גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טבריה היא העתיד בפוליטיקה המקומית

ראש העיר החדש משדר את עצמו ללא הפסקה. זה לא מבטיח הישגים, אבל כולם עושים היום "רון קובי"

רון קובי, ראש עיריית טבריה / צילום: שלומי יוסף
רון קובי, ראש עיריית טבריה / צילום: שלומי יוסף

רון קובי כאן, רון קובי שם. רון קובי בכל מקום. אט-אט פילס לו ראש עיריית טבריה החדש מעמד של כוכב על בשמי התקשורת הישראלית, כאשר הוא מצליח בכישרון רב לייצר כותרות על טבריה על בסיס יומי.

קובי כנראה רוצה לעשות טוב לעירו. העניין הוא שראש העירייה מאמין באמת ובתמים שהפקת כותרות סביב העיר, על בסיס יומי כמעט, תוביל לשינוי בתדמיתה ולשגשוגה. את הנושאים, כך נראה, הוא בוחר על פי מידת הפרובוקציה שבהם ולא פחות מכך מידת התאמתם לאג'נדה השכיחה בברנז'ה התקשורתית.

רוצים תחבורה ציבורית בשבת? הנה, קובי יהיה שם, בלייב מהפייסבוק אם אפשר. לא הספיק לכם? מה דעתכם על הפיכת מסגדים בעיר למוזיאונים? מסגד, מוסלמים, עיר עם הרבה חרדים - אתם יודעים - שווה כותרות, לא?

ואם גם אלה לא יתפסו, קובי יארגן לכם כותרת אחרת. חושיו חדים ביותר בעניין זה.

הבעיה של קובי ושל תושביו היא שהמציאות רחוקה מלהיות חלומית. העירייה שקיבל במצב קשה עד אנוש. גירעון של 100 מיליון שקלים יקשה על כל מהלך, ללא הירתמות של המדינה. התגייסותו לטובת תחבורה ציבורית בשבת אכן סיפקה את הסחורה התקשורתית. זהו צעד אמיץ לכל הדעות, אך השאלה האמתית כיצד יגייס ראש העירייה את משרד הפנים לטובת הגשמת חזונו אם בראש המשרד יעמוד גם בממשלה הבאים אריה דרעי נניח.

הניסיון מלמד שמהפכים בזירה המקומית לא קורים מעצמם ובוודאי שלא על ידי הפקת כותרות בלבד.

קובי הוא זן חדש של פוליטיקאים. לבנימין נתניהו יש את אלירז שדה, לרון קובי יש את עצמו. הוא משדר את עצמו בלייב ללא הרף, מכל מקום. בתחילת השבוע עלה ראש העירייה בלייב מתוך אולפן הטלוויזיה של ערוץ 11, רגע לפני שהוא מתארח אצל קלמן וסג"ל. קובי קיים פרומו להופעה של עצמו בלייב בפייסבוק שלו.

בסרטון הוא מדבר בלחש, בדרמטיות, כמי שחושף סוד. מותר להניח שהוא מניח שמרבית צופיו הם תושבי טבריה. "עוד מעט תיכנסו לשידור בערוץ 11", הזמין ראש העירייה את תושביו, "נדבר על טבריה. חרדים, מוסלמים, מסגד, מוזיאון. קו של שבת. טבריה בכותרות, זה מה שחשוב. לאט-לאט דברים יסתדרו". עם אסטרטגיה כזו אכן קשה להתווכח.

רון קובי לא לבד. אט אט צצות בזירות המוניציפאליות ברחבי הארץ עוד ועוד דמויות מקומיות, שצמחו בטבעיות אל תוך עידן הרשתות החברתיות. המניפולציה ברורה להם עד דק. הם מסתובבים בעירם ומצלמים עצמם לייב ללא הפסקה. הם משדרים את הנעשה לתושבים מזווית מבטם.

מדובר בכוכבי רשת מקומיים, עם אוריינטציה פוליטית, שהופכים להיות תחנת שידור משל עצמם. אט-אט הם הופכים כוכבי רשת עם מעריצים משלהם וצוברים כך עוצמה פוליטית. מכאן הדרך להשפעה על המנגנונים המוניציפאליים, על מועצת העיר ובהמשך אולי לראשות העירייה - קצרה יחסית.

ובאשר לקובי, בסופו של דבר תימדד תקופתו בראשות העירייה על פי התוצאות, ולא על פי החשיפות ברשת. כי בכל עיר, גם בטבריה, רגע אחרי הלייב - מתחילים החיים עצמם.

