גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרו"ח והעו"ד שעזבו את מקומות העבודה כדי להפוך קבוצת פייסבוק לחברה בע"מ

מאז שהמשטרה סגרה אירוע שלהן 20 דקות מרגע שנפתח, דניאל שטרן ומורן צדקה-גוטדנקר כבר לא מוותרות על הרשמה מראש לאירועי המכירות של קבוצת הפייסבוק "אמהות קונות ביחד" ● אבל גם היום, רואת החשבון ועורכת הדין שהפכו קבוצה של 175 אלף משתתפות לחברה בע"מ, עדיין מתעקשות לעשות הכול לבד ● "ליידי גלובס"

דניאל שטרן ומורן צדקה-גוטדנקר / צילום: יונתן בלום
דניאל שטרן ומורן צדקה-גוטדנקר / צילום: יונתן בלום

זה היה בוקר שישי חורפי, סוער וגשום בכניסה לקיבוץ בארות יצחק. כביש 40, שבדרך כלל רגוע באזור הזה ובשעות האלה, היה פקוק לגמרי, שלושה קילומטרים של מכוניות עמדו מכל כיוון. "כלום לא זז, ואנשים לא מתייאשים, כי הם רוצים לבוא לאירוע המכירה שלנו", מספרות מורן צדקה-גוטדנקר ודניאל שטרן, מייסדות קבוצת הפייסבוק "אמהות קונות ביחד", שמאגדת כ-175 אלף נשים.

"דניאל הציעה לנשים בהריון לחלץ אותן, אבל הן לא רצו. מבחינתן, הן באו לקנות בגדי ילדים ולא יצאו בלי זה. זו הייתה הפעם היחידה שלא עשינו הרשמה מראש, כי האירוע התקיים במקום ענק מצד אחד, ומרוחק ושומם מצד שני, כמעט אף אחד לא מכיר אותו. 3,000 איש אמרו שהם רוצים להגיע, אנחנו חשבנו שביום סוער כזה יגיעו מקסימום 500, ואז הגיעו 10,000. האירוע התחיל בשמונה בבוקר, ובשמונה ועשרים המשטרה באה לסגור אותו", מספרת צדקה-גוטדנקר.

"זה היה מפחיד, זוועת עולם. לא יקרה שוב", מוסיפה שטרן במבט מזועזע.

וזה הרס לכן.

צדקה-גוטדנקר: "ממש, כי זה גם המוניטין שלנו. זה פגע בנו לכמה אירועים אחר כך. אנשים אמרו שהם לא רוצים להגיע, 'כי מה, עוד פעם תסגרו לנו, וניסע את כל הדרך סתם'. איך בונים אמון מחדש? אומרים שהפקנו את הלקחים, ואנחנו עושות מינון, פורסות על יותר ימים, מוסיפות קופות ושעות".

צדקה-גוטדנקר, 37, היא עורכת דין במקצועה, נשואה ואם לארבעה מתל-אביב. שטרן, 32, היא רואת חשבון, נשואה ואם לארבעה מבן שמן. שתיהן זנחו את המקצועות שלהן והפכו את קבוצת הפייסבוק שהקימו למקום עבודתן הבלעדי, אבל כל זה כמעט נגמר לפני שהתחיל - הן היו כפסע מלפספס אחת את השנייה.

זה היה לפני תשע שנים, כשהילדים של שתיהן היו מאושפזים במשך שבוע, אחד ליד השני, בבית החולים איכילוב. "רק ביום האחרון התחלנו לשוחח", מספרת צדקה-גוטדנקר. "ואז הלכנו לאיזו בדיקה, וכשחזרנו ראינו פתק שבעלה של דניאל השאיר לנו עם פרטי פייסבוק ואימייל. כשהגעתי הביתה כתבתי לו שהיה נחמד להכיר ונשמח לשמור על קשר, אבל הוא לא ענה. אז כתבתי לדניאל, היא ענתה והתחלנו להתכתב. העברנו בינינו כמויות של מיילים ומידע, מגילות, בכלל בלי קשר לאשפוז של הילדים".

