הסטארט-אפ Dayzz קיבל מענק לניסוי מסחרי באפליקציה לשיפור שינה

רשות החדשנות העניקה לסטארט-אפ מיליון דולר לשם ניהול הניסוי בבית החולים כרמל • Dayzz פיתחה מכשיר אשר מאפשר "אימון שינה" למטופלים, שסובלים מבעיות שינה

שינה / צילום: Shutterstock
שינה / צילום: Shutterstock

חברת הסטארט-אפ הישראלית Dayzz, המפתחת אפליקציה לשיפור השינה, קיבלה מימון של כמיליון דולר מרשות החדשנות לשם ניהול ניסוי פיילוט בבית החולים כרמל. רשות החדשנות תממן חצי מהסכום. המימון הוא חלק ממהלך של רשות החדשנות לתמוך בחברות בתחום הבריאות הדיגיטלית ובניסויים במוצריהם הנערכים בתוך מערכת הבריאות הישראלית.

הניסוי כולל נשים וגברים בגילאי 18-65 אשר אובחנו כחולים חדשים הסובלים מבעיות שינה או קוצר נשימה בשינה ומשתמשים במכשיר CPAP -מכשיר להזרמת אוויר לשיפור הנשימה בשינה.

Dayzz פיתחה מכשיר אשר מאפשר למטופלים "אימון שינה". בתחום רפואת השינה התבסס בשנים האחרונות הביטוי "הגיינת שינה", שפירושו ההתנהגות של המטופלים סביב עולם השינה, כולל שינה ללא תאורה מפריעה, ניהול החשיפה לאור מעורר ממסכי טלויזיה או טלפון במהלך השעות שלפני השינה, טקסי הירגעות, נטרול התקשורת הסלולרית בלילה ועוד.

האפליקציה של Dayzz עוקבת אחרי הרגלים של המשתמש בשינה ובערות כדי להצביע על מצבים שיכולים להשפיע על השינה שלו וכדי לעקוב אחרי השינה עצמה. המערכת מספקת למשתמש פידבק לגבי הרגלי שינה גרועים וטובים ולגבי שיפור בהרגלי השינה ובאיכות השינה כתוצאה מכך. בין היתר מנטרת המערכת וממליצה למשל על שיפורים בשעות שינה, טמפרטורת החדר, נוכחות של מסכים מגרים, תזונה (על פי דיווחי המשתמש) ופעילות גופנית. כמו כן היא כוללת רכיב של יישומונים מעודדי רגיעה והכנסה למצב רוח מעודד שינה. החברה אף מעסיקה "מאמני שינה", אשר נמצאים בקשר עם המטופלים.

החברה מציעה את האפליקציה למשתמשים באפן ישיר וכן למקומות עבודה, בעיקר כאלה שחוששים מתאונות או ירידה בפרודוקטיביות בשל בעיות שינה.

לדברי החברה, הנטל הכלכלי של דום נשימה בשינה בארה"ב מוערך בכ-150 מיליארד דולר, כאשר הטיפול היעיל והמומלץ ביותר הוא טיפול ב-CPAP (מסכת לחץ אוויר). עם זאת, עד 80% מהמשתמשים ב-CPAP אינם מתמידים בטיפול. dayzz פיתחה פרוטוקול התומך בשימוש ב-CPAP שמטרתו להגביר אימוץ והתמדה בשימוש, וזה הרכיב הטכנולוגיה שיבחן בניסוי הנוכחי.

"אנו מודים לרשות החדשנות על תמיכתה במאמצינו לשיפור הפתרון שלנו, אשר יסייע למיליוני האנשים הסובלים מבעיות שינה", אמר אמיר אינדיצקי, מנכ"ל dayzz. "עזרה במימון הניסוי בשיתוף עם בית חולים כרמל, תואם למטרותינו: האצת הזמן שלנו לשוק ומתן אפשרות לבחון את הטכנולוגיה שלנו בעולם האמיתי".

dayzz הוקמה כיוזמה של קבוצת מעברות, מובילה ישראלית בתחום תוספי התזונה והמזון הרפואי לבני אדם ובעלי חיים. לדברי החברה, במסגרת פיתוח מנועי צמיחה חדשים וחדשניים בזירת הבריאות הדיגיטלית ולאחר מחקר מעמיק, הוחלט להתמקד בתחום השינה ולהקים את dayzz. החברה הוקמה ב-2017, ומנוהלת כאמור על ידי אמיר אינדיצקי, בעבר מנהל החדשנות הטכנולוגית בבנק דיסקונט.

המוצר של החברה השתתף בתוכנים לסטארט-אפים דיגיטליים בחברת פיליפס.