ולאלפי ילדים בישראל יש אבא ואבא, אמא ואמא, וצורות משפחה רבות נוספות. ׳שלא יהיה ילד׳ - מה הם מצפים שיקרה לילדים שקיימים וחיים במשפחות כאלה? שייעלמו? שהציבור יעלימם? מקרי האלימות על רקע הומופובי גואים בישראל, וכעת באדיבות אלי ישי ורשימתו, האלימות עלולה להיות מופנית כלפי ילדים".

ישי נמצא במגעים מתקדמים להצטרף לרשימת ימין משותפת שתורכב מהאיחוד הלאומי בראשות ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, הבית היהודי בראשות רפי פרץ, ועוצמה יהודית בראשות מיכאל בן-ארי, בן גביר וגופשטיין. הקבוצה כולה, בצירוף אלי ישי, עשויה להגיע ל-6-7 מנדטים.

ראש הממשלה נתניהו לחץ בשבועיים האחרונים על המפלגות הללו להתאחד כדי שלא לבזבז קולות לימין, כפי שקרה לישי בשנת 2015. במסגרת הלחצים פרסם נתניהו הודעות רשמיות בעניין ואף הפעיל קמפיין לא חתום בעיתונות המגזרית-דתית.