אלטשולר שחם רכש כ-10% ממניות אופל בלאנס בכ-27 מיליון שקל והמניה זינקה

חברת אופל בלאנס, בהובלת המנכ"ל ובעל השליטה דני מזרחי, עדכנה הבוקר על ההנפקה הפרטית שביצעה לאלטשולר שחם, של כ-8.9 מיליון מניות לפי מחיר של כ-3 שקלים למניה • מחיר זה גבוה בכ-8% משוויה של המניה אתמול בערב, והיום במהלך המסחר היא השלימה את הפער במחיר ואף הגיעה קצת מעליו

בית ההשקעות אלטשולר שחם מביע אמון בפעילות המימון החוץ-בנקאית של החברות בבורסה, עם רכישת כ-10% ממניותיה של חברת אופל בלאנס  בהשקעה של כ-27 מיליון שקל.

החברה, בהובלת המנכ"ל ובעל השליטה דני מזרחי, עדכנה הבוקר על ההנפקה הפרטית שביצעה לאלטשולר שחם, של כ-8.9 מיליון מניות, לפי מחיר של כ-3 שקלים למניה. מחיר זה גבוה בכ-8% משוויה של המניה אתמול בערב, והיום במהלך המסחר היא השלימה את הפער במחיר ואף הגיעה קצת מעליו.

העליות היומיות, שעמדו על כ-10% בשעות הצהריים, השלימו למניית אופל בלאנס קפיצה של כ-50% תוך שנה, לשווי חברה נוכחי המתקרב ל-250 מיליון שקל. הקצאת המניות של אופל נעשית לתיק העמיתים של אלטשולר שחם גמל ופנסיה. לאחר הקצאת המניות, חלקו של דני מזרחי בחברה יעמוד על קרוב ל-14%, והוא יחד עם יתר בעלי השליטה - אחיו שחר ויהושע מזרחי, גיסו מיכאל איתן ובנו עודד איתן, וכן היו"ר אורן בן יאיר - יחזיקו בכ-68% מההון, לעומת כ-76% עד כה.

פעילותה של אופל בלאנס מתרכז בתחום ניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים שבידם, ואלה מוסבים לחברה בתמורה לעמלה הנקבעת באחוזים. החברה מספקת גם שירותים פיננסיים באמצעות חברות בנות.

בסיכומה של 2018 נהנתה אופל בלאנס מצמיחה של 24% בהכנסותיה, שהצטברו לכ-60 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה קפיצה של 42% ברווח הנקי שלה, שהתקרב ל-23 מיליון שקל. לצד הדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של קרוב ל-4 מיליון שקל לבעלי המניות.

ההשקעה הנוכחית של אלטשולר שחם נעשית לאחר שבסוף שנת 2018 רכש בית ההשקעות כ-4% ממניות החברה המתחרה אחים נאוי, בהשקעה של כ-25 מיליון שקל, והגיע להחזקה של כ-20% בחברת האשראי החוץ-בנקאית הגדולה בבורסה.

עוד בעסקי הקצאות המניות, חברת הנדל"ן המניב אמות עדכנה על הנפקה פרטית של כ-2% ממניותיה למשקיע מוסדי, ששמו לא נמסר, בתמורה לכ-150 מיליון שקל. ההקצאה נעשתה לפי מחיר הקרוב ל-21 שקל למניה, גבוה בכ-2% משוויה בעת ההקצאה. מתחילת השנה התחזקה מניית אמות בקרוב ל-20%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-7.3 מיליארד שקל.