כעבור שנה וחצי, כשצדקה-גוטדנקר הייתה שוב בבית חולים, הפעם אחרי לידה, שטרן שלחה לה הודעה: 'פתחתי קבוצה בפייסבוק, תסתכלי על זה'. מטרת הקבוצה הייתה להשיג מכשיר להסרת שיער במחיר מוזל, והשם שלה היה גנרי. "רק כשהגענו ל-2,000 חברות החלטנו על השם 'אמהות קונות ביחד'", מספרת צדקה-גוטדנקר. "אגב, היינו הראשונות להשתמש במילה 'ביחד' בשם הקבוצה, כל השאר באו אחרינו.

"בכל מקרה, זה עבד, קיבלנו 600 שקל הנחה, והבנו שיש פה משהו, יש פוטנציאל וביקוש. שאלנו את חברות הקבוצה אם יש עוד משהו שהן רוצות, ובהתאם לזה פנינו לספקים. אבל הם לא כל כך רצו לשתף פעולה".

שטרן: "בכלל לא רצו, כי זה פוגע בחנויות, ואין סיבה לפגוע בהן בשביל כמה עשרות מוצרים".

צדקה-גוטדנקר: "הם לא ידעו מה הדבר שאנחנו מציעות, היינו צריכות להסביר כל פעם מחדש מי אנחנו, מה אנחנו רוצות. היו המון פגישות שאמרו 'לא'. לא התייאשנו כי מאוד רצינו את זה, ואחת לכמה זמן גם הצלחנו".

שטרן: "אלו שהסכימו עשו את זה בשקט בשקט, בשושו, כדי שהיבואנים לא ישמעו ויגידו 'לא' על המבצע".

צדקה-גוטדנקר: "היום אנחנו כבר עובדות ישירות מול היבואנים, אז הבעיה היא מול החנויות - זו הפרנסה שלהן לכל השנה, ואנחנו, לכאורה, באות לאירוע אחד. אבל אנחנו מציעות כמה אירועים בשנה, וזו גם לרוב מכירה של חיסול מלאי, אז ככה הם מנקים מחסנים".

כדי לקדם את ענייני הקבוצה, שמתרכזת באירועי מכירה של מוצרי ילדים, מוצרים לבית ואופנה לנשים, הן הקימו אתר אינטרנט. "השקענו עשרות אלפי שקלים מכיסנו", מספרת צדקה-גוטדנקר, "והבנו שאי אפשר להמשיך ככה, רק לתת בלי לקבל".

שטרן ניסתה להקים במקביל חברה קטנה ליבוא מוצרי תינוקות, אבל הבינה שזה לא יעבוד. "הקבוצה שאבה לי את כל הזמן על חשבון החברה, אז שמתי אותה בצד. המוצרים עדיין יושבים אי שם במחסן. גם הבנתי שזה לא הצד החזק שלי, את המכירות מורן עושה". ואכן, חלוקת העבודה ביניהן היא כזו שצדקה-גוטדנקר לא רק עוסקת במכירות, אלא גם זו שנמצאת באירועים עצמם, בעוד דניאל היא 'המוח שמאחורי האתר'.

"לפעמים מנכ"לים לא מאמינים שזה יעבוד, ואז הם באים לאירוע מכירות ולא מאמינים למה שקורה שם". מורן צדקה ודניאל שטרן / צילום: יונתן בלום

קחו מה שאתן רוצות

לפני ארבע שנים הפכה 'אמהות קונות ביחד' לחברה בע"מ. המודל הכלכלי שלהן עבר כמה גלגולים עד שהגיע לזה הנוכחי. "ברגע שהצטרפו 2,000 נשים בשבוע הבנו שהצלחנו, אבל עדיין לא ידענו לאן אנחנו לוקחות את זה. שינינו כיוונים הרבה פעמים", מסבירה שטרן. "למשל, מקבוצת רכישה אונליין של מוצר אחד בכל פעם עברנו לקבוצות מוצרים. או שבהתחלה עשינו דילים עם ספקים, והצענו מבצעים כמו שיש בחנויות", מספרת צדקה-גוטדנקר. "אבל אז הבנו שהפוטנציאל הכלכלי הוא לא במקום הזה, ההנחות קטנות מדי. צריך ללכת ישר ליבואן, ולחתוך את כולם בדרך.

"כשאת מוכרת מהמחסן של היבואן אין לו צורך בהובלת סחורה ואין לו דמי שכירות, אז ההנחות יותר גבוהות. הבעיה היא שבמחסנים אין קבלת קהל, אז לקח לנו זמן לשכנע אותם. בהתחלה נתנו לנו רק שטח קטן. אחרי שהם ראו מה קורה, הם כבר אמרו 'קחו מה שאתן רוצות'. אגב, המתנגדים הראשונים לאירועים הם המחסנאים. הם מסרבים בכל תוקף. היה גם אחד שאיים להתפטר אם האירוע לא יבוטל, והמנכ"ל אמר לו 'תודה על חוות הדעת, אבל זה יקרה'".

