חרף הודעת חמאס על הפסקת אש: נמשכו מטחי הרקטות מעזה, צה"ל תקף בתגובה

יממה לאחר פגיעת הרקטה בבית במושב משמרת, יותר מ-60 רקטות נורו מהרצועה לשטח ישראל • בתגובה תקף צה"ל עשרות יעדי טרור בעזה, בהם מתחמים צבאיים ולשכתו של אסמאעיל הנייה • פיקוד העורף פרסם הנחיות התגוננות ייעודיות ועיריות ברחבי הארץ פתחו את המקלטים

חיל האוויר תוקף מטרות בעזה / צילום: REUTERS/Mohammed Salem
חיל האוויר תוקף מטרות בעזה / צילום: REUTERS/Mohammed Salem

צה"ל תקף הלילה (ג') עשרות יעדי טרור ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה שפגעה אתמול בבית במושב משמרת שבשרון, ולעשרות רקטות שנורו בשעות האחרונות לשטח ישראל. בין המטרות שהותקפו היו מתחמים צבאיים של חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בצפון הרצועה, וכן לשכתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, מטה סודי המשמש את המודיעין הכללי והצבאי של הארגון בצברא ומשרדי ביטחון הפנים ברימאל.

דובר צה"ל אישר כי יותר מ-60 רקטות נורו מרצועת עזה, אף על פי שבחמאס הודיעו אמש כי הושגה הפסקת אש אחרי שבכלי תקשורת פלסטיניים דווח על "מאמצים קדחתניים" מצד מצרים למניעת הסלמה. כמה מהרקטות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", אחת הרקטות פגעה בבית בשדרות, אך לא דווח על נפגעים, והשאר נפלו בשטח פתוח.

בעקבות ההסלמה ראש הממשלה בנימין נתניהו קיצר את ביקורו בוושינגטון והמריא חזרה לישראל. עם נחיתתו, בסביבות השעה 12:00 בצהריים, הוא צפוי לנסוע ישר להתייעצויות ביטחוניות בקריה. טרם המראתו אמר נתניהו בשיחה עם כתבים כי "חמאס צריך לדעת שלא נהסס להיכנס לעשות את כל הצעדים הדרושים". לדבריו, לתקיפות צה"ל ביממה האחרונה "אין קשר לתאריך אלא לצרכים של ביטחון ישראל".

ברקע המתיחות עיריות רבות מהדרום ועד המרכז הודיעו על פתיחת מקלטים, תוגברה פריסת סוללות "כיפת ברזל" ברחבי הארץ ושינויים חלו בתנועת הרכבות. פיקוד העורף פרסם הנחיות לעוטף עזה, שכוללות הגבלת התקהלויות, קיום לימודים במרחבים מוגנים בלבד והפעלת מקומות העבודה בתנאי שקיים מרחב מוגן.

מוקדם יותר אתמול, לאור הערכת המצב הביטחונית, החליטו בצה"ל לחסום כבישים הסמוכים לגדר המערכת ולעצור את העבודות החקלאיות באזור. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס כי הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי החליט להקפיץ שתי חטיבות חי"ר ושריון ומפקדת אוגדה, כולל גיוס מילואים להשלמות ספציפיות. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום ועל צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה.