בכירי ממשל ארה"ב פתחו בסבב שיחות סחר נוסף עם סין

נציג הסחר האמריקאי רוברט לייטהייזר ומזכיר האוצר סטיבן מנושין עשויים להיפגש מחר עם נשיא סין שי ג'ינגפינג •  לפי דיווח "בלומברג", נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוקל להאריך את הדד-ליין להשגת הסכם ב-60 יום, ולא להטיל מכסים חדשים של סין ב-1 במארס

נשיא ארה"ב טראמפ ומקבילו הסיני שי ג'ינפינג. / צילום:  רויטרס / JONATHAN ERNST
נשיא ארה"ב טראמפ ומקבילו הסיני שי ג'ינפינג. / צילום: רויטרס / JONATHAN ERNST

הדד-ליין - ה-1 במארס - להשגת הסכם סחר בין ארה"ב וסין מתקרב בצעדי ענק. הבוקר נפתח סבב נוסף של שיחות בבייג'ינג' בין הנציגים האמריקאים, בראשות נציג הסחר רוברט לייטהייזר ומזכיר האוצר סטיבן מנושין, לנציגים הסינים, בראשות סגן ראש ממשלת סין ליאו הי. בנוסף, לפי דיווחים בתקשורת הסינית, נשיא סין שי ג'ינגפינג עשוי להיפגש מחר עם לייטהייזר ומנושין.

השיחות בין הנציגים הבכירים צפויות להתקיים גם מחר ולאחר מכן פקידים משתי הממשלות אמורים להיפגש כדי להסדיר את הפרטים הטכניים, בהם גם אופן האכיפה של הסכם סחר חדש, במידה ויהיה כזה. 

אם לא יושג הסכם, ארה"ב צפויה להטיל מכסים נוספים של 10%-25% על מוצרים בהיקף 200 מיליארד דולר. עם זאת, לפי דיווח "בלומברג", נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוקל להאריך את הדד-ליין ב-60 יום, ולא להטיל מכסים חדשים של סין ב-1 במארס. לפי "בלומברג", טראמפ שוקל את הארכה כדי לאפשר זמן נוסף לשני הצדדים.

טראמפ ציין כי הוא לא צפוי להיפגש עם נשיא סין לפני ה-1 במארס, אך דוברת הבית הלבן שרה סנדרס ציינה כי יש אפשרות שהשניים יפגשו באחוזתו של טראמפ בפלורידה.