חברת הפתרונות לשוק הקנאביס "גרופ 1607" הישראלית גייסה כ-10 מיליון שקל

"גרופ 1607" פיתחה שיטה לשיפור תנובת צמח הקנאביס באמצעות תאורה ובקרת תוכנה

חברת "גרופ 1607" אשר מפתחת פתרונות טכנולוגיים עבור חממות קנאביס, ועוסקת גם בגידול עצמאי משלה, גייסה כ-10 מיליון שקל למימון פעילותה. החברה פיתחה מערכת בקרה על חממות אשר לדבריה מאפשרת לגדל צמחים בתפוקה גבוהה ב-30% תוך כדי חיסכון בעלויות וכן תוך שיפור באיכות הצמח. הפתרון הטכנולוגי מבוסס בעיקר על שינויים בתאורה, אשר גורמים להאצת מחזור חיי הצמח.

בכוונת החברה למכור את הפתרונות למגדלים אחרים וכן לגדל מוצרים בעצמה. בימים אלה היא פועלת לקבלת אישור מן היק"ר.

"אנו פועלים בתחום מאד ייחודי שמחבר בין הנדסה לאגרונומיה" מציין מיכאל נייש, מפתח הטכנולוגיה, ד"ר לפיזיקה וחשמל מאוניברסיטת תל אביב. "קל להמחיש את הטכנולוגיה שפיתחנו כאשר משווים אותה לטכנולוגיות דומות בתחום הרפתות. קיימות טכנולוגיות ישראליות שגרמו לפרה הישראלית להיות הפרה המניבה ביותר בעולם עם תוצרת של כמעט פי 2 מהפרות באירופה, לדוגמה. אנו מאמינים שהפתרון שלנו ימקם את ישראל כראשונה בעולם ביצור קנאביס".

המשקיע העיקרי בחברה הוא איש העסקים הבינלאומי דניאל לוין. לוין (46) הוא איש עסקים ישראלי-רוסי, שגר בשנים האחרונות בקנדה וכעת חזר להשתקע בישראל. לוין הוא שותף יועץ בקרן הון הסיכון Hanaco Venture Capital שהשקיעה במספר חברות טכנולוגיה ישראליות מובילות, וכן משקיע ישירות בחברות ישראליות וזרות.

שם החברה נגזר מכך שגם שגם המייסד מיכאל נייש וגם המשקיע דניאל לוין, נולדו במקרה באותו התאריך - ה-16.07. ליו"ר החברה מונה אנטלי לוין, אביו של דניאל לוין והישראלי היחיד שעל שמו קרויה כיכר בעודו בחיים. מן החברה נמסר כי הוא זכה בכבוד בזכות העובדה שסייע למדינת ישראל רבות בנושא העליה ממדינות ברית המועצות. תרומה שעדיין חלקים ממנה אינם מותרים לפרסום. הוא אקטיביסט, יזם ואיש מפתח בעלייה הרוסית של שנות ה-80 ובשימור המסורת הרוסית.

בעקבות ההשקעה אמר לוין: "הטכנולוגיה של גרופ 1607 מדהימה ומאפשרת לכל סוגי הצמחים לגדול במהירות רבה יותר ולתת תוצרת גדולה יותר. אני מאמין שבאמצעות הטכנולוגיה הייחודית שפתחה החברה ניתן יהיה לצמצם את תופעת הרעב במדינות מתפתחות. יישום הטכנולוגיה על גידולי קנאביס יעניק לישראל יתרון אדיר בגידול ובאיכות התוצרת".

הפתרון שפתחה גרופ 1607 נמצא כעת בהגשה לפטנט במספר מדינות גדול ברחבי העולם ובניסויים במעבדות החברה בארה"ב, קנדה וישראל.