רשות התחרות סגרה את התיק נגד מנכ"ל ויקטורי אייל רביד

רביד, מבעלי השליטה ברשת ויקטורי, זומן לחקירה בדצמבר 2018 ברשות התחרות על רקע חשש כי אותת למתחרות לגבי המדיניות שינקוט בנוגע לעליית מחירים של ספקים • ואולם הבוקר קיבל רביד הודעה כי הוחלט לסגור את תיק החקירה נגדו, וזאת מחוסר ראיות

אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי ומבעלי השליטה בחברה / צילום: אבי רוקח
אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי ומבעלי השליטה בחברה / צילום: אבי רוקח

רשות התחרות סגרה את תיק החקירה נגד אייל רביד, מנכ"ל, דירקטור ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי. רביד זומן לחקירה בדצמבר 2018 ברשות התחרות (רשות ההגבלים העסקיים בשמה הקודם) על רקע חשש לאיתות למתחרות לגבי המדיניות שינקוט בנוגע לעליית מחירים של ספקים. ואולם הבוקר (ב') קיבל רביד הודעה מרשות התחרות, עליה חתום עו"ד אסף מוזס, לפיה הוחלט לסגור את תיק החקירה נגדו. העילה לסגירת התיק היא "חוסר ראיות".

רביד, שעומד בראש רשת הקמעונאות בפריסה ארצית עם קרוב ל-50 סניפים, זומן לחקירה על רקע גל עליות המחירים בשוק המזון אשתקד וניסיונות הבלימה מצד הממשלה. החשד נגדו סבב סביב עברה על חוק ההגבלים העסקיים בנוגע לאיתות לכאורה למתחרים על מדיניות מחירים כאמור.

מדובר בפרקטיקה אסורה על-פי חוק ההגבלים, לפיו חל איסור על אנשי עסקים וגופים עסקיים לתאם פעולות באופן הפוגע בצרכן, דוגמת יצירת קרטל ותיאום והסכמה על מדיניות דומה בנושאי מחירים, חלוקת אזורי מכירה גאוגרפיים ועוד.

ברשות ההגבלים התעורר חשד כי בראיון שנתן רביד בדצמבר 2018 למוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות", הוא סימן למתחרותיו כי אם הן יעלו מחירים, גם הוא צפוי לעשות זאת. רביד צוטט אומר כי "לא אאשר לאף ספק עליית מחירים - אלא אם שופרסל ורמי לוי אישרו לו לפניי".

מדובר בחלק ממה שחוק ההגבלים מגדיר כהסדר כובל - הסדר הנעשה בין בני אדם המנהלים עסקים, לפיו אחד הצדדים לפחות מגביל את עצמו באופן העלול למנוע או להפחית את התחרות בעסקים בינו לבין הצדדים האחרים להסדר, או חלק מהם, או בינו לבין אדם שאינו צד להסדר.

הסדר כובל הוא הסדר שבו הכבילה נוגעת למחיר שיידרש, שיוצע או שישולם, לרווח שיופק, לחלוקת השוק, כולו או חלקו, לפי מקום העיסוק או לפי האנשים או סוג האנשים שעמם יעסקו ולכמות הנכסים או השירותים שבעסק, איכותם או סוגם.

כאמור, הבוקר קיבל רביד הודעה כי תיק החקירה נסגר מחוסר ראיות.