נתניהו בנאומו לאיפא"ק: "לעולם לא נוותר על הגולן. זה חלק של ישראל"

באמצעות שידור לווין, ישירות מהתייעצות ביטחונית בקרייה, ראש הממשלה נאם בפני ועידת איפא"ק • בנאומו אמר נתניהו כי למרות האיומים הרבים על המדינה, "הם לעולם לא יצליחו, אנחנו לא ניכשל" • בתגובה לביקורת הבינלאומית שהוטחה בו אמר: "ישראל תמיד תהיה דמוקרטיה ותמיד תהיה המדינה היהודית"

נתניהו נואם בוועידת איפא”ק אשתקד /צילום: רויטרס, Brian Snyder
נתניהו נואם בוועידת איפא”ק אשתקד /צילום: רויטרס, Brian Snyder

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת לפני כשעתיים בנתב"ג, נסע הישר להתייעצויות ביטחוניות בקרייה ומשם התחבר בוידאו באמצעות שידור לווין ונאם בפני ועידת איפא"ק.

"לצערי הרב איני יכול להיות עמכם, כי נאלצתי לחזור לארץ לפני מספר שעות. אני רוצה לומר לכם, שאנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על המדינה שלנו", פתח נתניהו את נאומו. בהמשך הודה לאנשי ועידת איפא"ק על התמיכה החזקה ורבת השנים בישראל, "התמיכה היא תמיד משני הצדדים של הפוליטיקה האמריקאית. זה תמיד היה כך וזה צריך להמשיך להיות כך".

עוד אמר נתניהו, שהנשיא טראמפ "עשה היסטוריה אתמול בבית הלבן עם חתימתו על ההכרה בריבונות ישראל על רמת הגולן. הגולן נחוץ להגנה שלנו והוא חלק מן ההיסטוריה שלנו, כאשר מבצעים חפירות באדמות הגולן, מזהים את ההיסטוריה של העם היהודי. זה חלק מישראל ולעולם לא נוותר עליו".

נתניהו הודה לנשיא טראמפ על הנסיגה מהסכם הגרעין, על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים ועל בחירתו בשגריר דיוויד פרידמן להיות נציגו פה. אך פתח בהכרה האמריקאית בזכותה של ישראל לריבונות על רמת הגולן. נתניהו אמר "אנחנו לעולם לא נוותר על הגולן, זה חלק של ישראל".

עוד אמר נתניהו כי למרות האיומים הרבים על המדינה, "הם לעולם לא יצליחו, אנחנו לא ניכשל".

באשר למעמד איפא"ק אמר נתניהו: כל מי שמבקר את איפא"ק, "זה לא רק ביקורת על מדינת ישראל, זה משהו שהרי אנחנו רגילים לו, אלא הם מנסים להטיח ביקורת נגד יהודי ארה"ב, באשר לנאמנות כפולה או עוצמה חזקה מדי".

"אתם יודעים מה הדרך להגיב למפיצי השנאה הללו היא לא להשתחוות להם, אלא לעמוד נגדם, כפי שאנחנו היהודים קראו במגילת אסתר רק לאחרונה. העם היהודי אינו מתכופף, אלא נעמד ועומד על שלו. אנחנו מנצחים".

עוד הוסיף נתניהו, כי יש אנשים רבים שלא מבינים, את מהות התמיכה של ארה"ב בישראל. "זה לא קשור לבנג׳ימינים. אלא בשל הערכים המשותפים. העובדה שאנחנו לא שופטים אנשים בשל עורם, מוצאם, מגדר, או דתם. בישראל אין אזרחים מדרג ב׳, כל האזרחים שלנו הם דרג א׳. כל האזרחים שלנו, יש להם את זכויות הפרט הזהות, כולנו כפופים לאותם החוקים, מקבלים טיפול רפואי שווה ולומדים באותם המוסדות."

נתניהו השיב לביקורות הרבות המוטחות על ישראל בשל חקיקת חוק יסוד הלאום וכפי שבא לידי ביטוי בקמפיין האחרון במריבתו של ראש ההממשלה עם הדוגמנית רותם סלע. נתניהו אמר: "אך ישראל היא גם מקום שונה במובן הזה, שזו המדינה היחידה שהיא ביתם של היהודים וזו זכות שיש לנו, לאפשר ליהודים בכל מקום בעולם לבוא ולקבל אזרחות מידית. בניגוד למתקפות שיש עלינו, זכויות הפרט נשמרות תמיד באופן זהה לכל אזרחינו. ישראל תמיד תהיה דמוקרטיה ותמיד תהיה המדינה היהודית".