הסכם הפצה | בלעדי

מפעל יצור הקנאביס של חברת בזלת קיבל אישור GMP

המפעל בגודל 5,000 מ"ר יהיה השלישי בלבד עם התקן הזה בשוק הישראלי

חברת בזלת הודיעה היום (א') כי קיבלה אישור GMP למפעל יצור הקנאביס שהקימה החברה. מפעל זה יצטרף לשני מפעלים היחידים בארץ המאושרים לפי תקן זה. רפורמת הקנאביס החדשה גורסת כי כל מוצר קנאביס שימכר בישראל החל מה-1.4.2019, וכל מוצר שיצא בעתיד ליצוא, חייב לעבור דרך מפעל עיבוד. כרגע יחד עם המפעל של בזלת ישנם רק שלושה מפעלים בשוק הישראלי. שני המפעלים הנוספים הם המפעל של חברת פנאקסיה, אשר מיצר היום עבור רוב המגדלים המאושרים על פי התקינה החדשה, והמפעל של חברת BOL (שאיפה לחיים) אשר מיצר את מוצריה של BOL עצמה.

בזלת, שהוקמה ב-2011, כבר מיצרת קנאביס בתקנים הישנים עבור מספר חברות בתחום, והיא גם מפיצה של קנאביס בהפצה מאובטחת לבתי לקוחות. בשנה שעברה קיבלה החברה הלוואה של 30 מיליון שקל לשם הקמת המפעל, מקרן פנינסולה (קרן בתמיכת משרד הכלכלה להשקעה בעסקים בינוניים וקטנים, בה מושקעים המוסדיים מיטב דש, אלטשולר שחם, איילון ביטוח, קופות הגמל של האחים והאחיות והאוניברסיטאות בן גוריון והעברית, כאשר משקיע העוגן הוא המדינה.

לדבריו של מאיר אריאל, מנכ"ל בזלת, החברה הפיצה עד היום קנאביס, הן שיוצר במפעל שלה והן שיוצר על ידי אחרים, לכמיליון לקוחות וכן העבירה הדרכות לשימוש בקנאביס לכ-40 אלף לקוחות.

המפעל משתרע על פני 5000 מ"ר ולדברי אריאל, יוכל בעיקרון לספק את כל צריכת הקנאביס הרפואי של ישראל ואירופה גם יחד.

אריאל מעריך כי השוק הישראלי יצמח בשנים הקרובות לכ-300 אלף מטופלים אשר צורכים קנאביס במחיר ממוצע של 500 שקל לחודש.