עוד טרמפיסטים על עגלת הקנאביס: בני שבתאי ונעם לניר

יוזר טרנד דיווחה היום על כינוס אסיפה כללית לאישור ההשקעה של 7.5 מיליון שקל בחברה • ההשקעה מגיעה על רקע כוונתה למזג לתוכה את חברת קנזון, שצפויה לעסוק בתחום המסחר בקנאביס • בין המשקיעים: נעם לניר, בעל השליטה בחברת בבילון; ובני שבתאי, ממשקיעי וייבר ואחד המרוויחים הגדולים בה

נעם לניר / צילום: איל יצהר
נעם לניר / צילום: איל יצהר

מניית חברת יוזר טרנד, הנמצאת ברשימת השימור, דיווחה היום על כינוס האסיפה הכללית לאישור ההשקעה של 7.5 מיליון שקל בחברה. ההשקעה מגיעה על רקע כוונתה למזג לתוכה את חברת קנזון, אשר צפויה לעסוק בתחום המסחר בקנאביס.

המשקיעים הם שמות בולטים בתחומי ההשקעות והאינטרנט, ורובם קשורים בדרך זו או אחרת למייסד חברת המטרה קאנזון, אלון כרמלי, שהיה גם מנכ"ל חברת האינטרנט בבילון. כך, בין המשקיעים נמצאים נעם לניר, בעל השליטה בבבילון וגיסו של כרמלי; גיל שהם, ממייסדי סופרסוניק שנמכרה לאיירון סורס (שהייתה במו"מ למיזוג עם בבילון), ואורון צל, מנכ"ל חברת אפליי שגם בה לניר הוא בעל השליטה.

המשקיעים עיקריים בעסקה הם הדר וניר שמיר בעלי חברת שמיר קפיטל (שיחזיקו לאחר ההנפקה 28% בחברה), וכן בני שבתאי, ממשקיעי וייבר ואחד המרוויחים הגדולים בה (שיחזיק אחרי ההקצאה 17% מהחברה, ו-23% יחד עם אחיינו עופר שבתאי), וכן אברהם גלמן המנהל חברה שבה בני שבתאי הוא בעל שליטה.

משקיעים נוספים הם רן נוסבאום, שותף בקרן הביומד פונטיפקס, ורונן יוסטר, ששמו עלה לכותרות כיועץ לתחום הבלוקצ'יין שקיבל בונוס של 2 מיליון שקל מחברת פנטזי נטוורק כשעוד עסקה בתחום זה.

העסקה תבוצע בצורה של אופציות כאשר לאחר חלוקת האופציות ובהינתן מימוש כל האופציות יחזיקו הניצעים כ-87% מהחברה, וקבוצת שרם זילברמן המחזיקה היום בשליטה בשלד (כמו ברוב השלדים שעשו מיזוגים בתחום הקנאביס בזמן האחרון), תחזיק כ-5.6%. המשקיעים ישקיעו 7.5 מיליון שקל בחברה בתנאי של מימוש האופציות - כי יבוצע גם גיוס הון מהציבור בהיקף של לפחות 16 מיליון שקל.

מיזם קנזון אינו מתמקד בגידול או יצור קנאביס, אלא בשיווק מוצרים אלה, וספציפית מוצרים המבוססים על CBD, החומר הפעיל רפואית אך הלא-ממסטל בקנאביס. מטרת החברה היא לאפשר שיווק של מגוון מוצרי CBD בנוחות עד הבית.