הן מקיימות את אירועי המכירה בכל סוף שבוע ("גילינו שאז אנשים מגיעים יותר מרחוק, והופכים את זה ליום טיול"). פעם-פעמיים בשנה הן לוקחות חודש הפסקה כדי לקבל קצת אוויר לנשימה. עד היום לא לקחו יועצים, ואין להן מנטורים. "אנחנו בקשר רק עם מנהלי קהילות ותיקים כמונו, ומתייעצות רק עם הבעלים שלנו, שניהם אנשי עסקים".

ייעוץ עסקי יכול לעזור להגדיל את המכירות.

צדקה-גוטדנקר: "זה מה שנקרא הפוטנציאל הלא ממומש של הילד. אנחנו מודעות לזה שאנחנו יכולות לעשות עוד המון דברים, אבל מעדיפות להתמקד בדבר אחד שאנחנו עושות מעולה, מאשר לעשות אותו טוב ולהוסיף עוד דברים".

אז למה אתן לא מביאות עובדים?

"זה מפחיד להתחייב לעוד מישהו, למשכורת קבועה. גם אנחנו לא מרוויחות כל חודש, אבל בתור בעלים אנחנו מבינות את זה. זה מלחיץ, אבל לוקחים את זה בחשבון".

הן לומדות בעיקר מניסוי וטעייה. למשל, הפעם ההיא שבה השתכנעו לעשות אירוע לבגדי גברים. "בהתחלה לא רצינו, אבל אז שכנעו אותנו שלכל אישה, כמעט, יש גבר בבית", מספרת שטרן. "לא היינו מרוצות, כי זה לא היה בכמות ובעוצמות שאנחנו מכירות".

אם הספק היה מרוצה, מה הפריע לכן?

שטרן: "אנחנו לא רוצות לחשוב בקטן".

ויתרתן על האונליין, זירת מסחר גלובלית.

צדקה-גוטדנקר: "היום, כשכולם קונים אונליין, זה דווקא נחמד לראות אותם יוצאים החוצה. לפעמים מנכ"לים לא מאמינים שזה יעבוד, ואז הם באים לאירוע עצמו ולא מאמינים למה שקורה שם".

שטרן: "תמיד יש את הספקנים שלא בטוחים, ובסוף עוד לפני שמסתיים האירוע כבר מזמינים את האירוע הבא, או שאומרים 'אני רוצה כל חודש אירוע'".

צדקה-גוטדנקר: "האירוע הכי מדהים היה של מכירת ספרים. זה היה בשבת, סופה וגשם, אישית לא הייתי יוצאת מהמיטה בשביל זה. ואז הגעתי, וראיתי תור עצום עוד לפני שפתחנו. ואחר כך, בפנים, את רואה הורים מסתובבים בין מדפים, וילדים יושבים עם ספרים על הרצפה וקוראים. כשהם יצאו משם עם שקיות הרגשנו 'איזה כיף'. כי אנחנו היום בעולם דיגיטלי, אנשים קוראים פחות, ולרוב האנשים כבר אין ספרייה בבית, ופה באו המונים בשביל ספרים".

"אנחנו לא מרוויחות כל חודש. זה מלחיץ, אבל לוקחים את זה בחשבון". מורן צדקה-גןטדנקר ודניאל שטרן / צילום: יונתן בלום

הספק שנעלם

עבורן, להחזיק משרד זה קונספט מיושן. טלפון ומחשב נייד מספיקים לגמרי. שעות עבודה נורמטיביות? אין דבר כזה. "כשהייתי בתקופה ההנקה הקבוצה הייתה מה שהחזיק אותי ערה, עניתי לאנשים באמצע הלילה. אנחנו עובדות 24/7", מספרת צדקה-גוטדנקר. "את מתכוונת 25/7", משלימה שטרן. "שתינו היינו בהנקות, אז ענינו בלילות".
בכל יום ראשון, אירוע המכירה השבועי עולה לאוויר. "מאותו רגע יש לך אלפי הודעות פרטיות. יש המון שאלות, ויש כאלה שחייבים לשמוע אותך בטלפון. זה שירות הלקוחות שלנו, והסבלנות הכרחית. בהתחלה לא הבנו את זה. היום זה כבר בשוטף".

