בעלי מניות באירונאוטיקס צפויים לאשר מחר את מכירת החברה לרפאל וסטולרו

הצעתם של חברת רפאל הממשלתית ואיש העסקים אביחי סטולרו לרכישת יצרנית המל"טים מיבנה, בחלקים שווים ביניהם, מסתכמת ב-850 מיליון שקל • הסיבוב של המשקיע אהרון פרנקל בחברה צפוי להניב לו רווח של כ-80 מיליון שקל בתוך חודשים ספורים

בעלי המניות של אירונאוטיקס  צפויים לאשר מחר (ה') את העסקה למכירתה החברה לחברה הממשלתית רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו. הצעתם של רפאל וסטולרו לרכישת יצרנית המל"טים מיבנה, בחלקים שווים ביניהם, עומדת על 850 מיליון שקל. זאת לעומת שווי שוק נוכחי של כ-790 מיליון שקל לאירונאוטיקס, לאחר עלייה של 120% בתוך כשלושה חודשים בלבד. עם זאת, השווי הנוכחי שאליו זינקה המניה עדיין נמוך בכ-20% ממחיר ההנפקה של אירונאוטיקס ביוני 2017 בת"א - שבוצעה בדרך של הצעת מכר.

אירונאוטיקס, שאותה מוביל המנכ"ל עמוס מתן, עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק מערכות מוטסות לא מאוישות (מל"טים), מערכות אלקטרואופטיות (באמצעות החזקה של 50% בחברת קונטרופ) ומערכות תקשורת. 

אישור מכירתה מחר יקבע רווח עצום עבור איש העסקים אהרון פרנקל, שביצע בחודשים האחרונים מסע רכישות אגרסיבי של מניות אירונאוטיקס, והגיע להחזקה של 31.7% בחברה. בשבוע שעבר רכש פרנקל עוד 1.4% ממניות אירונאוטיקס, בהשקעה של כ-10 מיליון שקל.

פרנקל (61), שעיקר פעילותו בתחומי הנדל"ן והתעופה, החל באיסוף מניות אירונאוטיקס בשבוע האחרון של דצמבר, עת הגיעה המניה לשפל, לאחר שצנחה ביותר מ-60% מאז ההנפקה. בעקבות הרכישות של פרנקל זינקה המניה בכ-124%. עד היום השקיע פרנקל כ-170 מיליון שקל ברכישת מניות אירונאוטיקס, ששווי השוק הנוכחי שלהן הוא כ-250 מיליון שקל, כך שהוא מורווח "על הנייר" כ-80 מיליון שקל על החזקתו בחברה.

אירונאוטיקס נשלטת בידי הקרנות KCPS, בראשית וויולה, המחזיקות בסה"כ כ-36% מהמניות (לאחר שמכרו בהנפקה מניות בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקל). מנורה מבטחים היא כיום הגוף המוסדי היחיד עם החזקה משמעותית בחברה (9.6%). הקרנות השולטות ומנורה מבטחים צפויות לתמוך באישור עסקת המכירה, וגם פרנקל לא צפוי, על פי ההערכות, להתנגד. לפיכך צפויה העסקה לקבל רוב גדול באסיפה מחר.

"עיכובים במימוש הזמנות קיימות"

על אירונאוטיקס עברה שנה מטלטלת. החברה רשמה ב-2018 הפסד תפעולי של כ-1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 16 מיליון דולר ב-2017. בשורה העליונה הציגה החברה ירידה של 5% בהכנסות, לרמה של כ-141 מיליון דולר, ובשורה התחתונה דיווחה על הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר אשתקד, לעומת רווח של 5.7 מיליון דולר ב-2017.

מכירות המל"טים הצטמקו אשתקד ב-17.5 מיליון דולר לעומת 2017, לרמה של כ-86 מיליון דולר, על רקע "עיכובים במימוש הזמנות קיימות ובקבלת הזמנות חדשות".

עסקי אירונאוטיקס נפגעו בשנה שחלפה, בעקבות התפוצצות פרשה שבה הייתה מעורבת, ושבעקבותיה התלה משרד הביטחון את רישיון השיווק והיצוא של מל"ט החברה מסוג אורביטר K1 ללקוח מהותי במדינה זרה, עד לחודש פברואר השנה (פרשה שעליה מוטל עדיין צו איסור פרסום). מנגד, ההכנסות ממכירת מערכות אלקטרואופטיות גדלו ב-9.7% לכ-90 מיליון דולר (חלקה של החברה כ-45 מיליון דולר), וההכנסות מתחום התקשורת גדלו ב-21% ל-20.6 מיליון דולר.

את הרבעון הרביעי סיימה אירונאוטיקס עם הכנסות של כ-50 מיליון דולר, גידול של 25% לעומת הרבעון המקביל ב-2017, ובשורה התחתונה נרשמה ירידה של 5.5% ברווח הנקי, לרמה של 5.2 מיליון דולר.