הכותב הוא יועץ ומרצה לשיווק בעידן הרשתות החברתיות

עוד כתבות

בניין עיריית תל אביב־יפו / צילום: Shutterstock

חשד לשחיתות בהיקף מאות מיליוני שקלים, במעורבות משפחות פשע: עובדים בעיריית ת"א נעצרו

13 חשודים, בהם עובדי אגף התברואה בעיריית ת"א, נעצרו בחשד לעבירות שחיתות ציבורית, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות ● מהחקירה עולה כי עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים לעירייה פעלו להטיית מכרזים, תוך מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה ולמקורביהם

בנייה ברמת גן / צילום: פביו טרופה

התוכנית של רמת גן במקום תמ"א 38: עד 10 קומות ברחובות המסחריים

תוכנית מחליפה לתמ"א 38 שגיבשה העירייה בראשות כרמל שאמה הכהן, מספקת פתרון ביניים בין הגישה המרחיבה שנקטו ראשי העיר הקודמים, לבין הגישה הקמצנית שנקט כרמל שאמה הכהן, שזכתה לביקורת מצד בית המשפט

אילוסטרציה: shutterstock

מארה"ב, דרך הודו ועד אוסטרליה: רוב שוקי המניות בשיא כל הזמנים

שוקי המניות ב-14 מתוך 20 הכלכלות המובילות בעולם נמצאים כעת בשיא כל הזמנים או קרובים אליו ● מה חושבים על כך האנליסטים?

אלונה בר און, מו''לית גלובס / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: "לתקשורת יש תפקיד בקישור בין מגזרים"

בפתח כנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, התייחסה מו"לית העיתון לתפקידה של התקשורת בתקופה זו ועל השאיפה לסקר את כל חלקי החברה בעיתון ● בר און: "מטרת העיתונות לספק גיוון, לא להבליט את מי שהכי קיצוני או רק את מי שדומה לי"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בבורסה המקומית; מדד הבנקים עולה ב-0.5%

מדד ת"א 90 יורד ב-0.5% • סלקום: ירידה של 87% ברווח הנקי ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע על השווקים, ובפרט על שוק הנפט ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית" ● מיטב: "בשוק האג"ח המקומי מתעלמים מהסיכונים של חברות הנדל"ן" • יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

רסול סעדה, מנכ''ל משותף אל־ביאדר לפיתוח כלכלי חברתי / צילום: תמר מצפי

רסול סעדה: כך עבר הפשע בישראל מגוש דן אל היישובים הערביים

בכנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, סקר סעדה, מנכ"ל משותף באל־ביאדר, את התפתחות הפשיעה בחברה הערבית, וציין: "מאז 2023, אנחנו באובדן מוחלט"

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Shutterstock

"האייל הזומבי": מחקר חדש מוכיח כי המחלה לא מסוכנת לבני אדם

OpenDNA חתמה על הסכם שיווק עם מקסון, והמנכ"ל סוגר מעגל ● מחקר חדש בארה"ב: "תסמונת האייל הזומבי" לא מסוכנת כרגע לבני אדם ● השבוע בביומד 

מיינה הודית בפארק הירקון בתל אביב / צילום: י.ש

פחות פרפרים, יותר מינים פולשים: המצב המדאיג של הטבע בישראל

מיני הטבע בישראל נמצאים תחת מתקפה רב חזיתית: פולשים, זיהום, צמצום שטח, אקלים ועוד. גם המלחמה כנראה לא עוזרת ● תמר דיין, יו"ר מוזיאון הטבע: "מספר קטן של ממצאים חיוביים מראה שכשמתאמצים אז יש תוצאות"

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"החשב יפקח": היועמ"שית מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה בעניין מימון מעונות רה"מ

לעמדת גלי בהרב־מיארה, אין מקום להתערב בהחלטת ועדת הכספים לממן את שני מעונות ראש הממשלה, גם לנוכח הפרשנות שיש לתת לה והן בשל האישור הנדרש של החשב, בנוסף לזה של מנכ"ל משרד רה"מ

חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח חברתי כלכלי במגזר המיעוטים / צילום: תמר מצפי

"במסגרת תוכנית החומש לחברה הערבית, אנחנו משקיעים קודם כל בחינוך. הפערים מצטמצמים"

חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית, התייחס בכנס גלובס לאתגרים באוכלוסייה זו ולחשיבותה ● לדבריו, ברקע יישום תוכנית החומש הייעודית, החברה הערבית חוותה שינוי משמעותי: "רוב התלמידים לא היו זכאים לבגרות. היום יש 20% סטודנטים לתואר ראשון"

טרמינל 1, נתב''ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

החל מהשבוע הבא: טרמינל 1 חוזר לפעילות מלאה

טרמינל 1 בנתב"ג, שנסגר באוקטובר 2023, צפוי לחזור לפעילות בשבוע הבא ● עפ"י נתוני רשות שדות התעופה, צפויים לעבור בטרמינל כ-200 אלף נוסעים מדי חודש ● אלה החברות שיפעלו ממנו

מנכ''ל חברת נייס ברק עילם / צילום: שלומי יוסף

המנכ"ל עזב והמניה נפלה: האם זה הזמן להשקיע בנייס?

