דיווח: אפל וגולדמן סאקס יוציאו כרטיס אשראי משותף

כך עולה מדיווח בוול סטריט ג'ורנל • הכרטיס החדש יציע אינטגרציה פשוטה עם אפליקציית התשלומים הדיגיטליים Apple Pay, ופיצ'רים ייחודיים לאפליקצייה, שיאפשרו לקבוע יעדי הוצאות ועוד

כרטיס אשראי / צילום: שאטרסטוק
כרטיס אשראי / צילום: שאטרסטוק

אפל וגולדמן סאקס מתכננים להוציא יחד כרטיס אשראי משותף, כך לפי הוול סטריט ג'ורנל. הכרטיס החדש יציע אינטגרציה פשוטה עם אפליקציית התשלומים הדיגיטליים Apple Pay, ופיצ'רים ייחודיים לאפליקצייה, שיאפשרו לקבוע יעדי הוצאות ועוד. דווח כי עובדי החברות צפויים לקבל את הכרטיס לבדיקה בשבועות הקרובים, ומאוחר יותר השנה הוא צפוי להיות מושק לקהל הרחב.

ייתכן שבפיצ'רים שיסייעו למשתמשים להתנהל פיננסית, ייעשה שימוש בשפה הויזואלית של אפליקציית הפיטנס של אפל, בה מעין טבעות הולכות ונסגרות לקראת ההגעה של משתמשים ליעד ההתעמלות היומי, לגבי יעדים פיננסיים. בנוסף ייתכן שישלחו למשתמשים התראות בהתבסס על ניתוח דפוסי פעולה, למשל אם הוציאו יותר מהרגיל על מצרכים. בחברות אף שקלו להציע ניהול פיננסי רחב יותר מכזה שנוגע לכרטיס אשראי בלבד, אך באפל החליטו שלא להמשיך עם הכיוון הזה בשל חששות מביקורת על פגיעה בפרטיות, אם לחברת הענק יהיה ידע על חשבונות בנק של אנשים, כך לפי הדיווח. עוד דווח כי הכרטיס החדש ישתמש במערכת התשלומים של מאסטרקארד, ומחזיקיו יקבלו זיכוי של כ-2% על רוב הרכישות, וככל הנראה יותר על רכישות של מוצרים ושירותים של אפל.

לפי מקורות הוול סטריט ג'ורנל, באפל מקווים שהכרטיס יגביר את השימוש באפל פיי. צעד כזה להגברת השימוש באפליקציה הוא חלק ממגמה במסגרתה אפל מרחיבה את חטיבת השירותים שלה. זאת במטרה לגוון את אפיקי ההכנסות של החברה, בעקבות מכירות האייפונים המאכזבות, שמהוות היום את עיקר הכנסות החברה. היום במסגרת חטיבת השירותים, אפל מציעה בין היתר את אפליקציית אפל מיוזיק להזרמת מוזיקה,הכנסות חנות האפליקציות ומאחסון בענן אייקלאוד. לפי דיווחים היא מתכננת להשיק בקרוב גם שירות מנויים לתכנים חדשותיים, ושירות הזרמת וידאו שיתחרה בנטפליקס ואמזון פריים. בשיחת המשקיעים האחרונה מנכ"ל החברה טים קוק התייחס לשאלות של אפל בתחום הוידאו אמר כי "נשתתף בעולם התוכן המקורי. חתמנו על שיתוף פעולה למספר שנים עם אופרה ווינפרי, אבל היום אני לא יכול להגיד יותר. שכרנו אנשים נהדרים בתחום ונפרט בנושא בהמשך".

מקורות הוול סטריט ג'ורנל הסבירו כי בעוד שהיום אפל מקבלת אחוז קטן מרכישות שמשתמשי האייפון עושים באמצעות אפליקציית Apple Pay, היא תקבל נתח גדול יותר מתשלומים שיעשו ישירות מהכרטיס שתוציא. עוד דווח כי בגולדמן סאקס מקווים למשוך באמצעות שיתוף הפעולה את הצעירים האמידים שמהווים אוהדים נאמנים של אפל, ושאלה יהפכו בעקבותיו ללקוחות הבנק שהחברה פתחה ב-2016 לשוק הצרכני, Marcus. שיתוף הפעולה מהווה את הפעם הראשונה בה בגולדמן סאקס יוציאו כרטיס אשראי, ולשם כך הבנק מוסיף מרכזי שירות לקוחות, ובונה מערכת פנימית לטיפול בתשלומים בתקציב של 200 מיליון דולר, לפי הדיווח.