בצל תקלת הענק: פייסבוק תחת חקירה נוספת בארה"ב

לפי דיווח ב"ניו-יורק טיימס", פייסבוק נמצאת תחת חקירה פלילית של תובעים פדרליים בארה"ב, בעקבות עסקאות שביצעה עם חברות טכנולוגיה אחרות בהן העבירה להן מידע אישי של מאות מיליוני משתמשים

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: שאטרסטוק
מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: שאטרסטוק

פייסבוק נמצאת תחת חקירה פלילית של תובעים פדרליים בארה"ב, בעקבות עסקאות שביצעה עם חברות טכנולוגיה אחרות בהן העבירה להן מידע אישי של מאות מיליוני משתמשים - כך לפי דיווח ב"ניו-יורק טיימס". לפי הדיווח, חבר מושבעים בניו-יורק הורה לפחות לשתי יצרניות מובילות של סמארטפונים ומכשירים נוספים להן היה שיתוף-פעולה כזה עם פייסבוק, להעביר להם מסמכים אודות העסקאות.

בסוף השנה שעברה דווח ב"ניו-יורק טיימס" כי לפייסבוק היו שיתופי-פעולה דומים עם 150 חברות, בהן אפל, מיקרוסופט, אמזון וסוני, להן פייסבוק אפשרה גישה למידע, במקרים רבים מבלי לקבל את הסכמת המשתמשים לכך.

פייסבוק מסרה ל"ניו-יורק טיימס" כי "אנו משתפים פעולה עם החקירות ולוקחים אותן ברצינות. סיפקנו עדות פומבית, ענינו על שאלות והתחייבנו להמשיך לעשות זאת".

פייסבוק נמצאת כרגע גם תחת חקירה של רשות הסחר הפדרלית (FTC) שעלולה להסתיים בקנס של מיליארד דולר עבור חברת הענק; ותחת חקירות נוספות של הוועדה לניירות ערך ובורסות (SEC) ושל יחידת ההונאות של מחלקת המשפטים בארה"ב. בשנה האחרונה החברה התמודדה עם ביקורת רבה בתחום שמירה על הפרטיות ועל המידע של משתמשיה, ועם שורה של חשיפות ושערוריות בנושא שהחלה עם הפרסום שמידע על 87 מיליון משתמשיה דלף לחברת הייעוץ הפוליטי קיימברידג' אנליטיקה. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, פרסם לאחרונה חזון חדש לחברה שנגע למיקוד בצורות תקשורת פרטיות ומוצפנות.