מניית המכון לחקר האינטרנט צללה יותר מ-60% לאחר זינוק של 746% אתמול

(עדכון) - חברת המכון לחקר האינטרנט גייסה באוגוסט האחרון כ-20 מיליון שקל בהנפקה ראשונית לציבור בישראל לפי שווי שוק של 80 מיליון שקל אחרי הכסף • למרות הצניחה כעת החברה עדיין נסחרת בשווי כפול מההנפקה ונסחרת בתנודתיות קיצונית בימים האחרונים

בן זאב נויבך וילנאי סאן וייס סאן קורודה והיימן / צילום: גיא אסייג
בן זאב נויבך וילנאי סאן וייס סאן קורודה והיימן / צילום: גיא אסייג

מנייתה של חברת המכון לחקר האינטרנט צללה היום ב-64% בבורסה בתל אביב, לאחר שזינקה אתמול בפראות בשיעור של 764%, מה ששיקף לחברה שווי שוק של יותר מ-460 מיליון שקל בסגירה אתמול. 

החברה השלימה גיוס של 20.3 מיליון שקל בבורסה המקומית בחודש אוגוסט של 2018, לפי שווי של 80 מיליון שקל אחרי הכסף, וזאת לאחר ניסיון שנכשל כחצי שנה קודם לכן. למרות הצלילה החופשית כעת, החברה נסחרת במחיר המשקף שווי שוק כפול מההנפקה, 165 מיליון שקל.

חברת המכון לחקר האינטרנט פועלת באמצעות חברת IRI יפן שהיא חברה בת, וחברות בנות נוספות, ומתמקדת בטכנולוגיות הקשורות לאינטרנט (בעיקר האינטרנט של הדברים - IoT), אבטחת סייבר ובינה מלאכותית. פעילותה כוללת ייעוץ, מחקר, השקעות והפקת כנסים ואירועים בתחומים אלה. החברה השקיעה במספר חברות ישראליות אך לא חשפה את שמותיהן.

בראיון ל"גלובס" אמר בעבר נשיא ומנכ"ל החברה, ד"ר הירושי פוג'יווארה, כי "המליצו לי להגיע קודם כל לתל אביב - אם המשקיעים הישראליים יבינו היטב את החברה, הם ישקיעו בה; אני מאמין שת"א היא מקום טוב כנקודת כניסה לצעד הבא בצמיחה שלנו. הדיונים שלנו עם המשקיעים מישראל הם בעיקר על הפוטנציאל של הטכנולוגיה".

פוג'יווארה מחזיק 57.7% מהון המניות. אחד הדירקטורים בחברה היפנית הוא אלחנן הראל (70), מייסד ונשיא בית ההשקעות הראל-הרץ, שמוגדר כבוטיק השקעות וחברת ייעוץ, המקדם את היחסים העסקיים בין יפן, ישראל והעולם.