איפור | בלעדי

לוריאל נכנסת לעולם הלואו קוסט: מותג האיפור NYX בדרך לישראל

המותג האמריקאי, שידוע במחיריו הנוחים, צפוי להימכר ברשתות הפארם ולא באמצעות חנויות עצמאיות • לוריאל ישראל בתגובה: "האסטרטגיה שלנו היא לבחון באופן שוטף את הרחבת פורטפוליו המותגים המשווקים בארץ"

איפור / שאטרסטוק
איפור / שאטרסטוק

מותג האיפור המוזל ניקס (NYX) מקבוצת לוריאל בדרך לישראל - כך נודע ל"גלובס". לפחות בשלב הראשון, מותג הלואו קוסט האמריקאי לא צפוי להפעיל חנויות עצמאיות, כי אם להימכר ברשתות פארם קיימות, כשבימים אלה מנהלים בלוריאל מגעים מול קמעונאיות בענף לטובת שיתוף-פעולה אסטרטגי.

המותג, שנוסד בלוס אנג'לס ב-1999 ונרכש על-ידי לוריאל ב-2014, ידוע במחיריו האטרקטיביים ונחשב לחביב על מובילי דעת קהל ברשתות החברתיות. ככל הנראה ייקח מספר חודשים עד שהמותג יחל להימכר בישראל, שכן מוצריו נמצאים עדיין בהליכי קבלת רישיונות ממשרד הבריאות.

בשל מחיריו הנוחים, ניקס צפוי להוות תחרות לרשת קיקו מילאנו שקבוצת קסטרו מביאה לישראל. בניגוד לניקס, קיקו תפעיל חנויות עצמאיות למותג, שיפתחו בארץ כבר בחודש הבא.

לוריאל מחזיקה בכ-34 מותגים ברחבי העולם, כאשר רק 18 מהם משווקים באופן רשמי בישראל. מדובר בהתרחבות נוספת בתקופה האחרונה עבור הקבוצה, זאת לאחר שבחודש שעבר דיווחנו כי בוטיק ביוטי ראשון של ארמני בישראל צפוי להיפתח בחודשים הקרובים בקניון רמת-אביב.

קבוצת לוריאל היא תאגיד הביוטי הגדול בעולם, והיא פועלת בכ-150 מדינות ומעסיקה כ-83 אלף עובדים ברחבי הגלובוס. מחזור המכירות השנתי שלה מסתכם בכ-26 מיליארד אירו בשנה, עם רווח תפעולי של כ-4.68 מיליארד. לוריאל מתמחה בתחום הקוסמטיקה, ולה פורטפוליו רחב של מותגי איפור, בהם מותגי יוקרה דוגמת לנקום, איב סאן לורן; ומותגים עממיים דוגמת לוריאל פריז, גרנייר, ומייבלין ניו-יורק.

דנרה וולט, מומחית לתעשיית הקוסמטיקה, התייחסה בשיחה עם "גלובס" להחלטה של לוריאל להביא את המותג ניקס לישראל: "ההחלטה להכניס את ניקס לארץ הופכת את לוריאל ברגע לשחקן חשוב בתחום הלואו קוסט שהפך למרכזי בשנים האחרונות". היא מציינת כי מדובר במותג עממי שמיתג את עצמו כמקצועי בקטגוריה. וולט מוסיפה כי המותג נחשב לפופולרי ונהנה מהמלצות שוטפות ברשת עקב היותו נגיש, מגוון וזול.

לדבריה, "הכניסה הנוכחית שלו לארץ ללא ספק תשמח ישראליות רבות שמכירות ומזהות אותו מחו"ל. בשוק המקומי בו נוכחים לא מעט שחקנים בקטגוריה, הוא עדיין נמצא בנקודת פתיחה טובה. בהנחה שנראה תמחור מקומי שקרוב למקור, השקעה בשיווק, פריסה נוחה ורחבה לצד גב חזק של חברת-האם - המותג עשוי להפוך להיות ממובילי הקטגוריה במהרה. כשברקע צפויה להיפתח בארץ החנות הקמעונאית הראשונה של קיקו, המותג שגם צריך להוכיח את עצמו פה ומתחרה ישירות עם ניקס, תמיכה מצד הרשתות המשווקות תהיה קריטית".

עוד ציינה וולט כי "על-מנת לחזק את הקשר עם הלקוחות, המותג ניקס, שנקרא על-שם אלת הלילה היוונית, מקיים מדי שנה את תחרות ה-Face Awards, אליה נרשמים מאפרים ויוטיוברים בתהליך מתוקשר שנמשך מספר חודשים על-מנת לבחור את הוולוגר של השנה". עוד היא מפרטת כי "מדובר על חשיפה אדירה ברשתות שמעלה את נחשקות המותג", כששת הפיינליסטים מוטסים ללוס אנג'לס לטקס עצמו, דבר שמייצר עבורו נוכחות מתמשכת ברשתות.

מלוריאל ישראל נמסר בתגובה לפניית "גלובס" כי "לוריאל מודעת לביקוש הרב של הצרכניות בישראל למוצרי האיפור של NYX Professional. לקבוצת לוריאל העולמית יש מותגים רבים, והאסטרטגיה של לוריאל ישראל היא לבחון באופן שוטף את הרחבת פורטפוליו המותגים המשווקים בישראל".