אריה דרעי: בגץ היה צריך לפסול את יאיר לפיד מריצה לכנסת ולא את מיכאל בן ארי

בכנס בחירות בטבריה אמר דרעי כי התבטאויותיו הגסות של לפיד כלפי החרדים היו במדינה מתוקנת גורמות לפסילתו • במהלך הכנס הגיע להפגנת מחאה מחוץ למבנה ראש עיריית טבריה הנלחם בכפייה הדתית בעירו, דרעי השיב לו: "השבת תמשיך לשמור על עם ישראל"

שר הפנים אריה דרעי / צילום: גדי סיארה
שר הפנים אריה דרעי / צילום: גדי סיארה

יו"ר ש"ס אריה דרעי אומר כי בגץ היה צריך לפסול את יאיר לפיד מריצה לכנסת ולא את מיכאל בן ארי. בכנס בחירות בטבריה אמר דרעי כי התבטאויותיו הגסות של לפיד כלפי החרדים כמו "שודדי הקופה הציבורית" "מנציחי תרבות עוני" ועוד, היו במדינה מתוקנת גורמות לפסילתו של לפיד על הפצה של גזענות ושנאה נגד ציבור גדול במדינת ישראל. דרעי כינה את לפיד "טרול" - והקריא את ההגדרה המילונית - כינוי לאדם המפיק הנאה מפעולות שלהוב ברשת. לדברי דרעי מאז שלפיד נכנס לפוליטיקה הוא רק הורס ומחריב, פוגע בעניים ובקשישים מקצץ בתקציבים החברתיים ופוגע בכל מה שחשוב ליהדות ולמסורת.

דרעי חזר על תמיכתו החד משמעית בבנימין נתניהו אך הזהיר כי קיים חשש שלפיד - מבלי שהזכיר את שמו של בני גנץ - יעמוד בראש מפלגה של 30 מנדטים ויכפה על נתניהו רוטציה או ממשלת אחדות.

במהלך הכנס הגיע למעין הפגנת מחאה מחוץ למבנה ראש העיר רון קובי, שמצהיר על התנגדותו לכפיה דתית ואף ניסה להפעיל אוטובוס בעיר בשבת. דרעי כינה גם את קובי "טרול" הטרול של טבריה, והתייחס אליו בנאומו: "תשמיץ את אריה דרעי כמה שאתה רוצה, העיקר שתעזוב את השבת. השבת תמשיך לשמור על עם ישראל"