עיריית אילת: תוך שנה יוקם מתחם בילוי ותרבות בחלק משטחו של נמל התעופה המתפנה

עיריית אילת שואפת להקים מתחם אטרקציות במקום שדה התעופה אילת, וזאת בטווח של כשנה • מדובר בחלק הדרומי של שדה התעופה המתפנה, המשתרע על פני 145 דונם, אשר מתוכנן להפוך למתחם פנאי מרכזי וייחודי ולהציע לפי החזון מתחמי פופ-אפ, בילוי, אטרקציות ומלונאות ברת-השגה

הדמיית המתחם באילת / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות
הדמיית המתחם באילת / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

עיריית אילת שואפת להקמת מתחם אטרקציות במקום שדה התעופה אילת, וזאת בטווח של כשנה. השדה ייסגר ב-18.3. מדובר בשימוש ביניים לתקופה של 10 שנים למתחם שעליו החלה עיריית אילת לעבוד עם פתיחת שדה התעופה רמון שישמש לנחיתות עבור הטיסות לאילת - תחילה לטיסות פנים, כשטיסות בינלאומיות יועברו בהדרגה מנמל התעופה עובדה לרמון בחודשים הקרובים.

מדובר בחלק הדרומי של שדה התעופה המתפנה, המשתרע על פני 145 דונם, אשר מתוכנן להפוך למתחם פנאי מרכזי וייחודי ולהציע לפי החזון מתחמי פופ-אפ, בילוי, אטרקציות ומלונאות ברת-השגה.

עיריית אילת, באמצעות החברה הכלכלית, יצאה בקול קורא הפונה ליזמים ומפעילי אטרקציות תיירותיות להציע הצעות להקים ולהפעיל אטרקציות בשטח המתפנה.

אילת קפאה על שמריה בכל הנושא של אטרקציות למבקרים. מי עוד זוכר את "עיר המלכים", המתחם שנפתח בקול תרועה ושנסגר לפני כמה שנים, למעשה באילת, אחד מיעדים התיירות המובהקים בעיקר לתייר הישראלי, בולטים בהיעדרם אתרי בילוי כמו פארקי מים ושעשועים בדומה לערי קיט אחרות בעולם.

התוכנית של העירייה להקמת מתחם בילוי בשטחו של שדה התעופה הנסגר נעשית בהתאם לבחירת התושבים. בנוסף, מבנה הטרמינל ישמש גם הוא כמרכז תרבות ולא ייהרס.

השדה כולו משתרע על שטח של 800 דונם ומחולק ל-3 חלקים. מרכז השדה מיועד למלונות, מגורים ושטחי ציבור, והוא ישווק על-ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). בחלקו הצפוני של השדה נבחנים שימושי תעסוקה עם שילובים נוספים. השימושים הזמניים במתחם יתחברו לתכנון העתידי שמבצעת רמ"י.

המהלך הראשון שיתרחש בשטח של שדה התעופה יהיה שינוי מסלול של רחובות מרכזיים וכבישים שיעברו דרך שדה התעופה - רחובות חטיבת הנגב והבורסקאי ומסלול רגלי משדרות התמרים לצד התיירותי.