וואווי השיקה סמארטפון מתקפל; המחיר "מאוד יקר": 2,300 יורו

חברת וואווי הסינית השיקה סמארטפון מתקפל - Mate X - במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה בתערוכת המובייל MWC בברצלונה

ימים ספורים לאחר שסמסונג חשפה את הסמארטפון המתקפל שלה, גלקסי פולד, גם וואווי הסינית השיקה סמארטפון מתקפל. במסיבת עיתונאים שערכה בתערוכת המובייל MWC בברצלונה הציגה וואווי את Mate X, התומך בקישוריות הדור החמישי בסלולר (5G). "אנשים משתמשים יותר בסמארטפון והם מצפים ליותר מהסמארטפון" אמר ריצ'רד יו, מנכ"ל חטיבת הצרכנות של וואווי.

גודל הסמארטפון הוא 6.6 אינץ' במצב המקופל, ו-8 אינץ' במצב הפתוח. התצוגה מתפרשת על כל המסך, כמעט ללא שוליים, וללא מגרעת. בדומה למכשיר של סמסונג, לטלפון יש קורא טביעות אצבעות בצדו. בשונה מהגלקסי פולד, בתצורה המקופלת של המכשיר מתקבלים שני מסכים פעילים - קדמי ואחורי, כאשר גודל המסך האחורי 6.4 אינץ'. וואווי הכריזה כי המכשיר החדש מתוכנן לצאת לשוק באמצע 2019.

מחירו של המייט X יעמוד על 2,300 אירו עבור מכשיר בנפח זיכרון RAM של 8 ג'יגה בייט ושטח אחסון של 512 ג'יגה בייט. יו עצמו הודה כי "המחיר מאוד יקר, והמהנדסים שלנו פועלים כדי להוריד את המחיר". לשם השוואה, מחירו של הגלקסי פולד הוא 1,980 דולר.

הטלפון המתקפל מאפשר להשתמש בשתי אפליקציות בו זמנית במצב פתוח, ואף לגרור ולשחרר קבצים בין שני חלקי המסך. פיצ'ר נוסף של המצלמה, במצב המקופל של הטלפון, מנצל את שני המסכים כך שבזמן שהמשתמש מצלם תמונה של מישהו אחר, המצולם יכול לראות את הצילום מולו במסך שמולו. הטלפון יהיה זמין בצבע כחול בלבד.

לדברי יו, בסמארטפון המתקפל תתאפשר הורדה של סרט במשקל ג'יגה בייט תוך שלוש שניות, בחיבור בטכנולוגיית דור חמישי. המכשיר החדש מכיל סים כפול עבור קישוריות גלובלית. לפי החברה, תוך 30 דקות ניתן להטעין את הטלפון ב-85% - מהירות טעינה של פי-6 לעומת אייפון XS מקס. המטען של המכשיר מתאים גם לטעינת לפטופים, הן של וואווי והן של המתחרות .

במסגרת האירוע וואווי חשפה גם לפטופ חדש בשם MateBook X Pro עם שטח תצוגה של 91% מהמסך, מעבד דור שמיני של אינטל ופיצ'ר בשם OneHop שמאפשר שיתוף תמונות וסרטונים מהטלפון אל המחשב באמצעות הנחת הסמארטפון על איזור ייעודי במחשב. כמו כן הוצג דגם MateBook 14.

במהלך מסיבת העיתונאים אמר עוד יו כי ב-2018 נמכרו מעל 206 מיליון סמארטפונים של וואווי נמכרו.

החברה הודיעה גם על מספר מכשירי IoT חדשים שתומכים בקישוריות 5G. לאחרונה גברה המתיחות בין סין לארה"ב ומדינות מערביות נוספות בעקבות חששות שוואווי משתמשת בציוד 5G כדי לרגל אחרי המשתמשים לטובת ממשלת סין .