אתן מנהלות אופרציה לוגיסטית גדולה. קרה שהופתעו לראות אתכן בפגישה?

צדקה-גוטדנקר: "כשאנחנו מגיעות שואלים אותנו, 'מה, זה רק אתן?'. לא מאמינים לנו שאנחנו עושות הכול לבד. אחד הספקים סיפר לנו שהוא יודע שאנחנו לא לבד בעסק, ושיש לנו שותף-משקיע שקט, מה שלא היה ולא נברא".

שטרן: "ההפתעה היותר גדולה הייתה כשבאנו עם הילדים לפגישות עם מנכ"לים. גברים קיבלו את זה טוב, ודווקא נשים פחות אהבו את זה, הן לא הרשו לעצמן להיפתח. הגעתי עם התאומים שלי לפגישה שנקבעה מהרגע להרגע עם אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים. הוא לקח אחד ליד, המשנה שלו לקח את השני, וככה ניהלנו את העניינים. אלה הפגישות שאנחנו הכי אוהבות, כי אז את רואה אם יש מולך אנשים טובים".

צדקה-גוטדנקר: "יש ספקים שאומרים לך: 'אני מבין, אני יודע, יש לי 40 שנים ניסיון, תני לי'. היה מקרה שאמרתי לספק, אתה לא מכיר את האירועים שלנו, אתה לא יודע מה עומד להיות לך פה. והוא: 'סמכי עליי'. למשל, אמרתי לו שצריך 4-5 קופות, והוא אמר לי 'לא, זה יותר מדי, מה פתאום'. ואז מגיע הקהל, והבן אדם נעלם. הוא פשוט כמעט חטף התקף לב, הלך הביתה, ונתן למנכ"ל לטפל בכל".

מתי יש רגעים מתסכלים?

"אנחנו עובדות עם יבואן אחד, ואז היבואן המתחרה מתחיל קרב ראש בראש. הוא מדבר עם כל החנויות של הראשון, אומר להם 'תראו מה לוקחים לכם', שולח להם מידע על האירוע, שולח אנשים לאירוע עצמו. ואז החנויות שמות רגליים".

שטרן: "בהתחלה זה היה מאוד מתסכל, אבל למדנו להתעסק במכלול ולא בצד הפרטני. לנשום עמוק ולעבור הלאה, לא להגיב מיידית".

צדקה-גוטדנקר: "זה היתרון בכך שאת מאחורי מסך רוב הזמן - יש לך זמן להירגע, לעכל ואז להגיב. את כותבת, מוחקת, כותבת, מוחקת, עוזבת, ואז זו כבר שורה אחרת לגמרי".

אגב, למה רק אמהות קונות ביחד? מה עם כל השאר?

"אנחנו תקועות עם השם הזה. בהתחלה היו מגבלות על החלפת שמות לקבוצות, ואחר כך נשארנו עם השם כי הוא כבר מותג. תמיד אומרים לנו: 'אני לא אמא, אין לי ילדים, אני גבר, אני רוצה לבוא'. מבחינתנו אין שום הגבלה".

המודל הכלכלי

צדקה-גוטדנקר ושטרן מקיימות מעל 40 אירועי מכירות בשנה, שבהם מוצעות הנחות על מוצרים בהיקף של 30%-70% ("היה לנו גם אירוע אחד עם 80%-90% הנחה"). לכל אירוע מגיעים בין מאות לאלפי אנשים, והמכירות מגיעות להיקף של בין מאות אלפי שקלים למיליוני שקלים. עד היום היו מאות אירועים, ומספר גדול פי שלושה של פגישות. אנחנו לוקחות תשלום על הפקת האירוע, פיקסד פרייס. לא עובדות על פי מודל של אחוזים".

הייתן יכולות להשיג לעצמכן הרבה יותר.

"זה היה אחד המכשולים שלנו. היינו צריכות לעשות עבודה עם עצמנו, המעבר היה קשה והרגשנו שאנחנו מתנצלות על זה. הבנו שזה גוזל הרבה זמן, אז או שנעצור את זה וכולם יפסידו, או שנדע לעשות את זה בצורה נכונה".

