פייסבוק הקימה צוות בלוקצ'יין במרכז הפיתוח בת"א ומגייסת מנהל מוצר

החברה מתקדמת עם פרויקט המטבע הדיגיטלי, שיצא לדרך לפני כשנה, ואף קיימה בנושא שיחות עם בורסות קריפטו • לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס" בסוף השבוע, גם אפליקציית המסרים המיידיים טלגרם מקדמת את רישום המטבע הדיגיטלי שלה למסחר בבורסות קריפטו

משרדי פייסבוק בתל אביב / קרדיט: אורי ברקוביץ'
משרדי פייסבוק בתל אביב / קרדיט: אורי ברקוביץ'

חברת פייסבוק  הקימה צוות בלוקצ'יין שיפעל במרכז הפיתוח בתל אביב ומגייסת מנהל מוצר לתחום הבלוקצ'יין. החברה פרסמה את המשרה בעמודי החברה בפייסבוק וברשת החברתית המקצועית לינקדאין.

על פי הפרסום, החברה "הקימה צוות חדש שמטרתו לגלות אופנים חדשים למנף את את טכנולוגיית בלוקצ'יין. מדובר בצוות קטן, אך גדל במהירות. צוות הבלוקצ'יין הוא סטארט-אפ בתוך פייסבוק".

בד בבד פורסם בימים האחרונים דיווח שלפיו פייסבוק מתכננת להנפיק במהלך השנה הבאה מטבע קריפטו, שיאפשר למשתמשים לשלוח כסף לאנשי הקשר שלהם דרך ווטסאפ. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" מסוף השבוע, פייסבוק קיימה באחרונה שיחות עם בורסות קריפטו לגבי רישום המטבע למסחר בפלטפורמות שלהן. 

לפי הדיווח, בפייסבוק עובדים מעל 50 מהנדסים על הפרויקט הסודי, והצוות נמצא במשרד שלא מתאפשרת אליו גישה על ידי שאר עובדי פייסבוק כדי לשמור על חשאיות. בדצמבר דווח ב"בלומברג" כי ערכו של המטבע יוצמד לערך הדולר כדי לצמצם את התנודתיות, ולפי ה"ניו יורק טיימס", הוא יוצמד למספר מטבעות מסורתיים, ולא רק לדולר. עוד דווח כי האינטגרציה המתוכננת של תשתית וואטסאפ, פייסבוק, מסנג'ר ואינסטגרם תאפשר להגדיל את מספר המשתמשים שיוכלו להשתמש במטבע.

צוקרברג רוצה ללמוד על הבלוקצ'יין

פייסבוק הקימה לאחרונה חטיבה ליוזמות בתחום הבלוקצ'יין, הטכנולוגיה עליה מתבססים מטבעות קריפטו, ומינתה את דיוויד מרקוס, נשיא פייפאל לשעבר לעמוד בראש החטיבה. מרקוס מועסק בחברה משנת 2014 ולפני שמונה לראש חטיבת הבלוקצ'יין, ניהל את שירות הצ'ט מסנג'ר.

מוקדם יותר בשנה שעברה פרסם מנכ"ל החברה מארק צוקרברג פוסט בפרופיל האישי שלו בפייסבוק, שבו כתב כי ברצונו ללמוד יותר על טכנולוגיות כמו בלוקצ'יין, כדי לבחון איך ליישם אותן בצורה הטובה ביותר בשירותים שפייסבוק מציעה.

עוד לפי הדיווח מסוף השבוע, גם אפליקציות צ'ט נוספות, כמו טלגרם, סיגנל ואחרות, מתקדמות בפיתוח מטבעת קריפטו. טלגרם גייסה בשנה שעברה 1.7 מיליארד דולר במסגרת הנפקת מטבע ראשונית (ICO) על מנת להוציא מטבע קריפטו משלה, בשם "גרם". לפי ה"ניו יורק טיימס", טלגרם שלחה בחודש שעבר מכתב למשקיעים שלה בו אמרה כי השלימה 90% מפיתוח הרשת בה יפעל הגרם, וכי היא מקווה שבחודשים הקרובים תוציא גרסה של הרשת.

סיגנל, שמופעלת על ידי ארגון ללא מטרות רווח, מפעילה את הפרויקט הקטן ביותר הנקרא Mobilecoin, לטובתו גייסה 30 מיליון דולר בשנה שעברה. כעת היא מנסה לגייס עבורו 30 מיליון דולר נוספים. כמו כן דווח כי שלושת החברות לא ישתמשו בתהליך הכרייה של ביטקוין שדורש אנרגיה רבה, ומשקיעות משאבים רבים בפרויקטים למרות צניחת מטבעות הקריפטו בשנה האחרונה.