הכנסות של מיליוני דולרים: שת"פ בין סמסונג SDS ו-Iguazio הישראלית

החברה הבת של סמסונג, שמספקת שירותי IT לקבוצה, גם הודיעה על השקעה בסבב הגיוס בסטארפ-אפ הישראלי • במסגרת שיתוף הפעולה, פלטפורמת הניהול והאנליטיקה לביג דאטה שפיתחה Iguazio, תהפוך לחלק מתשתית הענן של סמסונג SDS ותשווק ללקוחותיה

אסף סומך, מנכ"ל Iguazio / צילום: לינאי יחיאל
אסף סומך, מנכ"ל Iguazio / צילום: לינאי יחיאל

סמסונג SDS הודיעה על השקעה אסטרטגית בסטארט-אפ הישראלי Iguazio, כחלק מסבב השקעה של עשרות מיליוני דולרים אשר נמצא בעיצומו. בנוסף החברה, שהיא חברת בת של סמסונג שמספקת שירותי IT לקבוצה, הודיעה גם על שיתוף פעולה אסטרטגי עם החברה.

במסגרת שיתוף הפעולה, פלטפורמת הניהול והאנליטיקה לביג דאטה שפיתחה Iguazio, תהפוך לחלק מתשתית הענן של סמסונג SDS ותשווק ללקוחותיה. שיתוף הפעולה צפוי להכניס לסטארט-אפ מיליוני דולרים בהכנסות כבר השנה.

Iguazio הוקמה בשנת 2014 על ידי אסף סומך, המכהן כמנכ"ל החברה, ירון חביב וירון שגב, ומפתחת כלי לשימוש אנשי הדאטה בארגונים. באמצעות הפלטפורמה שפיתחה החברה, אנשי הדאטה סיינס בארגונים יכולים לפתח אפליקציות ביג דאטה, אשר נבנות ורצות בסביבה אחת. הדבר מונע מקרים בהם מפותחים מודלים לניתוח ביג דאטה בתנאי מעבדה, אשר לא עומדים במבחן התוצאה - משום שהאפליקציות שבנו לא מתאימות לסוגים שונים של מידע שנאספים בזמן אמת. הפלטפורמה של Iguazio מסוגלת לאסוף את כל הדאטה הארגוני, ההיסטורי, וכן הדאטה שנוצר בזמן אמת, לסביבה אחת מאוחדת. בנוסף, הפלטפורמה כוללת כלי תכנות בארכיטקטורת סרברלס (Serverless).

"לקחנו את הכלים הנפוצים של הדאטה סיינטיסט, והוא עובד בסביבה המוכרת שלו, רק שבמקום שהסביבה תהיה מנותקת - היא סביבה משותפת, עם דאטה שמוזרם לתוכה בצורה אוטומטית", אומר סומך ל"גלובס". כך, לדבריו, "אנשי הדאטה סיינס יכולים להתמקד בהגיון העסקי ולא בהכנות של הדאטה והזזות של, שכיום תופסות 90% מהזמן שלהם".

הטמעת הפלטפורמה של Iguazio בפלטפורמת הענן של סמסונג SDS היא חלק מהשקעה אסטרטגית שביצעה החברה בסטארט-אפ הישראלי. Iguazio נמצאת בימים אלה בעיצומו של סבב גיוס שלישי בהיקף שצפוי להגיע לעשרות מיליוני דולרים, אולם טרם נחשף הסכום הסופי. ביולי 2017, החברה השלימה סבב B במסגרתו גייסה 33 מיליון דולר, ומאז הקמתה גייסה החברה 48 מיליון דולר בסך הכל, אליהם תצטרף ההשקעה הנוכחית.

סמסונג היא אחד התאגידים הגדולים ביותר בקוריאה הדרומית, ומהווה לבדה כ-14% מהתוצר הלאומי גולמי במדינה, כאשר בשנת 2017, הכנסותיה הגיעו למיליארד דולר. בישראל, סמסונג מוכרת כיצרנית מכשירי סלולר וכחברת אלקטרוניקה, אך היא כוללת עשרות חטיבות עצמאיות בתחומים שונים, בינהן חברות שירותים פיננסיים, תעשיות כימיות, חברות ספנות, קמעונות, בידור, פרסום, חינוך ושירותים רפואיים, שירותי אבטחה ומוצרי מזון. סמסונג SDS משווקת את שירותי הענן שלה לחברות הללו, הפועלות באופן עצמאי מסמסונג, ומקיימות תחרות פנימית.

תעודת זהות: Iguazio

הקמה: 2014

מייסדים: אסף סומך, ירון חביב וירון שגב

עובדים: 80

משרדים: בהרצליה, בסינגפור ובניו יורק

גיוסי הון: 48 מיליון דולר עד הסבב הנוכחי

משקיעות בולטות: פיטנגו, Verizon Ventures ,CME Ventures, קרן ההון סיכון של חברת בוש (Robert Bosch Venture Capital GmbH), וריזון ונצ'רס, מאגמה, JVP וזרוע ההשקעות של דל טכנולוגיות.