קבוצת חג'ג': עליית ערך בפרויקט ברחוב איינשטיין בת"א הובילה לרווח של כ-115 מיליון שקל

הכנסות החברה בשנה שעברה הסתכמו בכ-188 מיליון שקל, ירידה של 56% לעומת 2017 • קבוצת חג'ג': "החברה ממשיכה להציג איתנות פיננסית וגידול משמעותי בהון העצמי"

קבוצת ייזום הנדל"ן חג'ג', הנמצאת בשליטת האחים צחי ועידו חג'ג', פרסמה היום (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2018. מהדוחות עולה כי הכנסות החברה בשנה שעברה הסתכמו בכ-188 מיליון שקל, ירידה של 56% לעומת 2017. ההכנסות ב-2018 נרשמו בעיקר ממכירת זכויות למשרדים בפרויקט רסיטל במרכז תל אביב ומהכרה בהכנסה בפרויקט ברחוב הארבעה בתל אביב. בנוסף, נהנתה חג'ג' מדמי ייעוץ בפרויקט סומייל בת"א ומהכנסות ממכירת זכויות למגורים בפרויקט איינשטיין 33א' הממוקם ב"גוש הגדול" בצפון מערב תל אביב. התחלת שיווק פרויקט חוות גורדון הנמצא בשכונת כוכב צפון בתל אביב תרמה אף היא למכירות.

בשנת 2017 רשמה החברה הכנסות בעיקר ממכירת זכויות לשטחי המסחר, חניות ומשרדים בפרויקט רסיטל, מהכרה בהכנסה ממכירת יחידות דיור בפרויקט בנתניה, מהכנסות ממכירת זכויות לחברי קבוצת רכישה בפרויקט סומייל ברחוב אבן גבירול בת"א, ומדמי ניהול בעיקר מפרויקט איינשטיין 35 בת"א, ומפעילות בתחום ההתחדשות העירונית.

תוצאות קבוצת חג'ג'
 תוצאות קבוצת חג'ג'

המשך ההתמקדות באיינשטיין

הרווח הגולמי של חג'ג' הסתכם בכ-115 מיליון שקל (61% מההכנסות), ירידה של 39% לעומת 2017, וסעיף "עליית ערך נדל"ן להשקעה" תרם לחברה רווח של כ-76 מיליון שקל לעומת רווח של כ-24 מיליון שקל בסעיף זה ב-2017. זאת, בעקבות מרווחי שערוך בפרויקט איינשטיין 36א' בסך של כ-57 מיליון שקל, באיינשטיין 33א' בכ-5.8 מיליון שקל ובאיינשטיין 35 בסכום של כ-4 מיליון שקל. כמו כן, רשמה החברה רווח של 8 מיליון שקל עקב עליית ערך הטרקלין בפרויקט מגדלי הארבעה בתל אביב.

חג'ג' הקימה בעבר כ-200 דירות בשלושה בניינים ברחוב איינשטיין במסגרת קבוצת רכישה, עם שטחי מסחר בקומת הקרקע. בשנים הקרובות היא צפויה להקים מאות דירות נוספות בציר הצפוני של תל אביב. זאת, לאחר שבשנים האחרונות רכשה החברה זכויות בשלושה מתחמי קרקע נוספים ברחוב איינשטיין (33,35,36), בעיקר במסגרת הליכי פירוק שיתוף, שזכויות הבנייה בשלושתם עמדו על כ-180 דירות.

לפני כשבועיים דיווחה חג'ג' כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב דחתה את ההתנגדויות של צדדים שלישיים להקמת הפרויקט במתחם איינשטיין ואישרה למעשה תוספת משמעותית של מגדלים למגורים ותוספת שטחי מסחר. התוכנית כוללת הגדלת זכויות הבנייה בשלושת המגרשים, כך שניתן יהיה להקים בהם כ-650 דירות, לצד אלפי מ"ר שטחי מסחר בקומת הקרקע.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 116 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת הרווח בשנת 2017. הונה העצמי של החברה הסתכם בסוף 2018 בכ-421 מיליון שקל, עלייה של 38% לעומת סוף 2017.

מניית חג'ג' הגיבה לדוחות בירידה קלה. בשלושת החודשים האחרונים רשמה המניה עלייה של קרוב ל-40% (אם כי בשנה האחרונה ירדה בכ-8%). שוויה של החברה בבורסה עומד כיום על כ-437 מיליון שקל.

כיום מעורבת חג'ג' בפרויקטים הבאים: מגדל רסיטל, מתחם איינשטיין, פרויקט MOMA ברחוב סלמה בדרום תל אביב (יוקמו 4 בניינים הכוללים כ-225 יחידות דיור), מתחם שפרבר והקוממיות בבת ים (מגדל בן 29 קומות, מתוכו 21 קומות למגורים עם כ-170 יחידות דיור ועוד 4 קומות משרדים וקומת מסחר כפולה), מגדלי הארבעה בת"א, מגדל שד"ל ברוטשילד, פרויקט סומייל ברחוב אבן גבירול, חוות גורדון בת"א, פרדס דקא וסהרון.

מקבוצת חג'ג' נמסר כי "החברה ממשיכה להציג איתנות פיננסית וגידול משמעותי בהון העצמי לצד המשך פיתוח והשבחת נכסים שבבעלות הקבוצה. החברה מציגה לאורך תקופה ארוכה תוצאות פעילות מצוינות, הכוללות פורטפוליו של פרויקטי נדל"ן מהמובילים בישראל ובאזורי הביקוש הנבחרים, לגביהם משתמשת החברה במומחיותה בשינוי ייעודי מקרקעין ותוספת זכויות".