אולמרט: "בגין היה מתבייש שבליכוד יש איש כהנא מוצהר"

רה"מ לשעבר בכנס המגזר העסקי: "הבחירות שמתקיימות כעת אינן בין ימין לשמאל, ומי שמציג אותן כבחירות בין נאמנים לבוגדים ובין נאמני הביטחון ולבין מפקיריו - עושה עוול לעם ישראל, ועם ישראל לא ילך שולל אחרי ההצגה המזויפת הזאת"

אהוד אולמרט / צילום: שלומי יוסף
אהוד אולמרט / צילום: שלומי יוסף

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התייחס לאיחוד הדרמטי במערכת הפוליטית, ובכנס המגזר העסקי שנערך בתל-אביב אמר: "הבחירות שמתקיימות כעת אינן בין ימין לשמאל, ומי שמציג אותן כבחירות בין נאמנים לבוגדים ובין נאמני הביטחון ולבין מפקיריו - עושה עוול לעם ישראל, ועם ישראל לא ילך שולל אחרי ההצגה המזויפת הזאת. מצבה הביטחוני של המדינה מצוין, ואין שום סיכון אסטרטגי שמסכן אותה. זה לא המצב".

לדברי אולמרט, "ניסיון העבר בפוליטיקה הישראליות מוכיח כי השלם יכול להיות יותר גדול מסך חלקיו. לגבי האיחוד בגוש המרכז, זה יכול להיות מפץ שמשנה את התמונה לחלוטין, וזה גם יכול להיות מפץ של התרסקות. קשה לדעת את זה כרגע. החיבור הזה, לדעתי, ייתכן שיפעל לטובת המתחברים, ולכן הוא גם עונה למשאלות של ראש הממשלה נתניהו - שרוצה גוש אחד של בוגדים ושל מפקירי ביטחון, ואילו הגוש של סמוטריץ' ובן-גביר זה הגוש של גיבורי ישראל. האיחוד הזה יפעל לטובת אסטרטגיית הבחירות שלו - וזה מה שהוא רצה. כרגע שאלת ההצלחה של האיחוד היא הנכונות של הגוש הזה להגדיר בצורה נכונה ומדויקת מהם עמדותיו בנושאים המרכזיים שבליבת המדינה". 

לדבריו, "לא נתנו מענה נכון לבעיית הדיור בשנים האחרונות, ובתחום הכלכלי עלינו להגדיל דרמטית את התקציבים למדען הראשי, כדי לעודד את תעשיית ההייטק. אנו עלולים להפסיד את היתרון היחסי שלנו בתחום ההייטק שמביא את המטבע זר לישראל. הממשלה הזאת סירבה לקבלת החלטות כלכליות אמיצות וקיבלה החלטות בצורה פופוליסטית וזולה בשביל כותרות".

עוד אמר אולמרט בכנס: "מנחם בגין היה מתבייש שהליכוד - שהוא הקים והפך אותה ממפלגת אופוזיציה נצחית למפלגת שלטון שאני מקווה שלא יהיה נצחי - בתוך הרשימה שלה יהיה מועמד שהוא איש כהנא מוצהר".