בנק איגוד מוכר את החזקותיו בחברה המחזיקה במאות דונמים במתחם חוף התכלת בהרצליה

לפני כשלושה חודשים אישר דירקטוריון בנק איגוד תכנית פעולה להתייעלות, שחלק ממנה היה בחינת מימוש החזקות הבנק במניות החברה לפיתוח חוף התכלת  • החברה מחזיקה ב-450 דונם במתחם ושותפה בפרוייקטים מקומיים בסביבה, ביניהם הקמת קמפוס למיקרוסופט

מתחם חוף התכלת / צילום: איל יצהר
מתחם חוף התכלת / צילום: איל יצהר

בנק איגוד הודיע, כי הוא מציע למכירה את אחזקותיו בחברת הנדל"ן החברה לפיתוח חוף התכלת, שבה הוא מחזיק בכ-15%. בבעלות החברה לפיתוח חוף התכלת כחמישית מכלל הקרקעות הנכללות במתחם חוף התכלת, שנמצא בין אזור התעשיה הרצליה והמרינה לציר שבין מבנה מלון מנדרין לשעבר ופרוייקט בלו, והיא נחשבת לבעלים הגדולים ביותר של קרקעות אלה.

לפני כשלושה חודשים אישר דירקטוריון בנק איגוד תכנית פעולה להתייעלות, שחלק ממנה היה בחינת מימוש החזקות הבנק במניות החברה לפיתוח חוף התכלת (תל אביב-הרצליה) בע"מ ובמסגרת זו לקבל הצעות מגורמים שונים לרכוש את מניות הבנק בחברה זו.

החברה לפיתוח חוף התכלת היא חברת נדל"ן שפועלת מתחת לרדאר במשך שנים רבות. השותפה הבכירה בה היא חברת אלייד, שבשליטת יצחק סוארי, המחזיקה בשליטה בין הייתר בחברות צ'מפיון מוטורס, אוטודיל, ניופאן, ומנהרות הכרמל. לפני כחצי שנה מכרה את אחזקותיה באשטרום, בכ-200 מיליון שקל. עוד שותפים בחברה לפיתוח חוף התכלת משקיעים פרטיים שונים.

החברה מחזיקה ב-450 מתוך כ-2,265 דונם במתחם חוף התכלת וכמו כן היא שותפה בשני פרוייקטים גדולים המקומים בסביבה: הראשון הוא קמפוס מיקרוסופט שנמצא בשלבי הקמה, שבו מחזיקה החברה ב-19%. מייקרוסופט התחייבה לשכור את המבנה ל-21 שנה, בתמורה לכ-50 מיליון שקל בשנה. שווי הפרוייקט כולו מוערך בכ-900 מיליון שקל.

פרוייקט אחד שבו מחזיקה החברה בבעלות נמצא מעברו השני של כביש החוף, והוא מתחם ביג, שמתוכנן להבנות על הקרקעות שמצפון לסינמה סיטי, במקום שבו פועל כיום החניון של הסינמה סיטי. בפרוייקט זה מתוכננים להבנות 25 אלף מ"ר של שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר של שטחי משרדים. חוף התכלת מחזיקה בפרייקט זה במחצית מהבעלות (המחצית השנייה שייכת לביג) ושווי חלקה בפרוייקט מוערך ב-214 מיליון שקל.