מה הקשר בין היעלמותו של הג'ודוקא פילצק מכתבה ב"ידיעות אחרונות" לחסות שהוא מקבל מ"ישראל היום"?

בתחילת השבוע התפרסמה בחדשות הספורט של "ידיעות אחרונות" ידיעה שעסקה בהישגים של נבחרת ישראל בג'ודו הגראנד סלאם • הכתבה לא סיקרה את ההישג של פיטר פילצ'ק, שעם או בלי קשר מקבל חסות מהעיתון "ישראל היום" • "זכות הציבור וזכות הספורטאים לקבל סיקור הוגן, מקצועי, ענייני ושוויוני"

פיטר פלצ'יק בגראנד סלאם / צילום: רויטרס, Federico Pestellini
פיטר פלצ'יק בגראנד סלאם / צילום: רויטרס, Federico Pestellini

האם היריבות המרה בין העיתונים "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות" הביאה לכך שב"ידיעות" נמנעו להזכיר את שמו של הספורטאי פיטר פילצ'ק בכתבה שעסקה בהישגי הנבחרת, וזאת רק מכיוון שהמתחרים הם נותני החסות של הספורטאי?

בתחילת השבוע התפרסמה בחדשות הספורט של "ידיעות אחרונות" ידיעה שעסקה בהישגים של נבחרת ישראל בג'ודו הגראנד סלאם שנערכה ברוסיה.

הכתבה עסקה בזכיות של מספר ספורטאים - לרבות הג'ודוקא אורי ששון שזכה במדליית כסף. אך באופן תמוה הכתבה לא סיקרה את ההישג של פיטר פילצ'ק, שזכה במדליית ארד. פילצ'ק כאמור מקבל חסות מהעיתון "ישראל היום".

הכתבה לא הותירה אדישים את חברי נבחרת הג'ודו, שפרסמו פוסט זועם המאשים את "ידיעות אחרונות" בחציית קווים אדומים.

"חשוב להדגיש", נכתב בפוסט, "שהחסות שפיטר מקבל היא רק בגלל הישגיו הספורטיביים והמדליות שצבר. מצער לראות שגוף תקשורת בישראל עושה את החשבונות הללו על גבו של הג'ודוקא פיטר פלצ'ק שלנו, המדורג שלישי בעולם במשקלו, זכה במדליה פעם שלישית ברציפות בגראנד סלאם שבו הוא משתתף (הישג יוצא דופן לכשעצמו) והפעם במדליית ארד. פיטר בין השאר מקבל חסות מ'ישראל היום'. האם זו סיבה להיעדרותו מהכתבה?". 

חברי הנבחרת והמאמנים הבהירו כי הם רוצים להשמיע "קול ברור ומהדהד של תדהמה אכזבה ומלאה על הדרתו של ספורטאי מדפי העיתון". לדבריהם, "תהיה הסיבה אשר תהיה, הדרתו של ספורטאי או צינזורו של הישג ספורטיבי נראה לנו כקו אדום מוסרי שאין לחצות אותו".

עוד טוענים חברי הנבחרת כי "השתקה והסתרה של מידע סותרת את מהותה של העיתונות. מטרתו של עיתון היא להביא מידע מדויק מקיף ומהימן לציבור. זכות הציבור וזכות הספורטאים לקבל סיקור הוגן, מקצועי, ענייני ושוויוני".

עורך "ידיעות ספורט", ניקי לוי, סירב להגיב לידיעה.