להיות רלוונטי בעידן החדש

"להיות רלוונטי זה לגדול עם הטכנולוגיה. אנחנו לא רק בפייסבוק, יש לנו גם אתר אינטרנט, 100 קבוצות ווטסאפ, השנה התחלנו לעבוד עם ערוץ טלגרם, ויש לנו ניוזלטר שמגיע ל-80 אלף איש.

"אין לנו שעות עבודה מסודרות. הטלפון לא מפסיק לצפצף, יש לי 16 שעות פייסבוק ביום לפחות, והבעלים רוצים להרוג אותנו. אני אוהבת לעבוד בלילה, כי אז אף אחד לא מפריע לי".

עוד כתבות

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

אוקראינה עברה מהצלחה צבאית לכישלון. זה יכול לקרות גם לישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: המציאות העגומה של ההגנה האווירית באוקראינה עלולה לקרות גם לישראל, סין הולכת על קו דק במזרח התיכון ואפל מבצעת עדכון למערכת אחרי סערת האימוג'י של דגל פלסטין ● כותרות העיתונים בעולם 

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים אמיר יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

רצפת המסחר בבורסות וול סטריט בניו יורק. זו לא בועה, אבל יש סיבה לדאגה / צילום: ap, Seth Wenig

תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה

העליות והמורדות בימי שישי ושני בוול סטריט הקלו זמנית על החששות לגבי היווצרות בועה אפשרית ● המשקיעים אולי נותנים הערכות שווי גבוהות על מניות, אבל הם עדיין מסוגלים לקבל החלטות מנומקות

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

נרשמה עלייה של 19% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי בהשוואה לשנה שעברה / צילום: Shutterstock

החשש מתקיפה איראנית וחג הפסח הובילו לעלייה ברכישות מזון ומוצרי חשמל

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי מספר הרכישות בענף החשמל נותר דומה, אך בשל עליות המחירים שילם הציבור כ–20% יותר

חברת ארמיס / צילום: שלומי יוסף

ארמיס רוכשת חברת סייבר ישראלית ב-150 מיליון דולר

סילק מפתחת פלטפורמה המאפשרת למנהלי אבטחת מידע לזהות ולתעדף שלל חולשות ואף לתקן אותן ● לאחר הרכישה, ארמיס תטמיע את הפלטפורמה של החברה בתוך המערכות והפלטפורמה שלה

צוות המייסדים של מנטי רובוטיקס / צילום: Mentee Robotics

ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם

הרובוט המכונה "מנטיבוט", פותח במסגרת חברה שהקים שעשוע לפני כשנתיים עם פרופ' ליאור וולף, שבעבר היה חוקר בינה מלאכותית במטא ● מדובר ברובוט דמוי אדם המיועד לבצע מטלות בסיסיות במשקי הבית או במחסנים תעשייתיים

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"

בנק דיסקונט ובנק לאומי

הריבית במשק נשארת גבוהה, המינוס לא השתנה, והבנקים מקזזים הטבות

בנק לאומי הודיע כי הוא מעלה את הריבית המקסימלית לחשבונות שנמצאים במשיכת יתר ● דיסקונט הודיע לפני כמה שבועות על ביטול ההטבה על אוברדאפט עד 2,000 שקל

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל מתקרב לרמה של 3.78 שקלים, שיא של חמישה חודשים

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

תחזיקו מזומן: ההמלצה החריגה של מנהל ההשקעות

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי

זה מה שאומר ציר בית הנבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית הנבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר הציר הדמוקרטי

שלט של גינדי שמציעה פטור ממס רכישה / צילום: כדיה לוי

המבצעים למכירת דירות: מי באמת הנהנה העיקרי?

הקיפאון בשוק הנדל"ן גורם ליזמים להציע הנחות בכל מיני צורות על דירות, אך האם הקונים באמת מרוויחים בהם?

מדפי דבש בסופר / צילום: טלי בוגדנובסקי

בשמן זית, בדבש ובקרוב ביין: המותג ישראלי, התוצרת - אירופית

החיבה לתוצרת מקומית, לובי חקלאי חזק וחסמי יבוא, מציפה את המדפים במותגים ותיקים שמשווקים "בלנד": ערבוב מותג ישראל עם תוצרת אירופית, מבלי לחשוף מאיזו מדינה הוא מגיע ● את השיטה הפופולרית שעובדת בעיקר בשמן ובדבש, רוצה הממשלה להרחיב כעת גם ליין

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס