מכשיר הדגל החדש של וואווי היה רוצה להיות סמסונג

וואווי מייט 20 פרו הוא מכשיר מרשים שמביס את מרבית המתחרים בשוק • אולם הבחירה להשוות אותו לסמסונג נוט 9 מגמדת את יתרונותיו ומציגה אותו כאח החיוור שאינו ממלא את הנעליים הגדולות של הסמארטפון הבכיר ממנו

עד לפני שנים ספורות מכשירי טלפון שיצאו מסין היו שם נרדף למכשירים נחותים ולתוצרת זולה ומקרטעת, אך התעשייה האסייתית השכילה ללמוד במהירות ולייצר מכשירים בעלי מפרט תחרותי, שהפכו לפופולריים מאוד. וואווי מייט 20 פרו, שהושק בארץ בנובמבר, הוא מכשיר הדגל של ענקית האלקטרוניקה הסינית, ואולי אף ניתן לומר שהוא סמארטפון הדגל של סין. המפרט המרשים והעיצוב המוקפד הפכו אותו לאחד המכשירים הנחשקים ביותר. עם מצלמה אחורית של 40 מגהפיקסל ומצלמת סלפי של 24 מגהפיקסל הוא הוצג כלא פחות מאשר מתחרה ראש בראש בגלקסי נוט 9, שהושק חודשיים בלבד לפניו ומדורג בראש רשימות הטלפונים הטובים בעולם של אתרי הטכנולוגיה.

חיזוק לכך נתן בשבוע שעבר אתר הטכנולוגיה הנחשב ZDNet, שדירג את מייט 20 פרו במקום השני בטבלת עשרת הסמארטפונים הטובים ביותר, בהפרש קטן מנוט 9 שהיה במקום הראשון. מכשירים כמו גוגל פיקסל ואייפון (על כל דגמיהם העדכניים) דורגו רק במקום השלישי והרביעי.

אלא שלדעתנו ההשוואה של מייט 20 פרו לנוט 9 היא יומרנית: סמסונג נוט 9 נחשב למכשיר הטוב בעולם ומחלץ קריאות התפעלות אפילו ממעריצי אייפון המושבעים, בעוד שמייט 20 פרו הוא רק עוד מכשיר מצוין. ההשוואה שלו לנוט 9 אולי מועילה לו שיווקית, אך לאור בדיקתנו לא ניתן להתעלם מהתחושה שהיא נטולת אחיזה במציאות וכי היא נסמכת על העובדה שרובם המוחלט של המשתמשים לא יציבו את שני המכשירים זה מול זה כדי להתרשם בעצמם מההבדלים ביכולות.

נקדים ונסייג כי כל סקירת סמארטפון - הן של מגזינים בחו"ל והן שלנו - מושפעת מטעם אישי וסובייקטיבי, בפרט כשמדובר במאפיינים פיזיים שאמורים להשפיע על הנוחות. על כן נמליץ שתתרשמו בעצמכם מהטלפון (הדבר נכון גם לגבי רכישת מחשב נייד) - מאיכות צבעי המסך, נוחות האחיזה או נוחות המקלדת - ולא תבחרו רק על סמך כתבה בעיתון או השוואת מפרטים.

יתרונות: צילום לילה מרשים ופיצ'ר מראה שימושי

בכל הקשור לעיצוב הכללי, וואווי מייט 20 פרו הוא אחד המכשירים האלגנטיים ביותר בנמצא, עם טוויסט קל לכיוון המגניבות: גוף המכשיר מבדיל אותו מכל סמארטפון אחר בשוק, עם פאנל האחורי שהוא בצבע כחול-סגלגל מטאלי צעקני.

הפיצ'ר החשוב ביותר בסמארטפון הוא כמובן לא העיצוב אלא המצלמה. למייט 20 פרו שלוש מצלמות ברזולוציה של 40, 20 ו-8 מגהפיקסל, ואילו מצלמת הסלפי מצלמת ברזולוציה של 24 מגהפיקסל. על פניו אלה נשמעים נתוני פתיחה מצוינים, ובאמת המצלמות טובות מאד - אך לא בהכרח מתעלות על זוג מצלמות ה-12 מגהפיקסל של סמסונג. בדיקה של המצלמות במצב אוטומטי ובתנאי תאורה שונים - ביום ובלילה, בחוץ ובפנים, בצילומי נוף ובצילומי תקריב - הציגה תוצאות דומות של שני המכשירים. עם זאת, וואווי הביסה תבוסה מוחצת את סמסונג בצילום הלילה: התמונה של מייט 20 פרו בהירה וחדה באופן משמעותי, כתוצאה מאיחוד אוטומטי של פרץ צילומים בן מספר שניות.

חשוב לציין שבסקירה בדקנו את יכולות הצילום הבסיסיות, ולא נכנסנו לעומקם של מצבי צילום ידניים. כמו כן לא התייחסנו לפיצ'רים המאפשרים לבצע מניפולציות על הצילום ולהוסיף לו אפקטים כבר בעת הצילום - תכונות שבהן מייט 20 פרו בהחלט מצטיין.

עוד מאפיינים שראויים לציון: אפליקציית מראה מובנית במכשיר שמתאימה את המצלמה - מבחינת רזולוציה ותאורה - לבחינת מראינו החיצוני, וזאת בהשוואה לסתם שימוש במצלמה במצב סלפי.

צילום המסך הטלפון מבוצע באמצעות הקשה כפולה עם גב פרק באצבע - נוח מאוד, ובוודאי שנוח יותר מהתנועה המגושמת הנדרשת במכשירים של סמסונג.

חסרונות: מסך מעוגל מדי, תצוגה בזבזנית

לוואווי מייט 20 פרו מסך בגודל 6.39 אינץ', אך בהשוואה למסך ה-6.4 אינץ' של סמסונג נוט 9, המסך של מייט 20 פרו ארוך או גבוה יותר. עוד כולל המסך מגרעות - תכונה בלתי נסבלת ולא אסתטית בעליל, שהזדחלה לעיצוב של מכשירים רבים, כולל האייפון.

כשבוחנים את עיצוב המכשיר באופן מעשי, שוליו של המכשיר עגולים - אפילו עגולים מדי. להתעגלות הזו יש משמעות לגבי חווית השימוש היומיומית, משום שהיא גורמת למסך להיראות כאילו אינו שטוח. ילידי שנות ה-70 אולי זוכרים את המעבר - בתחילת שנות ה-90 - ממסכי טלוויזיה קעורים לטלוויזיות שטוחות, ששדרגו את חווית הצפייה באופן משמעותי. כיוון שכך העגלגלות הזאת עשויה להפריע לחלק מהמשתמשים ולמעשה, לא ברור מי כן עשוי למצוא אותה מועילה או נעימה. 

בעיה משמעותית נוספת היא אפרכסת קול קטנה מאוד, שעוצבה בצורת פס צר וקצר מדי. על המשתמש לשנות את אחיזתו באופן שפתח האפרכסת יונח במדויק מול האוזן, אחרת לא ניתן לשמוע כלל את דבריו של בן השיח.

פרמטרים אחרים בהם סובל מייט 20 פרו מנחיתות, במיוחד בהשוואה לנוט 9 של סמסונג, קשורים לתצוגה. גלשנו בפייסבוק בשני המכשירים: מייט 20 פרו בזבז שטחים יקרים על תצוגה לא יעילה שכללה רווחים עודפים ופונטים גדולים, ואלו גרמו למעברי שורה מיותרים. לעומתו, נוט 9 הציג יותר תוכן בכל שטח נתון.

עובדה מצערת זו מצטרפת למסך מבריק מדי שיחד עם מאפיינים של הזכוכית, ובשילוב התעגלות השוליים, גורמים למסך של מייט 20 פרו להבריק ולהחזיר אור באופן שעלול לפגום מעט בחוויית השימוש בו בחדר מואר.

עוד בענייני תאורה, למייט 20 פרו מצב תאורה מיוחד של המסך שמסנן אור כחול ונועד לאמץ פחות את העיניים, ובכך לאפשר ימוש ממושך יותר במכשיר. במייט 20 פרו התצוגה הזו מכונה Eye Comfort, אך היא כמעט שלא משנה את התצוגה ואינה אפקטיבית (זאת לעומת Blue Light Filter, הפיצ'ר המקביל של נוט 9, שמציע תצוגה חמימה ורכה).

בעיית שימושיות מעצבנת היא האופן שבו יש להחליק את האצבע כדי לשחרר את נעילת המסך: ההחלקה אינה מתאפשרת מתחתית המסך, אלא רק מנקודה שקרובה יותר למרכז המכשיר - תנועה שאינה נוחה כלל. אם תנסו להחליק את האצבע מחלקו התחתון של המסך, ייפתח תפריט קיצורי דרך של פונקציות שימושיות כמו פנס, מחשבון, הקלטה ושעון. נעילת המסך נעשית באמצעות פין-קוד שמחייב 6 ספרות (במקום 4, כפי שנהוג בדרך כלל) - המטרה היא אולי ליצור אבטחה טובה יותר, אך זה פחות נוח.

סיכום: מכשיר טוב אך מחירו גבוה מדי

חרף חסרונותיו, וואווי מייט 20 פרו הוא אחד המכשירים הטובים ביותר בשוק, ויכול להביס כמעט כל דגם קיים - למעט סמסונג נוט 9. עם זאת, מייט 20 פרו לא נותן את התמורה בטובה ביותר לכסף: מחירו אינו תחרותי כלל וכלל ועומד על 4,000 שקלים - גבוה ב-500 שקלים מהמחיר הרשמי של נוט 9 המקביל לו עם 128 ג'יגהבייט ו-6 ג'יגהבייט זיכרון.