כחלון על קבלת עתירת תנובה: "פסיקת בג"ץ היא פגיעה ישירה בצרכן"

בהמשך להחלטת בג"ץ מהבוקר לקבל את עתירת תנובה ולייקר את מוצרי החלב שבפיקוח, שר האוצר הודיע כי יחל בהליכי שימוע לצורך צמצום וביטול המכסים על יבוא חלב ומוצריו • "ידע כל אזרח בישראל שיש מי שמגן עליו"

שר האוצר משה כחלון / צילום: שלומי יוסף
שר האוצר משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

בהמשך להחלטת בג"ץ מהבוקר (ב') לקבל את עתירת תנובה ולייקר את מוצרי החלב שבפיקוח, שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, הודיע כי יחל בהליכי שימוע לצורך צמצום וביטול המכסים על יבוא חלב ומוצריו. 

לדברי כחלון, "פסיקת בג"ץ היא פגיעה ישירה בצרכן ובמשפחה הישראלית. היא נגועה בחוסר רגישות חברתית ובחוסר איזון מוחלט בין שיקולים של בצע-כסף לבין טובת הציבור. הפסיקה תביא לתוצאה בלתי מתקבלת על הדעת. הניסיון לפגוע בצרכן הישראלי, תוך ניצול כוח מונופוליסטי שרירותי ובצע-כסף, שבר שיאים חדשים".

שר האוצר הוסיף כי "כפי שנקבע בהחלטה, בסמכותי להפעיל צעדים אחרים על-מנת לקבוע מדיניות שתגן על הצרכן הישראלי. החלטתי לפתוח בהליך של שימוע לצורך ביטול וצמצום מכסים. זוהי בדיוק הסמכות הנתונה לי על-מנת להגדיל תחרות ולהגן על הצרכן.

"ידע כל אזרח בישראל שיש מי שמגן עליו. בשביל זה הגעתי למשרד האוצר. מה שלא עשו שיקולים של צדק חברתי והיגיון בריא, אעשה מתוקף תפקידי כשר האוצר".