סאגת כרטיסי האירוויזיון זולגת לתקשורת העולמית

בעיתונות באוסטריה ובגרמניה דווח על "חשד לאי-סדרים: מאות כרטיסים נמכרו לבכירים בעולם התקשורת והמוזיקה" • אתמול דרש מנכ"ל תאגיד השידור ממשרד הכרטיסים "לאן" "לבטל מיידית את כל עסקאות הכרטיסים שנמכרו לאירוויזיון בניגוד להנחיות הרשמיות של התאגיד"

במת האירוויזיון / צילום: תאגיד השידור "כאן"
במת האירוויזיון / צילום: תאגיד השידור "כאן"

סאגת כרטיסי האירוויזיון זולגת לתקשורת העולמית: בתקשורת הגרמנית, שבה זוכה האירוויזיון לסיקור אינטנסיבי, עלתה בימים האחרונים פרשת הקפאת מכירת הכרטיסים בישראל לכותרות.

"המשטרה חוקרת: ימים ספורים לאחר שהחלה, הוקפאה מכירת הכרטיסים", דיווח העיתון "פרנקפורטר רונדשאו" לקוראיו. העיתון הוסיף כי מחירי הכרטיסים נעים בין 280-490 אירו, אך המכירה הופסקה בשל דרישות תאגיד השידור הישראלי "כאן". גם העיתון הגרמני "זידויטשה צייטונג" דיווח אתמול (ג') על "חשד לאי-סדרים" במכירת הכרטיסים, ועדכן כי "בשלב זה - אין מכירת כרטיסים לתחרות האירוויזיון".

גם באוסטריה לא פסחו על הסיפור: רשות השידור האוסטרית (ORF) דיווחה באתר שלה כי "הופסקה מכירת הכרטיסים לאירוויזיון בעקבות חשד לאי-סדרים. החשש הוא שמאות כרטיסים נמכרו לבכירים בעולם התקשורת והמוזיקה".

גם בעמוד המעריצים של האירוויזיון בטוויטר התייחסו גולשים להפסקת המכירה: 

נזכיר כי אתמול דרש מנכ"ל תאגיד השידור כאן, אלדד קובלנץ, ממשרד הכרטיסים "לאן" לבטל מיידית את כל עסקאות הכרטיסים שנמכרו לאירוויזיון בניגוד להנחיות הרשמיות של התאגיד. ככל הנראה מדובר בכ-300 כרטיסים שנשמרו למקורבים, שאמנם שילמו מחיר מלא - אך שוריין להם מראש כרטיס לגמר במקומות הטובים ביותר באולם.

ב"כאן" הדגישו אתמול כי "מדובר בשלב הראשון של בדיקת הנושא, שמסקנותיו העלו כי נמכרו עשרות כרטיסים לגמר במקומות מרכזיים ששוריינו מראש, לפני פתיחת המכירה הרשמית ובניגוד להנחיות. הבדיקה נמשכת".

במכתב ששיגר קובלנץ למנכ"ל משרדי "לאן", אבי מסינג, הוא דרש כאמור ביטול מיידי של עסקאות הכרטיסים, לצד "רשימה מפורטת של רשימת הכרטיסים". מתגובת "לאן" אפשר ללמוד כי האצבע המאשימה מופנית לתאגיד השידור, וממנה ניתן להבין כי מי שגיבש את הרשימה הוא התאגיד. תגובת משרד הכרטיסים "לאן": "עשרות הכרטיסים שהתאגיד ביקש לבטל, בוטלו. פעלנו ונמשיך לפעול לפי הנחיות התאגיד".