הקרב על הקואופ: נחתם הסכם קיבוצי עם עובדי מחסני השוק

על אף ההסכם הקיבוצי שנחתם מול מחסני השוק, עובדי קואופ ממשיכים לאיים בהשבתת הרשת • "אם תוכשל העסקה, עובדי הרשת יחלו בשביתה שעלותה תהיה גבוהה בהרבה מהפער הכספי בין ההצעות"

רשת מחסני השוק חתמה אמש (ג') על הסכם קיבוצי עם ההסתדרות ונציגי עובדי קואופ. בוועד עובדי קואופ גורסים כי מדובר ברוכשת היחידה שניהלה משא-ומתן רציני להגנת זכויות עובדים, ומציינים כי ההצעות האחרות, של רמי לוי וזול ובגדול, "פוגעות מאוד בזכויות בעובדים וביכולתם לעגן על עצמם".

אורי צרפי, יו"ר ועד עובדי קואופ, מסר היום (ד') כי "ההסכם שחתמה אמש ההסתדרות ונציגי עובדי קואופ עם מחסני השוק הוא ההסכם הטוב ביותר לעובדים ולנושים", ועל כן זו הרוכשת שצפויה להיות מומלצת על-ידי העובדים.

פרופ' ירון זליכה - המשמש כיועץ מיוחד המלווה את עובדי קואופ וההסתדרות, כפי שעשה בעבר גם עם ועדי עובדי מגה - איים היום כי "אם חלילה תוכשל העסקה, עובדי הרשת יחלו בשביתה שעלותה תהיה גבוהה בהרבה מהפער הכספי בין ההצעות. לפיכך התמורה נטו לקופת הנאמנים בהסכם עם מחסני השוק היא ללא ספק הגבוהה ביותר".

מוקדם יותר השבוע קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי ההחלטה על רכישת הקואופ תידחה, ושלח את הרשתות רמי לוי , זול ובגדול ומחסני השוק להתמחרות נוספת והמשך מגעים מול העובדים.

בנוסף לגובה ההצעה והדרישה למכירת סניפים, נאמני הקואופ ביקשו למצוא רוכשת שתצליח גם להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי בהסתדרות מול ועד העובדים. לפי שעה טרם נחתמו הסכמים רשמיים עם הרשתות המציעות, פרט למחסני השוק כאמור.

בחודשים האחרונים נקלעה רשת הקואופ להקפאת הליכים עם חובות בהיקף של 200 מיליון שקל, כשספקיות מזון גדולות עברו לעבוד מולה בתמורה למזומן בלבד. מאז הקפאת ההליכים מנוהלת הרשת בידי הנאמנים, עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב.