רשות שוק ההון ערכה פגישת בירור דחופה עם לוי רחמני בעל השליטה בקבוצת איילון

היום נערכה פגישת שימוע בין רחמני לבין אחד הסגנים הבכירים ברשות המפקחת על ענף הביטוח - פגישה שאותה יזמה הרשות • מדובר בשיחת בירור מינהלי, שמטרתה לברר את העובדות בנוגע לעימות החריף בין בעל השליטה בקבוצת איילון לבין כל חברי הדירקטוריון, שמאיימים לפרוש יחד עם היו"ר שלמה גרופמן

לוי רחמני, בעל השליטה בקבוצת איילון / צילום: איל יצהר
לוי רחמני, בעל השליטה בקבוצת איילון / צילום: איל יצהר

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מצטרפת לעימות שמסעיר את צמרת קבוצת איילון, לאחר שבעל השליטה לוי רחמני ביקש להדיח את יו"ר החברה, שלמה גרופמן. רחמני מצא את עצמו במאבק מול כל חברי הדירקטוריון, שטוענים כי הוא פועל באמצעים פסולים ומאיימים לפרוש יחד עם היו"ר - אם רחמני ישיג את מבוקשו.

היום נערכה פגישת שימוע בין רחמני לבין אחד הסגנים הבכירים ברשות המפקחת על ענף הביטוח, שאותה יזמה הרשות. מדובר בשיחת בירור מינהלי שמטרתה לברר את העובדות בנוגע לעימות החריף, ולברר את הדברים מול בעל השליטה.

לאחר שלפני כמה חודשים הרשות הביאה להזזתו של רחמני מתפקידיו האקזקוטיביים בקבוצת איילון, נראה כי מבחינת הפיקוח יחסי הכוחות בין בעל השליטה למנהלים כבר הוסדרו. עם זאת, כפי שעולה מהפגישה החריגה שיזם הפיקוח, אנשיו בוחנים את המצב בחברת ההחזקות. 

בכל הנוגע לחברת ההחזקות הציבורית, סמכויות הפיקוח פחותות ביחס לאלה שיש לפיקוח אצל חברות ביטוח. עם זאת, לפיקוח יש סמכות לבטל את האישור שיש לבעלי שליטה בחברת ביטוח, אם אלה לא פועלים כיאות.