קרדן אן.וי תנסה לסכם את מכירת תהל לסינים עד סוף יוני; האלטרנטיבה – הנפקתה בבורסה

קרדן מחזיקה 98.4% ממניות חברת ההנדסה שעוסקת בפרויקטים בתחומי המים והחקלאות • טרם נקבע באיזה אופן יבוצע הרישום למסחר במקרה שעסקת המכירה לסינים לא תתקדם בהתאם למצופה

מתקן לטיפול  במים של תהל בסרביה/ צילום: אתר החברה
מתקן לטיפול במים של תהל בסרביה/ צילום: אתר החברה

חברת ההחזקות קרדן אן.וי.  ממשיכה במשא ומתן למכירת החברה הבת, תהל גרופ, לידי חברה ממשלתית סינית, כאשר המטרה המרכזית היא לסיים את המשא ומתן ולהגיע להבנות עד לסוף חודש יוני השנה. כך עולה מדברים שאמר מנכ"ל קרדן אן.וי, אריאל חסון, באסיפת מחזיקי האג"ח של החברה, שהתכנסה אתמול.

קרדן אן.וי מחזיקה ב-98.4% ממניות חברת ההנדסה תהל גרופ, שעוסקת בתחום תכנון תשתיות וניהול פרויקטים בתחומי המים והחקלאות. בינואר אשתקד ניהלה קרדן מגעים מתקדמים למכירת תהל לידי קרן פורטיסימו, בתמורה לסכום של 120-130 מיליון דולר, אולם עסקה זו בוטלה לבסוף ואילצה את קרדן אן.וי לפתוח במגעים עם מחזיקי האג"ח שלה על הסדר חוב שני.

הסדר החוב השני קרוב להשלמה, וצפוי להיות מוגש לאישור בית משפט בישראל בתוך שבועות בודדים. במסגרת ההסדר, הגיעו שתי סדרות האג"ח (א' ו-ב') של החברה להסכמות ביניהן, שלפיהן כספים שבידי קרדן אן.וי ושיתקבלו ממימושי נכסים, ישמשו ראשית לפירעון קרן חוב של 373 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב'. עוד נקבע, כי לאחר מכן תפרע החברה קרן חוב של 10 מיליון שקל למחזיקי אג"ח א', ואחר כך ייפרעו שתי הסדרות פארי פאסו.

באסיפה שנערכה אתמול עדכן המנכ"ל חסון את המחזיקים על התקדמות המשא ומתן למכירת תהל לחברה הממשלתית הסינית, והדגיש כי היעד הוא להגיע עד סוף יוני לרמה גבוהה יותר של ודאות באשר ליכולת להוציא את העסקה אל הפועל. כמו כן, דובר באסיפה על אפשרות משנית, שבמסגרתה תפעל הנהלת קרדן אן.וי לרישום למסחר של מניות תהל בבורסה, וזאת במקרה שהמשא ומתן עם הסינים לא יתקדם כמצופה.

לקרדן אן.וי חוב במונחי ערך מתואם (פארי) של 405 מיליון שקל למחזיקי אג"ח א' ושל 986 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב'. מדברים שנאמרו אתמול באסיפה עולה, כי בכוונת החברה לפעול להכנת תשקיף לתהל על בסיס דוחות מארס 2019, וזאת במטרה לאפשר למחזיקים אלטרנטיבה נוספת, במקרה שעסקת המכירה לסינים לא תתקדם בהתאם למצופה. יש להדגיש כי טרם נקבע באיזה אופן יבוצע הרישום למסחר, אולם ניתן להניח כי במסגרתו תרצה קרדן למכור חלק מהותי מהחזקותיה בתהל כדי לפרוע חובות נוספים למחזיקי האג"ח.

באמצע ינואר דיווחה קרדן אן.וי, כי חתמה על הסכם למכירת החזקותיה (66%) בחברת אוויס אוקראינה לידי שותפתה יוניברסל מוטורוס (UMI), תמורת כ-14.2 מיליון דולר. בקרדן אן.וי ציינו אז, כי התמורה מעסקת המכירה, בצירוף המזומנים שבידיה וסכומים נוספים שתקבל במהלך הרבעון הראשון, יאפשרו לה לפרוע למחזיקי האג"ח חוב של 38 מיליון אירו בעת כניסתו לתוקף של הסדר החוב החדש עם מחזיקי האג"ח.