הסאגה נמשכת: הבנקים שוב מחפשים מנכ"ל לאיגוד

המינוי של אלון בכר ירד מהפרק עקב סוגיית הצינון • ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים החליטו הבנקים להתניע מחדש את תהליך בחירת מנכ"ל לאיגוד, ולפנות למועמדים רלוונטיים

אלון בכר / צילום: שרון דרעי
אלון בכר / צילום: שרון דרעי

שנה אחר שמנכ"ל איגוד הבנקים, משה פרל, הודיע על עזיבתו, נראה כי הסאגה למינוי מחליפו עדיין אינה קרובה לסיום.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים החליטו הבנקים להתניע מחדש את תהליך בחירת מנכ"ל לאיגוד, ולפנות למועמדים רלוונטיים. נציין כי הבנקים כבר בחרו לפני ארבעה חודשים את אלון בכר כמנכ"ל. אולם, התארכות מועדי אישורו לכניסה לתפקיד הביאה לכך שבבנקים החליטו בסופו של דבר לפתוח מחדש את ההליך.

בכר כיהן כראש היחידה להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. מתוקף תפקידו הבכיר הוא נדרש לשמונה חודשי צינון במעבר בין משרד המשפטים לתפקידו באיגוד הבנקים. בכר הגיע להסדר עם משרד המשפטים, לפיו הוא נקט צינון פנימי כבר ממאי אשתקד, כשהחליט להגיש את מועמדותו לתפקיד באיגוד, כך שלכאורה הוא יכול היה להיכנס לתפקיד בפברואר האחרון.

על אף שבית המשפט אישר את ההסדר הזה, נציבות שירות המדינה החליטה לבדוק טענות שעלו בנוגע לאותה תקופת צינון. על רקע הימשכות הבדיקה, הוחלט בסופו של דבר באיגוד לסגת מהמינוי ולפתוח מחדש את הליך הבחירה.

נזכיר כי הליך בחירת המנכ"ל לאיגוד היה ארוך ומורכב לאור היחסים המתוחים בין הבנקים והקושי שלהם להגיע להסכמה על מועמד המקובל על כולם. בין המועמדים המרכזיים לתפקיד היו אורן הלמן, סמנכ"ל שיווק ורגולציה בחברת חשמל, השרה לשעבר רוחמה אברהם בלילא ומנכ"ל "גלובס" לשעבר איתן מדמון. לא ברור האם הם שוב יציגו את מועמדותם, או שהבנקים ינסו לאתר מועמדים חדשים.

עוד נזכיר כי מדובר בתפקיד מתגמל למדי - עלות שכרו של פרל עמדה על מעל 100 אלף שקל בחודש. יחד עם זאת הבנקים מבקשים להפחית את שכר המנכ"ל החדש.

מלובי 99, שהוביל את המאבק במינוי של בכר, נמסר כי "זה הישג מאוד משמח, לא רק בגלל המקרה הספציפי של אלון בכר אלא בגלל המסר שהוא שולח לבכירים נוספים בשירות הציבורי, שלא מוטרדים מכך שתופעת הדלתות המסתובבות ללא צינון הולם פוגעת אנושות באמון הציבור במערכת: המעבר שלכם ביום שאחרי למגזר הפרטי לא צריך להיות מובן מאליו ויש מי שבודק ומפקח שהוא נעשה בהתאם לנהלים".