"העיסוק בטלפון של בני גנץ מסיט את העיסוק המרכזי בבחירות, מנושאים כמו כלכלה, משפט וביטחון. בכירים בישראל צריכים לדעת שהטלפון חשוב ולהיזהר בחומרים ששמורים בו" - כך אמרה היום (א') שרת המשפטים איילת שקד, מראשי מפלגת הימין החדש, בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" במוזיאון תל-אביב לאמנות, במושב בנושא "מצביעים נדל"ן: היום שאחרי הבחירות - מה שהיה הוא שיהיה". 

בראיון לעורכת "גלובס" נעמה סיקולר, לעורך הנדל"ן גיא ליברמן ולפרשן הפוליטי דני זקן, אמרה שקד, בתשובה לשאלה האם תשבו בממשלת נתניהו: "הצהרנו שנמליץ עליו. לנתניהו יהיו יותר מ-61 ממליצים. אנחנו רוצים להיות שותפים בכירים בממשלה הזו. אני ארצה להמשיך להיות שרת המשפטים ולהמשיך בנושאים החשובים בהם עסקתי. יש לי הרבה תוכניות לקדנציה הבאה". 

בנוגע לחוק הצרפתי, שמאפשר חסינות לראשי ממשלה מכהנים מפני העמדה לדין, אמרה שקד: "לדעתי אפשר לדבר על זה, רק על עבירות קלות ובמשולב עם קציבת כהונה".

עורכת "גלובס", נעמה סיקולר, הזכירה שלט שנתלה מול בית המשפט העליון, לפיו "שקד תנצח על בג"ץ, ובנט ינצח את החמאס", ושאלה האם בג"ץ הוא אמנם אויב. "בג"ץ הוא לא בעיה", השיבה שקד. "במשך 30 שנה בית המשפט לא היה מאוזן ולא ייצג גישות שונות. התחלתי לשנות זאת בקדנציה הנוכחית, ואני רוצה להמשיך".

בנוגע לפסילה אפשרית של מיכאל בן-ארי מ"עוצמה יהודית" בבג"ץ היום, אמרה שקד כי "אנחנו דמוקרטים מספיק כדי להכיל קצוות מימין וגם משמאל, כמו בל"ד וכסיף".

שקד אמרה גם, בנוגע לתרומות שמבקש נתניהו למימון הייצוג המשפטי שלו, כי "אני חושבת שוועדת ההיתרים יכולה לאפשר עזרה במימון. החוק מאפשר זאת, אבל הוועדה החליטה אחרת".

"העמדות הכלכליות של מפלגת הימין החדש", אמרה שקד, "הן עמדות של ימין כלכלי מובהק, חיזוק המגזר העסקי והיוזמה הפרטית".

באשר לתוכנית מחיר למשתכן ולהורדת מחירי הדיור, אמרה שקד: "אני חושבת שמה שמתאים הוא רפורמות ברשות מקרקעי ישראל ולהגדיל את השיווק, גם דרך הרשויות המקומיות".

"רצית להיות שרת האוצר?", נשאלה שקד, והשיבה: "בואו קודם כל נקבל הרבה מנדטים".

בתגובה לשאלה מהי העמדה הערכית של הימין החדש בנוגע לישיבה עם ראש ממשלה תחת כתב אישום, אמרה שקד: "החוק מאפשר לו להמשיך לכהן. החוק מאפשר ביקורת שיפוטית. מהצד הערכי יש שוני בין כתב אישום על X או על Y, ולכן נחכה ונראה מה יקרה. אני מאחלת לראש הממשלה שתיקיו ייסגרו".