OECD | בלעדי

משרד התקשורת במו"מ להגברת שיתוף הפעולה עם ארגון ה-OECD

משלחת בכירים נסעה לפגישות עם ראשי האיחוד כדי ללמוד על השיטות להצבת יעדים ומדדים לשוק התקשורת בישראל

נתי כהן מנכל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר
נתי כהן מנכל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר

משלחת בכירים ממשרד התקשורת בראשות המנכ"ל נתי כהן, נסעה לפגישות עם מספר רגולטורים ומוסדות באיחוד האירופאי וזאת במטרה להעמיק את שיתוף הפעולה מול הארגונים OECD וה-ITU בתחום התקשורת. האיחוד האירופאי מעוניין להרחיב את שיתוף הפעולה עם משרד התקשורת כחלק ממערכת היחסים הטובה שנרקמה בין הצדדים ואשר במסגרתה גם מסבסד האיחוד ייעוץ וליווי של אנשי מקצוע מהאיחוד שמסייעים למשרד התקשורת בקביעת הרגולציה הרצויה לקידום השוק.

במשרד התקשורת רוצים ללמוד כיצד לבנות את המדדים והיעדים שהציבו באיחוד האירופאי למדינות האיחוד, ולבנות סדרה של סטנדרטים בינלאומיים אפקטיביים שהיום לא קיימים בישראל.

מדובר על סטנדרטים בתחומי הליבה של המשרד כמו פרישת סיבים אופטיים ו-ipv6, אך גם בתחומים כמו איכות שירות שמציב האיחוד למפעילי התקשורת בשירותים השונים כולל בתחום שירות הלקוחות. המטרה בסופו של דבר היא לאמץ סדרה של סטנדרטים שישראל תפעל לפיהם ואשר יצביעו על הכיוון הרצוי להתפתחות השוק.

הפגישות ייערכו כאמור מול בכירים באיגוד, אך גם מול רגולטורים שונים. כך למשל צפוי המשרד להיפגש עם הרגולטור הצרפתי לצורך קביעת המדדים ולימוד הרגולציה שתקדם את פרישת הסיבים שכן צרפת נחשבת למדינה מובילה באירופה בתחום זה. בתחום ה-ipv6 הפגישות ייערכו עם הרגולטור הבלגי לאחר שנמצא שבין מדינות האיחוד, הבלגים רשמו שיעור התקדמות גבוה ביותר של הסבת קידומות לתקן החדש.