בתוך יומיים לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל ברק עילם, איבדה מניית הטכנולוגיה הישראלית כ־15% ● האנליסטים הופתעו ובג'פריס הפחיתו את מחיר היעד למניה בכ־18% ● באופנהיימר מזהים הזדמנות השקעה "לאור מובילותה של נייס בענן ו־AI"

ד''ר ענאיה בנא, מנכ''לית ומייסדת עמותת אל־ביאדר / צילום: תמר מצפי

"בעלי הקרקע הפרטית בחברה הערבית מחכים שיזמים יבואו"

בכנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, ד"ר ענאיה בנא, מנכ"לית משותפת ומייסדת עמותת אל־ביאדר, דיברה על הפערים בין החברה הערבית לחברה הכללית בתחום הדיור ● בנא: "85% מהדור הצעיר בתוך היישובים הערביים הוא מחוסר פתרונות דיור"

אפריל האדום של הפנסיה וההשתלמות / צילום: Shutterstock

אחרי שנה בצמרת, בית ההשקעות שמוצא את עצמו בתחתית טבלת התשואות לפנסיה

הירידות בשוקי ההון בעולם הובילו את המסלולים הכלליים לירידות של כ-1.5% ואת מסלולי המניות לירידות חדות יותר של כ-3% • אלטשולר שחם, מור ומנורה מבטחים בלטו לטובה כשמנגד אנליסט עם ירידות חדות • מה עשו המסלולים שעוקבים אחרי ה-S&P 500?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בממשלה מפקפקים בסיכוי של סמוטריץ' להטיל מכס של 100% על טורקיה

הצעד שמבקש לקדם סמוטריץ' דורש אישור של הממשלה כולה, וההערכות הן ששני מוקדי ההתנגדות המרכזיים עשויים להיות בלשכת ראש הממשלה ואצל שר הכלכלה ● גורמים במגזר העסקי מפעילים על הממשלה לחץ לסגת מהרעיון, שעלול לגרור עליות מחירים שיתגלגלו לכיס של הצרכן הישראלי

נתיבות. בעיגול: מירי רגב / צילום: דייגו מיטלמן, מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט)

בלי תוכנית, ללא תקציב ובניגוד לדעת אנשי מקצוע: רגב מקדמת עוד תחנת רכבת בנתיבות

במשרד התחבורה בוחנים הקמת תחנה בעיר הדרומית במרחק 5 ק"מ בלבד מזו הקיימת ● גורמי המקצוע מתנגדים בגלל תחזית נוסעים נמוכה ופגיעה בציבור שזמן נסיעתו למרכז מתארך ● השבוע נחשף בגלובס שגם במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון בניגוד לתוכניות המטרו

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

הזכויות בקרקע בנווה צדק הוכרעו בלי כל היורשים. מה קבע ביהמ"ש?

ביהמ"ש העליון פסק כי קרקע בנווה צדק תירשם על שם בנו של בעל קרקע שהלך לעולמו - אך הדיון הוסתר מצאצאים נוספים שלו ● אישה ביקשה להרות מזרעו של בן זוגה המנוח, אך משפחתו הציבה בפניה תנאי לפיו עליה לוותר על זכויות ממוניות ● אדם ערך הסכם להחלפת קרקעות עם המדינה, אך קיבל פחות משליש מהשטח שהתחייבה לו

סיגריות / צילום: אייל פישר

העתירה למניעת עישון בבתי מגורים: האם שופטי בג"ץ יתערבו?

בג"ץ דן היום בעתירה הדורשת לאסור עישון בדירות מגורים החודר לדירות הסמוכות ● השופטים הציגו את ההתלבטות שלהם אם להתערב בנושא, בשל הקושי להגדיר מתי קיים מפגע שיש לאכוף אותו

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

דיווח: כטב"ם ישראלי תקף משאית במערב סוריה

שר הביטחון בביקור בבסיס יחידה 8200: "אנחנו יודעים בהרבה מאוד מקרים איך האויב חושב ואיך האויב נערך" • נתניהו נפגש עם ראשי רשויות בצפון, סירב להסביר איך יחזרו התושבים לבתיהם - אבל הבטיח: "הצפון ישגשג" • במקביל, הירי ליישובי הצפון לא נפסק • הותר לפרסום: מ"פ בצנחנים מת מפצעיו לאחר שנפצע קשה בהתיקלות עם מחבלים ברצועה • כל העדכונים מכל החזיתות

רשות המסים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: איל יצהר, shutterstock

ביהמ"ש לענייני משפחה חשד בהלבנת הון, ונתן לרשות המסים מסמכים חסויים

ביהמ"ש לענייני משפחה הורה להעביר את כל המסמכים בסכסוך משפטי בין שני אחים לעיונה של רשות המסים לטובת בחינת פתיחה בחקירה פלילית, לאחר שעלו חששות להלבנת הון דרך חשבונות של האחים בשווייץ ● נקבע: הצורך לבחון האם בוצעו עבירות מס ע"י האחים, גובר על חיסיון ההליך ועל זכותם לפרטיות