בוטלו חבילות היסוד שנכפו על הוט ו-yes כדי להוריד את מחירי הטלוויזיה

החבילות, שכללו ערוצי בסיס וחבילת תוכן ב-120 שקל בחודש בתקופת ארדן, לא זכו לביקוש גבוה וכמעט ולא נמכרו • עקב התחרות בשוק הטלוויזיה הוחלט להפסיק לחייב את הוט ואת yes לשווקן

שר התקשורת איוב קרא / צילום: איל יצהר
שר התקשורת איוב קרא / צילום: איל יצהר

משרד התקשורת ביטל את חבילות היסוד בחברות הוט ו-yes. מדובר בחבילות שנקבעו בתקופתו של שר התקשורת גלעד ארדן, כדי להפחית את מחירי חבילות הטלוויזיה בטרם נכנסו לשוק החברות סלקום ופרטנר.

שר התקשורת איוב קרא קיבל את ההחלטה שלא לחתום על הארכת תוקף החבילות, וזאת לאחר שקיבל את עמדת המשרד, לפיה במבנה התחרות היום בטלוויזיה אין בהן צורך, וממילא החבילות סובלות מהיעדר ביקוש וממיעוט משתמשים. 

מחיר חבילות היסוד עמד על כ-120 שקל בחודש לחבילה שכללה ערוצי בסיס פלוס חבילת תוכן בתצורות שונות. החבילה הוארכה מעת לעת, אך כעת מצא לנכון המשרד שלא להאריך את תוקפן, וזאת על-מנת להפחית רגולציה בשוק, ומפני שמחירי החבילות מצד המתחרות פרטנר וסלקום הם תחרותיים דיים. 

בדיקה מול החברות העלתה כי הוט הפסיקה לשווק את החבילה, ואילו yes עדיין משווקת אותה, ולכן ככל הנראה היא תצטרך לסכם עם מועצת הכבלים והלוויין האם לקבל אישור מחודש לאותה חבילה או להסירה, וזאת מפני שהמועצה חייבת לאשר כל חבילת ערוצים, וכרגע חבילת היסוד לא מאושרת לשיווק. 

משרד התקשורת: "משרד התקשורת החליט להפחית את הרגולציה בתחום השידורים ולא להאריך את חבילות היסוד בחברות הכבלים והלוויין, זאת לאור שורת צעדים שננקטו לעידוד התחרות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, ובראשם כינון רפורמת השוק הסיטונאי ויישום חוק הפצת שידורים".