מנרב פרויקטים צופה רווח גולמי של 120 מיליון שקל בפרויקט קרית שחקים בקיבוץ גליל ים

חברת הבנייה מחזיקה רבע מהחברה המשותפת שתקים את הפרויקט, הכולל 1,650 דירות שייבנו בשבעה מגדלים בני 22-60 קומות ו-200 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר • חלקה של חברת מנרב פרויקטים באומדן ההכנסות הצפויות בפרויקט הוא 900 מיליון שקל

גליל ים / צילום: איל יצהר
גליל ים / צילום: איל יצהר

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור את תוכנית פרויקט קרית שחקים בהרצליה. התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) חלה על קרקע בשטח 180 דונם על אדמות קיבוץ גליל ים, הממוקם במשולש התחבורה בין קניון שבעת הכוכבים לתחנת הרכבת הרצליה. 

מנרב פרויקטים , המחזיקה רבע מהחברה המשותפת שתקים את הפרויקט, דיווחה היום (ב') לבורסה כי להערכתה, חלקה באומדן ההכנסות הצפויות בפרויקט עומד על 900 מיליון שקל, וחלקה ברווח הגולמי הצפוי עומד על 120 מיליון שקל.

התוכנית, שערך האדריכל משה צור, כוללת זכויות להקמת 1,650 דירות שייבנו ב-7 מגדלים בני 22-60 קומות. בנוסף כוללת התוכנית 200 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר. לתוכנית נגישות תחבורתית גבוהה, בשל סמיכותה לנתיבי איילון, תחנת הרכבת הקיימת וקווי "מהיר לעיר".

עם אישור התוכנית, תקבל המדינה את זכויות המגורים שישווקו במכרזים ליזמים. את השטח המיועד לתעסוקה צפוי לממש קיבוץ גליל ים, במסגרת אופציה היסטורית שניתנה לו לקבל את הקרקע באמצעות תאגיד.

הקיבוץ התקשר עם החברות מנרב פרויקטים ורותם שני, המחזיקות בתאגיד משולש, מחציתו בבעלות הקיבוץ וכל אחת מהחברות מחזיקה ב-25% ממנו. לאחר אישורה הסופי של התוכנית, יוכל התאגיד לממש את האופציה ולרכוש את הזכויות לבניית שטחי התעסוקה בפטור ממכרז, בהתאם להערכת שווי שמאית שתוציא רמ"י.

מנרב פרויקטים הוקמה על ידי קבוצת הבנייה והתשתיות הציבורית מנרב ב-1998, והונפקה בבורסה בפברואר 2017. החברה, שבה מחזיקה מנרב בכ-72% מההון, עוסקת בייזום פרויקטים למגורים בישראל, לרבות מסחר הנלווה למגורים.

מלבד תחום הייזום בישראל, מנרב פרויקטים מחזיקה גם במנרב אינווסטמנטס, הפועלות בתחום הייזום לבנייה בהונגריה, וגם מחזיקה בחברות מנרב תשתיות ומי מנשה, המפעילות מכונים לטיהור מי שפכים (מט"שים) בשיטת B.O.T (בנה-הפעל-העבר). החברה, שאותה מוביל המנכ"ל דרור קוזניצקי (ממשפחת בעלי השליטה בקבוצת מנרב), נסחרת בבורסה בשווי של כ-360 מיליון שקל לאחר עלייה של 3% במניה היום וירידה של כ-10% מאז החלה להיסחר בבורסה בת"א.