הכנסות פלאפון עקפו את פרטנר וסלקום ברבעון הרביעי של 2018

חברת הסלולר מקבוצת בזק סיכמה את שנת 2018 עם ירידה של 75% ברווח הנקי ל-24 מיליון שקל

מנכ"ל פלאפון רן גוראון \ צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל פלאפון רן גוראון \ צילום: שלומי יוסף

חברת הסלולר פלאפון מקבוצת בזק  מסכמת את שנת 2018 עם ירידה של 4% בהכנסות לרמה של כ-2.4 מיליארד שקל, עם עלייה של 43.5% ב-EBITDA (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) ל-653 מיליון שקל ועם רווח נקי בגובה 24 מיליון שקל - ירידה של 75% ביחס ל-2017.

פלאפון פרסמה הבוקר (ה') את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה, ובחברה מתגאים בכך שברבעון הרביעי הפכה פלאפון לחברת הסלולר הגדולה ביותר בישראל במונחי מכירות - לאחר שנים שבהן דשדשה אחרי שתי המתחרות, סלקום ופרטנר. ברבעון הרביעי הכנסות פלאפון הסתכמו ב-618 מיליון שקל, ירידה של 5.1% מהרבעון המקביל ועלייה של 2.3% מהרבעון הקודם - זאת בזמן שהכנסות המגזר הנייד של סלקום הסתכמו ב-575 מיליון שקל, ואלה של פרטנר הגיעו ל-612 מיליון שקל. 

גם הרווח הנקי בפלאפון בניגוד למתחרות כולל רק את הסלולר, בעוד המתחרות כוללות גם את הקווי. 

ההכנסות של פלאפון משירותי סלולר ברבעון הרביעי של 2018 היו 437 מיליון שקל, ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל ב-2017, כאשר ברמה השנתית הכנסות אלה ירדו ב-1.5% לכ-1.76 מיליארד שקל. ההכנסות מציוד קצה היו 181 מיליון שקל ברבעון, לעומת 214 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשנה כולה הכנסות אלה הגיעו ל-688 מיליון שקל, ירידה של 9.9%.

ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם ב-4 מיליון שקל, ובשנה כולה הוא הגיע ל-2 מיליון שקל. ה-EBITDA הרבעוני הסתכם ב-173 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי רבעוני של 2 מיליון שקל. כאמור, בשנה כולה הרווח הסתכם ב-24 מיליון שקל - נמוך מהרווח של פרטנר אך גבוה מסלקום שרשמה הפסד שנתי.

בסוף 2018 היו לפלאפון 2.2 מיליון מנויים, ירידה מ-2.5 מיליון בסוף 2017, כאשר הנתונים לא כוללים מנויי מפעילים שמתארחים על הרשת וללא מנויי IoT. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי (ARPU) הייתה 66 שקל ברבעון הרביעי ו-62 שקל ברמה השנתית.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, מסר כי "אנו גאים כי ברבעון הרביעי הפכה פלאפון לראשונה לחברת הסלולר הגדולה בישראל. שנת 2018 התאפיינה בעליית מדרגה נוספת בתחרות בשוק הסלולר עם כניסתו של מפעיל נוסף. למרות זאת, פלאפון הצליחה לצמוח בכמות המנויים שנה שלישית ברציפות, לשמור על יציבות בהכנסות משירותים ולהוביל את מכירות ציוד הקצה, בעוד שהמתחרות הוותיקות ממשיכות להישחק. הישגים אלה מעידים על חוזקה ועל חוסנה של פלאפון".

גוראון הוסיף כי החברה השיקה את הדור החדש של פלאפון IoT למגזר הפרטי ולעסקים קטנים.