מגע זהב: גם יאיר גולדפינגר ניצל את הזינוק במניית הקנאביס וויטסמוק

מייסד ICQ מכר כמחצית מהחזקותיו בחברת הטכנולוגיה לשעבר תמורת כ-4 מיליון שקל, לאחר שהמניה זינקה 140% בחודשיים וחצי • בשבועות האחרונים עדכנה וויטסמוק על עסקה למיזוג חברת הקנאביס בטר (Better) לתוכה, כנגד הקצאת כ-80% ממניות וויטסמוק

יאיר גולדפינגר / צילום: חברת מדיפאואר
יאיר גולדפינגר / צילום: חברת מדיפאואר

בעלי המניות הוותיקים של חברת הטכנולוגיה לשעבר וויטסמוק ממשיכים לנצל את הזינוקים בשווייה, בעקבות כניסתה לתחום הקנאביס הלוהט למימוש החזקותיהם. והפעם מדובר ביזם ההייטק יאיר גולדפינגר, ממייסדי ICQ, שמכר כמחצית מהחזקותיו בוויטסמוק תמורת קרוב ל-4 מיליון שקל.

במסגרת המכירה, שנעשתה מוקדם יותר השבוע, מימש גולדפינגר בכמה עסקאות כ-5% מהון החברה לפי מחיר מניה של 2.2 שקלים. בשבועות האחרונים עדכנה וויטסמוק על עסקה למיזוג חברת הקנאביס בטר (Better) לתוכה, כנגד הקצאת כ-80% ממניות וויטסמוק.

את המכירה ביצע גולדפינגר אחרי זינוק של כ-140% במניה מאז דיווחה וויטסמוק לראשונה על כניסתה המתוכננת לתחום הקנאביס בסוף נובמבר האחרון.  המכירה של גולדפינגר נעשית כשנה בלבד לאחר שהחליט להגדיל את מעורבותו בפעילותה של וויטסמוק וכחלק מכך הגדיל את החזקותיו בה, באמצעות הקצאה פרטית של כ-6.5% מהונה תמורת 1.5 מיליון שקל, לפי מחיר מניה מתואם נמוך בכ-60% ממחיר המכירה של מניותיו כעת. בוויטסמוק ציינו בעת ההקצאה, בתחילתה של 2018, כי גולדפינגר "יסייע באיתור הזדמנויות עסקיות (בין השאר רכישת חברות או פעילויות) בתחומי הפעילות של החברה או בתחומי פעילות חדשים".

אחרי עליית הערך הניכרת בערך המניה בחודשים האחרונים, היא משקפת לוויטסמוק שווי נוכחי של כ-60 מיליון שקל, ושווי של כ-3 מיליון שקל ליתרת החזקותיו של גולדפינגר, בהיקף של כ-5% מההון.מכירת המניות שביצע גולדפינגר בוצעה זמן קצר אחרי שקרן אבולושן, בעלת החזקות בולטת נוספת בוויטסמוק, ניצלה את גל העליות האחרון במניה ומכרה גם היא נתח משמעותי מהחזקותיה, של קרוב ל-4% מהון החברה, תמורת יותר מ-3.5 מיליון שקל. גם גולדפינגר וגם אבולושן, שבראשות רם פרומן ואיתי הורשטוק, הם בעלי מניות ותיקים בוויטסמוק, שהתנהלה בשנים האחרונות ללא בעל שליטה.

החלטתו של גולדפינגר להגדיל את מעורבותו בחברה התקבלה אחרי כמה שנים בהן התרכזה פעילותה של וויטסמוק בפרסום בוידאו ובמנועי חיפוש, וכמה חודשים לאחר פרידתה ממיזם המקלדת הממותגת KIBO שפיתחה יחד עם חברת אפליי שבשליטת נועם לניר, שנסגר לאחר כשלוש שנות פעילות ללא הכנסות מהותיות ואחרי שהפסדיו הצטברו ליותר מ-11 מיליון דולר. לפני כשנה בחנה וויטסמוק את הצטרפותה לתחום הבלוקצ'יין, שהיה אז לוהט כמעט כמו הקנאביס כעת, אולם אחרי כמה חודשים החליטה שלא לקדם עסקה בתחום.

הרווחים שגרף כעת גולדפינגר ממכירת מניות וויטסמוק הם "כסף קטן" עבור מי שהיה ממקימי חברת ההייטק מיראביליס, מפתחת תוכנת המסרים המיידיים ICQ, שנמכרה בעבר לחברת AOL האמריקאית תמורת יותר מ-400 מיליון דולר. גולדפינגר הוא גם בעל השליטה ויו"ר חברת הנדל"ן הבורסאית מדיפאואר (שם התעורר בינו לבין ספי ויגיסר, שהיה שותפו במיראביליס, סכסוך חריף בשנת 2016), והוא מחזיק שם כיום 53% בשווי שוק של כ-92 מיליון שקל, אחרי עלייה של כ-12% בשוויה מתחילת השנה, המשקף למדיפאואר שווי נוכחי של כ-170 מיליון שקל.